וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים כשהכלב רץ לכביש בזמן אזעקה? כך תשמרו על חיות המחמד במלחמה

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 15:20

בעלי החיים שלנו רגישים אף יותר מאיתנו, ומתמודדים בשנה האחרונה עם מצב מפחיד ולא מוכר. הבהלה מהאזעקות עלולה לעורר אצלם תגובות חריפות, ואף לגרום להם לסכן את עצמם. איך מרגיעים אותם, לאילו סימנים לשים לב, ומה עושים אם הם בורחים? חיות במצב חירום: המדריך המלא

בווידאו:יירוטים בשמי עמק יזרעאל מעל קיבוץ גבעת עוז, 22 בספטמבר 2024/אח"י/TPS

עם הישמע האזעקות שלשום (ראשון) בגליל התחתון, צ'יף, הכלב של השכנים שלי מבית קשת, חש במצוקה ופתח בריצה מהירה. רק אחרי יממה איתרו אותו בכפר תבור - כעשרה קילומטרים משם. יום לאחר מכן (שני), במטחים הכבדים לעבר אותו איזור, פיטה, הכלבה מאילניה, נבהלה והחלה לרוץ לעבר הכביש הסואן הסמוך למושב, והיתה בסכנת דריסה. לאחר איתור בעליה המודאגים, פיטה נאספה והושבה הביתה בריאה ושלמה. בשני המקרים האלה הסוף, למרבה השמחה, היה טוב, אבל בימים האחרונים מתפרסמות עוד ועוד הודעות על כלבים שנמלטו והלכו לאיבוד בזמן המלחמה.


לא רק אנחנו חשים לחץ ומצוקה בעת אזעקות ורעשי פיצוצים, הכלבים שלנו אף רגישים מאיתנו והמציאות החדשה איתה אנחנו מתמודדים בשנה האחרונה מעמידה אותם בפני מצב לא מוכר ומפחיד. לאור התרחבות הלחימה בצפון, מפרסם "ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית" הנחיות חיוניות להתמודדות עם המצב. ההמלצות המקיפות גובשו בהמשך להנחיות פיקוד העורף ובעקבות הלקחים מאירועי עבר.

הכלבה פיטה מאילניה שברחה לכביש הסואן בזמן היירוטים מעל המושב
23 בספטמבר 2024. אלי אשכנזי
בריאה ושלמה. הכלבה פיטה מאילניה שברחה לכביש סואן, 23 בספטמבר 2024/אלי אשכנזי

היערכות מוקדמת

מומלץ להכין מראש ערכת חירום לחיית המחמד. על הערכה לכלול מזון יבש, מים, חטיפים, משטחים סופגים לצרכים, שקיות זבל אטומות, תרופות, כלי מים ומזון, מקום מרבץ נוח וצעצועי לעיסה. כדאי להוסיף גם רצועה או רתמת גוף נוספת. אם חיית המחמד זקוקה לטיפול תרופתי קבוע, ודאו שיש מלאי מספיק לפחות לשלושה ימים.

לבעלי חתולים - מומלץ להכין קולר, רצועה וארגז חול עם כף לניקוי. עבור חיות אקזוטיות, חשבו על ציוד מתאים כמו טבעת לתוכי או רתמה לחמוסים וצ'ינצ'ילות.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
פוסט בפייסבוק לאיתור הכלבה בילי שברחה בזמן האזעקות בציפורי
24 בספטמבר 2024. באדיבות הבעלים, אתר רשמי
הודעת חיפוש אחר הכלבה בילי שברחה אתמול בזמן האזעקות, 24 בספטמבר 2024/אתר רשמי, באדיבות הבעלים

זיהוי ומעקב

ד"ר ענת ליכטר פלד, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינריים לחיות בית, מדגישה כי חשוב לוודא כי חיית המחמד משובבת ונושאת דיסקית זיהוי עם פרטי החיה ובעליה. עוד מוסיפה כי "כדאי גם לשמור במקום נגיש את מספר השבב של חיית המחמד. אם אין לכם את המספר, בקשו אותו מהווטרינר המטפל. אמצעי זיהוי אלה יכולים להיות קריטיים במקרה של בריחה או אובדן".

צ'יף שב לביתו אחרי שברח מרעש הפיצוצים, 24 בספטמבר 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
צ'יף שב לביתו אחרי שברח מרעש הפיצוצים, 24 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט

התנהלות בזמן אזעקה

  • בעת הישמע אזעקה, חשוב לפעול במהירות אך ברוגע. זכרו כי בעלי החיים נלחצים מצליל האזעקות הממושך ולכן עלינו לשמור על שלוותנו ככל האפשר. חיות המחמד שלנו רגישות מאוד ללחץ ולחרדה שלנו, ועלולות להגיב בהתאם.
  • יש להימנע מהשארת דלתות וחלונות פתוחים כדי למנוע בריחה של בעלי החיים המבוהלים. בעת יציאה למרחב המוגן, חברו כלבים לרצועה והכניסו חתולים למנשא - פעולה זו לא רק תמנע את אינסטינקט הבריחה אלא גם תחבר את בעל החיים אליכם - לאיזור ה"בטוח" שלו.
  • אם האזעקה תופסת אתכם בזמן טיול עם הכלב, היכנסו מיד למרחב מוגן קרוב, כמו חדר מדרגות או חניון תת-קרקעי, בלי לשחרר את הרצועה.
חתול שחור וגולדן רטריבר על מיטה אחת. AI, עיבוד תמונה
הכינו מקומות מסתור בטוחים בבית/עיבוד תמונה, AI

זיהוי וטיפול במצב חרדה

  • חיות מחמד, בדומה לבני האדם, עלולות לחוות חרדה במצבי חירום. סימנים לחרדה של חיית המחמד שלכם תוכלו למצוא בצורת שריטת דלתות, חפירה ברצפה, התגרדות מוגברת, ריור, רעידה או עשיית צרכים במקומות לא רגילים. במידה ואתם מבחינים בהתנהגויות אלו, נסו להרגיע את בעל החיים, הימנעו מלכעוס עליו וזכרו כי הוא מתמודד עם מצב לא פשוט.
  • אם ההתנהגות החריגה נמשכת, מומלץ להתייעץ עם הווטרינר המטפל. ובמידה ומדובר בחיות חרדתיות במיוחד, ניתן להיוועץ עם המרפאה המטפלת בדבר שימוש בתרופות הרגעה - כל החלטה על שימוש בתרופות אלה צריכה להיעשות בהתוויית רופא וטרינר.
  • בעלי חתולים? הנה טיפ נוסף: הכינו מראש מקומות מסתור בטוחים בבית, דבר זה יכול למנוע מהחתול שלכם לחפש מקלט בחוץ בזמן אזעקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully