וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בדיון סגור: "נסראללה עשה טעות גדולה כשקשר עצמו לעזה"

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 17:59

בדברים שנשא בוועדת החוץ והביטחון, הודה רה"מ בקולו כי התנגד לתקיפה בלבנון לאחר 7 באוקטובר - על אף הצעת שר הביטחון ובכירים בצה"ל. עוד הוסיף כי "בחיזבאללה יש בוקה ומבולקה, כל הזמן ממנים סגנים וסגנים לסגנים", וכן סירב להתחייב כי לא יפטר את גלנט

ראש הממשלה בנימין נתניהו:נחזיר את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם.18 בספטמבר 2024/לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בדיון סגור בוועדת החוץ והביטחון כי "לפי מידע שבידי ישראל, כמחצית מהחטופים - בחיים".

באשר להסלמה בצפון אמר ראש הממשלה כי "נסראללה עשה טעות גדולה שקשר את עצמו לעזה". לדבריו, "בחיזבאללה יש בוקה ומבולקה, כל הזמן ממנים סגנים וסגנים לסגנים". בנוסף, נתניהו הודה בקולו שהתנגד לתקיפה בלבנון לאחר 7 באוקטובר למרות הצעת שר הביטחון גלנט ובכירים בצה"ל: "אם הייתי מאשר את התקיפה הזאת לא היינו יכולים להכות בדרום, שם יש חטופים ומשימות חשובות".

לדברי ראש הממשלה, "הפעילות העצימה מול חיזבאללה תשפיע על כניעת חמאס. ממשיכים להאשים את הממשלה ואותי בטרפוד עסקה לשחרור חטופים, אבל אני חוזר ואומר שמי שסירב לכל עסקה זה חמאס, הם ערכו עשרות שינויים בהצעה שהעברנו".

"עשינו ניסיון לתת לחמולות לחלק את הסיוע, זה לא צלח", הוסיף נתניהו על סוגיית הסיוע ההומניטרי לרצועה ולכך שחמאס משתלט על שיירות הסיוע "חמאס השתלט על הסיוע. אני נגד שליטה צבאית, נמצא לכך פתרונות אחרים". נתניהו טען כי הטיפול בסוגיה נדחק בגלל עניינים אחרים במלחמה שדורשים קדימות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במשכן הכנסת

9 בספטמבר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו בכנסת, החודש/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, נתניהו אישר לחברי הכנסת כי הממשלה שוקלת את תוכנית איילנד לפינוי צפון רצועת עזה. "יש בה היגיון. היא אחת התכניות הנשקלות", ציין. תוכנית איילנד, המכונה גם "תוכנית האלופים", כוללת מספר שלבים - פינוי האוכלוסייה שנותרה בצפון רצועת עזה לדרומה; הטלת כתר באזור שממנו פונו האזרחים והכרזתו כשטח צבאי סגור; מניעת אספקה לאזור עד טיהור השטח והכנעת המחבלים שנותרו בשטח המפונה, תוך הפעלת לחץ צבאי עצים. לפי התוכנית, לאחר ביצוע התוכנית בשטח זה, ניתן לעבור ולבצעה בחלקים נוספים של הרצועה.

במהלך הדיון חברי הכנסת אלעזר שטרן ורון כץ מיש עתיד פנו לראש הממשלה וביקשו ממנו להתחייב שלא יפטר את שר הביטחון בזמן מלחמה. הם אמרו לו כי "זה פוגע באחדות". נתניהו לא הגיב לכך ולא נתן התחייבות כזאת, אך ח"כ זאב אלקין שנכח בדיון עקץ אותם: "בשבילכם רק עם לפיד זה אחדות, בלי לפיד אין אחדות".

עוד בוואלה

המלחמה בצפון: האסטרטגיה הצה"לית - ומה יהיה בהמשך?

לכתבה המלאה
שר הביטחון יואב גלנט מקיים כעת הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר ובכירים נוספים במערכת הביטחון.. אריאל חרמוני, אריאל שלום
נתניהו סירב להתחייב שלא לפטרו. גלנט/אריאל שלום, אריאל חרמוני

על האפשרות של צו מעצר נגדו בעקבות החלטת בית הדין בהאג, העריך נתניהו כי זאת אכן תהיה התוצאה ואמר: "התובע הוא טיל מונחה פוליטית". נתניהו ביקר גם את התובע על כך שהבטיח להגיע לארץ לבדוק את עצמאות החקירות הישראליות ולא קיים את הבטחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully