וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספות שכר, מענקים ושינוי בשעות העבודה: נחתם הסכם בין ארגון המורים למשרד האוצר

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 12:22

על רקע העיצומים והשביתה בתחילת השנה, ההסכם שנחתם יעלה את שכר המורים בכ-2,000 שקלים, ובתמורה הסכים ארז להתפשר על פיילוט של חוזים אישיים. ימי השביתה יחזרו כימי לימודים בחופשות חנוכה ופסח. קיש: "תוצאה חיובית של אחריות לאומית של כל אחד מהצדדים למשא ומתן"

ארגון המורים: הגענו להסכמות עם האוצר, העיצומים הסתיימו/דוברות שר החינוך

הסכם שכר בין ארגון המורים למשרד האוצר נחתם אמש (ראשון) ובו מורים בתיכון יקבלו תוספות שכר, מענק חד פעמי, הגדלת גמולי תפקיד וגמול חינוך מיוחד. זאת, על רקע העיצומים בשנים האחרונות.

לפי ההסכם, החזרת ימי החופשה תיראה כך: במגזר היהודי המורים יעבדו יומיים בחנוכה ושלושה בפסח, במגזר הדרוזי יומיים בחופשת החורף ושלושה בחופשת האביב, ובמגזר הערבי חמישה ימים בחופשת האביב. זאת אומרת פחות ימי חופש לתלמידים, שפספסו ימי לימודים בעקבות השביתה.

עיקרי ההסכם

  • מורים המועסקים במשרה מלאה יקבלו מענק מיידי בגובה 9,600 שקלים שישולם כבר במשכורת חודש אוקטובר. בנוסף, יקבלו המורים תוספת שכר בגובה 2,000 שקלים. מתוכם 1,200 שקלים ישולמו החל מה-1 בספטמבר 2024. שאר הפעימות הוסדרו בהסכם.
  • גמול השתלמות - העלאת שווי גמול השתלמות מ- 1.2% ל- 1.3%.
  • תוספות שכר לבעלי תפקידים - תוספות שכר ייעודיות למנהלים ולסגני מנהלים, למחנכים, ליועצות, לרכזי שכבות, למורי החינוך המיוחד ועוד.
  • תגמול דיפרנציאלי בית ספרי - המענק הדיפרנציאלי (בגין הישגי בית הספר), יוכפל ב-2 למנהלים וב-1.5 לסגני מנהלים.
  • שינוי מבנה שבוע עבודה - הוספת שעת הוראה פרונטלית בכיתה, ולצידה הפחתת שעות הוראה פרטנית. סך הכול למשרה מלאה: 38 ש"ש במקום 40 ש"ש.
  • גמולים גמישים - מנהל בית ספר יהיה רשאי, בתחילת כל שנת לימודים, להגדיר תפקידים חדשים שייעדו לצרכים היחודיים לבית הספר ולקבוע את התגמול בגינם.
  • חוזים מיוחדים לעמיתי הוראה ולמנהלים.
  • בנוסף, הושגו הסכמות לגבי החזרת חלק מימי השביתה כימי לימודים.
חתימה על הסכם שכר בין ארגון המורים למשרד האוצר, 23 בספטמבר 2024. משרד החינוך, אתר רשמי
חתימה על הסכם שכר בין ארגון המורים למשרד האוצר, 23 בספטמבר 2024/אתר רשמי, משרד החינוך

הנהגת ההורים הארצית פרסמה הודעה לאחר החתימה על ההסכם ובירכו על ההחלטה: "הערב, בסיומו של מו"מ שנמשך חודשים ארוכים, בהשתתפות ארגון המורים, מרכז השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך, חתמו הצדדים על הסכם שכר חדש למורים ולמנהלים בחטיבות העליונות. ההסכמות שהושגו בין הצדדים מביאות בשורות משמעותיות לשיפור שכרם ותנאי העסקתם של המורים והמנהלים, ומבטיחות שקט ויציבות למערכת החינוך".

שר החינוך, יואב קיש, אמר בתגובה לחתימה על ההסכם: "אני שמח לבשר שאחרי לילה מרתוני של משא ומתן הבאנו לבסוף הסכם טוב וראוי למורים והורדנו לאלתר את עול השיבושים ואיומי השביתה מעל ראשי התלמידים והמורים. התוצאה החיובית, החיונית והמתבקשת הזו, שהגיעה באיחור גדול לצערי, היא תוצאה ישירה של אחריות לאומית גדולה וכבדה של כל אחד מהצדדים למשא ומתן שהובילה לנקודת ההתגמשות והפשרה".

יו״ר ארגון המורים, רן ארז. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
יו״ר ארגון המורים, רן ארז/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "חתמנו על הסכם שעיגן את העקרונות עליהם עמדנו מראשית המו"מ ויספק סוף סוף שקט ויציבות למערכת עד שנת 2029. אנחנו מאפשרים חוזים אישיים למורים. זה צעד שיאפשר גמישות רבה יותר בניהול כוח האדם ויחזק את המוטיבציה להצטיינות בקרב סגל ההוראה".

לדברי שר האוצר, "יינתנו תוספות שכר משמעותיות למורים ולמנהלים שיחולקו בצורה חכמה כך שיובילו לתמרוץ מורים צעירים ויסייעו לנו לעודד כניסה של כוחות חדשים ואיכותיים למערכת. צעד נוסף כולל הוספת שעה פרונטלית בשבוע, במטרה לתת מענה למחסור במורים ולשפר את איכות ההוראה עבור התלמידים. כמו כן, כפי שאמרתי בפתח שנת הלימודים - מורים ששבתו יפסידו. התעקשנו עבור התלמידים וההורים על החזר חמישה ימי שביתה בחופשים במהלך השנה כך שהתלמידים לא יפסידו לימודים והמורים שלא שבתו יקבלו תוספת שכר של חמישה ימים".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "ברצוני להודות לחברינו המורות והמורים העל-יסודיים אשר בנחישות והתמדה השתתפו במאבק לקידום מערכת החינוך על תלמידיה ומוריה, שמירה על החינוך הממלכתי ציבורי, על העבודה המאורגנת ועל הסולידריות החברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully