וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליבסטר של לוין נכשל: שופטי העליון שהסירו את מועמדותם לתפקיד הנשיא, והשניים שנותרו

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 12:40

עשרה שופטי עליון הסירו את מועמדותם לתפקיד לאחר ששר המשפטים, יריב לוין, הגיש בצעד חריג את 12 השופטים כמועמדים לתפקיד. מצב זה, הותיר את יצחק עמית ויוסף אלרון כמועמדים

תגובת שר המשפטים יריב לוין בנוגע להחלטת בג"ץ. 8 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

עשרה שופטי עליון הגישו היום (שלישי) מכתב על הסרת מועמדותם לתפקיד נשיא בית המשפט העליון. זאת, לאחר ששר המשפטים, יריב לוין, הגיש בצעד חריג את כל שופטי העליון כמועמדים לתפקיד. מצב זה, הותיר את השופטים יצחק עמית ויוסף אלרון כמועמדים.

השופט דוד מינץ הודיע רק הבוקר על הסרת מועמדתו לתפקיד נשיא העליון, כך עולה מהתאריך שצוין על המכתב ששלח. זאת, בשל עיכוב טכני ולא הזדהות עם הרעיון ששמו יעלה כמועמד לתפקיד. אתמול, מינץ קיים קיים שישה דיונים ובאופן כללי נחשב לשופט שלוקח את הזמן בניסוח, כך שלא הייתה בכוונתו לעכב את ההודעה.

אמש, תשעה שופטים מתוך 12 ששמם פורסם על ידי השר לוין כמועמדים לתפקיד נשיא בית המשפט העליון, פנו למזכירות הוועדה לבחירת שופטים בבקשה להסיר את מועמדותם.

בצעד חריג, לוין העמיד את כל שופטי העליון לנשיאות - לאחר שהוטל עליו צו להציג את מועמדיו. "אנו מצויים בעיצומה של מלחמת קוממיות ואסור שנעסוק בעת הזו בהליך מינוי כה שנוי במחלוקת", כתב. "כפו בצו את העיסוק בנושא זה דווקא בימים אלה. כל זאת, במחשבה שיוכלו לכפות את מינוי נשיאם באמצעות הליך הנגוע בניגוד עניינים חריף".

יריב לוין. שלומי גבאי
יריב לוין/שלומי גבאי

השר ציין בהכרזתו כי לציבור יש הזכות לשלוח התנגדות בכתב למינוי של כל אחד מהם, וברשתות החברתיות כבר הופצה כתובת המייל הייעודית לכך על ידי תומכי המהלך של השר. עוד הוסיף לוין כי הוא מפרסם את הרשימה אחרי שבית המשפט העליון, לשיטתו, הפקיע את סמכויותיו.

לוין ציית לפסק הדין של בג"ץ, אך ‏יחד עם זאת הוא "עקץ" את בית המשפט והעמיד את כלל השופטים לתפקיד, בזה השיג את מטרתו - שבירת שיטת הסניוריטי, שקובעת שהשופט הוותיק ביותר הוא זה שמתמנה להיות נשיא בית המשפט העליון. את המטרה הזאת הוא כבר השיג על ידי מועמדתו של יוסף אלרון לתפקיד הנשיא במקום יצחק עמית שאמור להיות נשיא לפי השיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully