וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משמרות המהפכה אסרו על שימוש במכשירי קשר אחרי פיצוץ הביפרים של חיזבאללה

23.9.2024 / 8:24

שני בכירים איראנים אמרו לרויטרס שהארגון החל בבדיקה רחבת היקף בעקבות הפגיעה באלפי אנשי חיזבאללה, שמכשירי הקשר שלהם התפוצצו בפעולות חבלה המיוחסות לישראל. הדאגה העיקרית של המשטר - הגנה על מתקני הגרעין והטילים

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

משמרות המהפכה של איראן אסרו על כל אנשיהם להשתמש במכשירי קשר עד להודעה חדשה, בעקבות פיצוצי הביפרים והווקי-טוקי של חיזבאללה - כך אמרו שני גורמים בכירים איראנים לסוכנות הידיעות רויטרס. בארגון החלו במבצע נרחב לבחינת כל מכשיריהם, ולא רק מכשירי קשר.

אחד מגורמי הביטחון אמר כי מתנהל מבצע רחב היקף של משמרות המהפכה לבדיקת כל המכשירים, ולא רק ציוד תקשורת. לדבריו, רוב המכשירים הללו הם מתוצרת איראן או מיובאים מסין ומרוסיה.

איראן חוששת מחדירה של סוכנים ישראלים, כולל איראנים שמקבלים תשלומים מישראל, וחקירה יסודית של דרגים בכירים וזוטרים יותר כבר החלה.

"זה כולל בדיקה של חשבונות הבנק שלהם באיראן ומחוצה לה, כמו גם היסטוריית הנסיעות שלהם ושל משפחותיהם", אמר אחד מהגורמים הביטחוניים.

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן במצעד צבאי בטהראן, 21 בספטמבר 2024. רויטרס
נשיא איראן סוקר מצעד צבאי בטהראן, שבת/רויטרס

ברויטרס אמרו שגורמים רשמיים באיראן לא השיבו לפניות בנושא, אך בטהראן החלו בבדיקות פנימיות מקיפות כבר אחרי חיסולו של מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, בבית הארחה של משמרות המהפכה בטהראן ביולי האחרון. לפי דיווחים שונים, הפעולה, שגם היא יוחסה לישראל, בוצעה על ידי גורמים מבפנים.

ביום שלישי ורביעי האחרונים גל של בהלה וכאוס שטף את חיזבאללה ולבנון, כשאלפי מכשירי ביפרים ומאות מכשירי ווקי-טוקי התפוצצו במתקפה מתואמת. אלפי אנשים נפצעו, בהם השגריר האיראני בלבנון, ולפחות 39 בני אדם נהרגו, רובם אנשי חיזבאללה.

חיזבאללה הטיל את האחריות על ישראל, שלא הגיבה. עם זאת, דיווחים בכלי תקשורת זרים הצביעו על פעולה חשאית ומתוכננת היטב של המוסד, שהצליח להטמין חומרי נפץ באותם מכשירים שיובאו לחיזבאללה דרך שורת חברות קש, שהסוו את מקורם האמיתי. עוד דווח שתזמון הפיצוץ שלהם נכפה על ישראל, שחששה שארגון הטרור השיעי חשף את התכנית.

אחד מגורמי הביטחון האיראניים, שצוטט על ידי רויטרס, סירב לפרט כיצד משמרות המהפכה, המונים כ-190 אלף איש, מתקשרים כעת. "נכון לעכשיו, אנחנו משתמשים במערכות הודעות מוצפנות". אותו גורם הוסיף שיש חשש רב בקרב הנהגת הרפובליקה האסלאמית.

משמרות המהפכה פנו לחיזבאללה כדי לבצע הערכה טכנית של המתקפה, וכמה מכשירים שהתפוצצו נשלחו לטהראן לצורך בחינתם בידי מומחים איראנים.

עוד בוואלה

לבנון בהלם מפיצוצי הביפרים: "היה כאוס, לא הבינו מה קורה"

לכתבה המלאה
חייל לבנוני מחוץ לבית החולים שבו נפצעו פעילי חיזבאללה  לאחר תקיפת מכשירי הקשר,בירות , 17 בספטמבר 2024. רויטרס
חייל לבנוני מחוץ לבית החולים בביירות אחרי פיצוצי מכשירי הקשר של חיזבאללה/רויטרס

בכיר איראני שני אמר שהדאגה העיקרית של הרפובליקה האסלאמית היא ההגנה על מתקני הגרעין והטילים במדינה, במיוחד אלה שמתחת לאדמה.

"אבל מאז השנה שעברה, אמצעי האבטחה באתרים האלה גדלו משמעותית", אמר בהתייחסו להחמרת הצעדים לאחר מה שהרשויות האיראניות אמרו כניסיון של ישראל לחבל בתוכנית הטילים של איראן ב-2023. ישראל מעולם לא הגיבה על כך.

"מעולם לא היו אמצעי אבטחה כה הדוקים וקיצוניים כמו שיש עכשיו", הוסיף, ורמז כי האבטחה תוגברה משמעותית מעבר לרמות הקודמות לאחר פיצוצי הביפרים בלבנון. הבכיר הראשון אמר שהכוחות המזוינים הפסיקו להשתמש בביפרים לאורך שני עשורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully