וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: אלימות קשה של המשטרה נגד חרדים בבית שמש

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 22:41

עשרות חרדים קיצונים הגיעו לבית שמש על מנת למחות נגד יריד תעסוקה עבור צעירים מהמגזר. לאחר ששברו את דלתות האולם וניסו לאיים על באי המקום, המשטרה התערבה ופיזרה אותם באלימות מופרזת תוך שימוש באלות. מח"ש תפתח בחקירת השוטרים שהכו את המפגינים

חרדים קיצוניים הפגינו מחוץ לכנס בנושא אקדמיה ושילוב חרדים בשוק התעסוקה, בית שמש .23 בספטמבר 2024/על פי סעיף 27 א

המשטרה פינתה הערב (שני) הפגנה של חרדים מהפלגים הקיצוניים מחוץ למתנ"ס בבית שמש. החרדים הפגינו מחוץ למתנ"ס, בו התקיים כנס בנושא אקדמיה ושילוב חרדים בשוק התעסוקה. המשטרה מכה בעוצמה את המפגינים עם אלות ומפזרת את ההפגנה בדחיפות. בתיעוד ניתן לשמוע את אחד השוטרים אומר "יש אישור", לפני שמכה בחוזקה את אחד המפגינים בראשו.

ממח"ש נמסר בהמשך לפניית וואלה כי נפתחה חקירה נגד השוטרים שצולמו מכים את המפגינים.

קודם הערב הגיעו עשרות חרדים קיצונים מחוץ לשכונה כדי למחות נגד יריד תעסוקה שמטרתו לעודד יציאת חרדים לשוק העבודה. הם שברו את דלתות המתנ"ס בו נערך האירוע, ירקו על נשים וסיננו אמירות כמו "מוות לצה"ל". המשטרה לא הצליחה לבלום את המפגינים שניסו לאיים פיזית על באי הכנס ולפרוץ אליו פנימה.

עימותים במהלך הפגנה נגד קליטת מתגייסים חרדים, בקו"ם תל השומר, 5 באוגוסט 2024. ניב אהרונסון
עימותים במהלך הפגנה נגד קליטת מתגייסים חרדים, בקו"ם תל השומר, 5 באוגוסט 2024/ניב אהרונסון

מדוברות המשטרה נמסר: "מפכ"ל המשטרה דני לוי, רואה בחומרה את האירוע שארע הערב בבית שמש, אשר נוגד את ערכי משטרת ישראל ומשכך הנחה לקיים בדיקה מיידית של נסיבותיו, לרבות התנהלות הפיקוד והשוטרים שהיו מעורבים באירוע".

מטה המאבק "חופשי בארצנו" הגיבו לאירוע: "האלימות הקיצונית של השוטרים הערב בבית שמש היא תוצאה ישירה של המדיניות האלימה והמסוכנת שמוביל השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. תחת הנהגתו, המשטרה הפכה מכלי לשמירה על הסדר הציבורי למכשיר לדיכוי הפגנות. האחריות מוטלת על נתניהו שמינה עבריין לשר והפקיד בידיו את המשטרה. את בן גביר יש להדיח מתפקידו עוד הערב, בנוסף לעריכת חקירה מקיפה שתבחן את הכשלים העמוקים של המשטרה. רק שינוי מקיף יוכל להשיב את אמון הציבור במשטרה ולהבטיח שהיא תשרת את כלל אזרחי ישראל, ולא תתנהג כמו מיליציה פרטית של שר אנרכיסט".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
מעצר משטרתי במהלך הפגנת חרדים, לשכת גיוס ירושלים, 21 באוגוסט 2024. רוני כנפו, צילום מסך
מעצר משטרתי במהלך הפגנת חרדים, לשכת גיוס ירושלים, 21 באוגוסט 2024/צילום מסך, רוני כנפו

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה: "אסור לעבור בשתיקה על אירועי האלימות המשטרתית הקשה הערב בבית שמש. לא משנה מה עשו אותם חרדים ולא משנה כמה הם קיצונים, המראות של אותם שוטרים שמכים באכזריות ובברוטליות פשוט מזעזעים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "תמונות בלתי נסבלות ובלתי נסלחות של אלימות משטרתית בבית שמש. התפרעות ואלימות המשטרה כנגד אזרחים שעולה מדרגה בחודשים לא מבחינה בין קבוצות מחאה שונות. מח"ש צריכה לטפל בחרפה הזו ביסודיות".

מהפרקליטות נמסר: "הסרטונים המזעזעים המתעדים את האלימות המשטרתית בהפגנה בבית שמש משקפים תופעה רחבה של אלימות משטרתית. הסניגוריה הציבורית מתריעה מזה שנים על תופעה קשה זו, ומגנה בכל תוקף פרקליטות פסולות של אלימות משטרתית באשר היא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully