וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם בניסיון ההתנקשות בטראמפ הותיר מכתב: "150 אלף דולר למי שיסיים את העבודה"

ראיין רות', שארב למועמד הרפובליקני במסלול גולף בפלורידה, הותיר לפני כמה חודשים קופסה מחוץ לבית שבה פירט את תכניתו - והעריך מראש את כישלונה. "זה היה ניסיון התנקשות בטראמפ, אבל אכזבתי אתכם. עשיתי כמיטב יכולתי וגייסתי לכך את כל האומץ שיכולתי"

תיעוד: מעצר החשוד בניסיון ההתנקשות בטראמפ/X

האדם שניסה להתנקש בנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ במגרש הגולף שלו בפלורידה בתחילת החודש כתב מכתב שבו פירט את תכניותיו - כך חשפו אתמול (שני) מסמכים חדשים שהוגשו נגדו לבית המשפט על ידי תובעים פדרלים.

במהלך הדיון, התובעים אמרו שהם מתכננים להעמיד לדין את ראיין ווסלי רות' בניסיון להתנקש בטראמפ. בנוסף לכך, השופט הורה על השארתו במעצר עד להמשך ההליכים.

עד ראייה סיפר לחוקרים שרות', שהסתתר בעצים עם רובה בסמוך למקום שבו המועמד הרפובליקני לנשיאות שיחק גולף, השאיר קופסה בביתו כמה חודשים קודם לכן. הקופסה, לדבריו, "הכילה תחמושת, צינור מתחת, חומרי בניין שונים, כלים, ארבעה טלפונים וכמה מכתבים". אחרי שגילה על ניסיון ההתנקשות, הוא פתח את הקופסה.

אחד המכתבים, סיפר, פנה "לעולם" ונכתב בו: "זה היה ניסיון התנקשות בדונלד טראמפ אבל אכזבתי אתכם. עשיתי כמיטב יכולתי וגייסתי לכך את כל האומץ שיכולתי. עכשיו זה תלוי בכם לסיים את העבודה. אציע 150 אלף דולר לכל מי שישלים את העבודה".

המכתב הזכיר את העבודה שבעת כהונתו, טראמפ פרש מהסכם הגרעין עם איראן. רות' טען שהנשיא לשעבר "ניתק את היחסים עם איראן כמו ילד ועכשיו המזרח התיכון בטלטלה".

סקיצה של הנאשם בניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ בעת דיון בבית משפט בווסט פאלם ביץ', פלורידה, ארה"ב, 23 בספטמבר 2024. רויטרס
סקיצה של הנאשם בניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ בעת דיון בבית משפט בווסט פאלם ביץ', פלורידה, ארה"ב, 23 בספטמבר 2024/רויטרס

רות', בן 58, הואשם בשתי עבירות נשק בשבוע שעבר. ככל שהחקירה תימשך, הוא צפוי לעמוד לדין בגין אישומים חמורים יותר.

"אני מוצא שמשקל הראיות נגד הנאשם הוא חזק", אמר השופט ריון מקייב בתום הדיון שנמשך כמעט שלוש שעות.

השופט ציטט את המכתב שכתב רות' על ניסיון ההתנקשות וכן ראיות אחרות שהציגו התובעים, כולל העובדה שטביעת אצבע שלו נמצאה על דבק שבאמצעותו הצמיד כוונת לרובה שנמצא מחוץ למגרש הגולף.

התובעים טוענים כי סוכן השירות החשאי ירה לעבר רות' לאחר שהבחין ברובה מבצבץ מקו העצים כמה חורים לפני המקום שבו טראמפ שיחק גולף ב-15 בספטמבר, וכי רות' זוהה על ידי עד ראייה בורח מהמקום ונוסע.

בכתב האישום נגד רות' נכתב כי נתוני הטלפון הסלולרי מראים כי ייתכן שהוא שכב בהמתנה במשך כמעט 12 שעות במגרש הגולף. הוא נעצר לאחר שרשויות החוק הבחינו במכוניתו נוסעת בכביש מהיר סמוך.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מכתב שהשאיר האדם שניסה להתנקש בחייו של דונלד טראמפ. רויטרס
מכתב שהשאיר האדם שניסה להתנקש בחייו של דונלד טראמפ/רויטרס
הרובה שהותיר האדם שניסה להתנקש בחייו של דונלד טראמפ. רויטרס
הרובה שהותיר האדם שניסה להתנקש בחייו של דונלד טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully