וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיזבאללה מכחישים את חיסול עלי כרכי

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 21:41

על פי דיווחים, מפקד החזית הדרומית של חיזבאללה היה היעד לתקיפת צה"ל בביירות הערב. כרכי מוגדר כאחד הגורמים המבצעיים הבכירים ביותר בחיזבאללה, במיוחד אחרי חיסולו של עקיל בשבוע שעבר. חיזבאללה מכחישים את הדיווח וטוענים שמצבו טוב. גלנט: "נסראללה נשאר בודד בצמרת"

בווידאו:תקיפות חיל האוויר, לבנון, 23 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

גורם לבנוני אמר לסקיי ניוז בערבית שעלי כרכי חוסל בתקיפת צה''ל בביירות היום (שני).

על פי דיווחים, צה"ל תקף בשעה האחרונה באופן ממוקד בביירות. מסתמן שהיעד לתקיפה הוא כרכי. במקביל לתקיפה בביירות, מדווח על יותר מארבעים תקיפות בבקעא.

ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח שכרכי נפצע בתקיפה בביירות, אך לא חוסל.

חיזבאללה מכחישה את החיסול וטוענת שכרכי בסדר גמור ושהועבר למקום מבטחים.

עלי כרכי הוא מפקד החזית הדרומית של הארגון, ששני מפקדי האוגדות שלו, המזרחית והמערבית, חוסלו על ידי צה"ל. כרכי, הוגדר כאחד הגורמים המבצעיים הבכירים ביותר בחיזבאללה, במיוחד אחרי חיסולו של עקיל. הוא נחשב לבעל ידע רחב מאוד על פעילות צה"ל, והיכרות אינטימית עם היחידות והמפקדים בחיזבאללה, ועם התוכניות המבצעיות של הארגון, כולל אמצעי הלחימה האסטרטגיים.

תיעוד פגיעות צה"ל בביירות.23 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד פגיעות צה"ל בביירות.23 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר הביטחון גלנט אמר הערב בחמ"ל המבצעים של צה"ל: "בשבוע אחד אפשר לומר שנסראללה נשאר בודד בצמרת במובנים רבים. כוחות רדואן ספגו את המכה האנושה של חיסול כל הצמרת שלהם - מפקדי הגזרות, החטיבות, ואנשי המטה בראשם עקיל. הוצאנו מכשירות יחידות שלמות בתוך מערכים השונים כתוצאה מהפעילויות שהיו בתחילת השבוע בהם נפגעו הרבה מאוד מחבלים".

עוד אמר: "אני חושב שהיום הזה זה גולת כותרת, ביום הזה למעשה הגענו למצב שעשרות אלפי רקטות, טילים מדויקים ואחרים יוצאים מכשירות. לעניין הזה יש משמעות מכרעת על יכולות חיזבאללה. מה שנבנה במשך 20 שנה, מאז מלחמת לבנון השנייה, למעשה, הולך ונגרס על ידינו והפעולה הזאת היא פעולה מרשימה מאוד. זה השבוע הכי קשה שהיה לחיזבאללה מאז שהוא נוסד והתוצאות מדברות בעד עצמן".

"למרות כל מה שאמרתי, לאויב יש כוונות לירות עלינו למקומות שונים ברחבי הארץ והמשמעות של הדבר הזה זה שאתם צריכים להתריע ואזרחי ישראל בכל המקומות חייבים להישמע להוראות פיקוד העורף. זה דבר חשוב מאוד ומרכזי מאוד", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תקיפת בכירי חיזבאללה בלב ביירות. רויטרס
תקיפת בכירי חיזבאללה בלב ביירות/רויטרס

דובר צה"ל הודיע ביום שישי שישראל ביצעה "תקיפה ממוקדת" בביירות, בה חוסל ראש מערך המבצעים של חיזבאללה אברהים עקיל. בלבנון דיווחו עדי ראייה על שמיעת פיצוץ עז במעוז החיזבאללה בעיר, בשכונת הדאחיה, ועל עשן העולה מעל לשכונה בעקבות הפיצוץ. עוד דווח מלבנון, מפי שני מקורות ביטחוניים, שהיעד למתקפה היה אישיות בכירה בחיזבאללה. רשויות הבריאות בלבנון הודיעו שבמתקפה נהרגו שמונה בני אדם ונפצעו 59.

"בכירי חיזבאללה שחוסלו תכננו לבצע בצפון מבצע דומה ל-7 באוקטובר", הצהיר דובר צה"ל בהמשך לידיעה על החיסול. ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב בלקוניות: "יעדינו ברורים, ומעשינו מדברים בעד עצמם". שר הביטחון יואב גלנט עדכן כי קיים הערכת מצב עם צמרת צה"ל והצהיר כי גל התקיפות יימשך עד להשבת תושבי הצפון לביתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully