וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים: הגענו להסכמות עם האוצר, העיצומים הסתיימו

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 1:05

הארגון בראשותו של רן ארז הודיע על על סיום המו"מ שנמשך לסירוגין לאורך שלוש שנות לימודים. בנושא החוזים האישיים הסכים לפשרה, ולדבריו ההסכם יכלול את העלאת שכר המורים ב-1,200 שקלים ואי-ניכוי שכר מימי השביתה

רן ארז מכריז: שום דבר לא ימנע את השביתה ביום ראשון/ארגון המורים

ארגון המורים הודיע הלילה (שני) כי הגיע להסכמות עם משרד האוצר. בזמן הקרוב צפויים הצדדים לחתום על הסכם שכר חדש. בהתאם, עדכן הארגון, יסתיימו העיצומים שהחלו בשנה שעברה.

במרכז הפערים בחודשים האחרונים עמדה סוגיית החוזים האישיים. יו"ר הארגון רן ארז עמד על כך שלא ייכנסו להסכם, גם כשהוצע שיגיעו עם תאריך תפוגה, לתקופת ניסיון. כעת, הכריז ארז, "⁠בוטל רצונו של משרד האוצר להעסיק מורים בהסכמים אישיים", אולם בהמשך ציין כי למעשה קיבל פשרה בנושא. "יועסקו בבתי ספר עמיתי הוראה שאינם מורים לתקופה מוגבלת כפיילוט שיסתיים בתום ארבע שנים. ההסדר לא יימשך אם ארגון המורים יחליט שהפיילוט לא הצליח", נכתב בהודעה.

יו״ר ארגון המורים, רן ארז. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
יסתיימו העיצומים שהחלו בשנה שעברה. יו״ר ארגון המורים, רן ארז/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

פרטי ההסכם על פי ארגון המורים:

  • לא ינוכה שכר מהמורים בגין השביתה.
  • ⁠המורים יקבלו מענק חד פעמי של 9600 ש"ח למשרה ויחסית להיקף המשרה. בגין שנת 2023. המענק ישולם במשכורת אוקטובר.
  • החל ממשכורת ספטמבר, שכר המורים יעלה ב-1200 ש"ח לחודש למשרה אחת. השכר ישולם כאמור יחסית להיקף המשרה.
  • מורים רבים, בעלי תפקידים יקבלו הגדלת אחוזים בגין ביצוע תפקידם, כגון: רכזי מקצוע, רכסי שכבה, יועצים חינוכיים, חינוך מיוחד, מחנכים, תשלום בגין בגרות בע"פ באנגלית, מורים לכימיה, מורי י"ג-י"ד ועוד.
  • ⁠קיצור הליך הפיטורין שתוכנן על ידי משרד האוצר יבוטל. השקט התעשייתי יהיה אך ורק בנושאים שיוסדרו בהסכם.
  • ⁠בוטל רצונו של משרד האוצר להעסיק מורים בהסכמים אישיים. יועסקו בבתי ספר עמיתי הוראה שאינם מורים לתקופה מוגבלת כפיילוט אשר יסתיים בתום 4 שנים. ההסדר לא יימשך אם ארגון המורים יחליט שהפיילוט לא הצליח.
  • ⁠ישופר שכרם של המנהלים והסגנים בחטיבות העליונות ובמיוחד ייקבע שכר מינימום למנהלים מתחילים כדי שהמקצוע יהיה אטרקטיבי יותר.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועדת הכלכלה בכנסת

16 בספטמבר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ארגון המורים הודיע כי הגיע להסכמות עם משרדו. שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "ברצוני להודות לחברינו המורות והמורים העל יסודיים אשר בנחישות והתמדה השתתפו במאבק לקידום מערכת החינוך על תלמידיה ומוריה, שמירה על החינוך הממלכתי ציבורי, על העבודה המאורגנת ועל הסולידריות החברתית בחדר המורים. גם מורים, אשר מסיבה כזו או אחרת לא שיתפו פעולה עם הוראות הארגון יהנו גם הם מהמאמצים וההשקעה של עמיתיהם לעבודה".

השביתה החלה ב-1 בספטמבר, כשיותר מ-500 אלף תלמידי תיכון נשארו בביתם בעקבות שביתת ארגון המורים. שבוע לאחר מכן, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע על השהיית השביתה של המורים בתיכונים - זאת לדבריו, "מתוך אחריות למדינה, למורים ולתלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully