וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: הגענו לשלב חדש בלחימה, הציבור יצטרך לגלות קור רוח

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 11:08

על רקע מתקפת המנע של צה"ל בעומק לבנון, שר הביטחון באזהרה לעורף: "החוסן הוא המפתח שמאפשר לצה"ל להילחם, להשיג הישגים ולפגוע באויב, ההבדל בין הצלחה לאי הצלחה טמון בציות להנחיות ההתגוננות"

בווידאו:דובר צה"ל דניאל הגרי בפנייה לתושבי לבנון, 23 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

שר הביטחון, יואב גלנט, קיים היום (שני) הערכת מצב בנושא מוכנות העורף בתרחיש של החרפה במערכה. זאת, על רקע ההתפתחויות הביטחוניות בצפון ותקיפות המנע של צה"ל ברחבי לבנון.

"החוסן של העורף הוא המפתח שמאפשר לצה"ל להילחם, להשיג הישגים, לפגוע באויב וזה נמשך כבר לאורך כשנה ונעשה בצורה מרשימה מאוד", אמר שר הביטחון גלנט. "אנחנו מעמיקים את התקיפות שלנו בלבנון, רצף הפעולות ממשיך ויימשך עד להשגת המטרות שלנו - להחזיר את תושבי הצפון בביטחון לבתיהם. ההצלחה הזאת תלויה גם בהתנהלות נכונה של העורף ולכן, אנחנו יושבים, מדברים ומרכזים את הפעילות".

השר גלנט, שקיים את הערכת המצב עם מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אייל זמיר, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא, וגורמים נוספים במערכת הביטחון, הוסיף כי "לפנינו ימים בהם הציבור יצטרך לגלות קור רוח, משמעת וציות מלא להנחיות פיקוד העורף. ההבדל בין הצלחה לאי הצלחה נעוץ בכך שהאזרחים נכנסו לחדרים מוגנים ולמקומות אחרים בהתאם להנחיות שנתנו להם, זה הציל חיים".

שר הביטחון יואב גלנט בדיון עם מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (במיל׳) אייל זמיר, סגן הרמטכ״ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא, 23 בספטמבר 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט בדיון עם מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (במיל׳) אייל זמיר, סגן הרמטכ״ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא, 23 בספטמבר 2024/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מוקדם יותר הבוקר, חיל האוויר ביצע תקיפות בעשרות יעדים בדרום לבנון כחלק ממתקפת מנע, בהם אזור צור, מרג' עיון, נבטיה, ואזור הבקאע. במוקדים שהותקפו נבנו מערכים תת-קרקעיים לאתרי שיגורי רקטות, והתקיפות כללו מטרות מסוג חדש.

בין היעדים שהותקפו היה העיר אל-הרמל במחוז בעלבכ. מדובר ביעד שהכיל טילים ארוכי טווח של חיזבאללה בשל טווח התקיפה הרחוק. מטרת התקיפות נועדה לשלול מהארגון לבצע ירי כולל בטווח הזמן המיידי.

בישראל מעריכים שבמהלך התקיפות אזרחים יפגעו, מאחר שחיזבאללה בנה את התשתיות שלו בסמיכות לבתי אזרחים ובחלק מהמקרים בבתי אזרחים. בצה"ל הזהירו את האוכלוסייה האזרחית שנמצאת בסמוך לתשתיות צבאיות של חיזבאללה מחשש שיפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully