וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בצפון: האסטרטגיה הצה"לית - ומה יהיה בהמשך?

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 14:16

בצה"ל עושים בקרת נזקים לאחר הלילה האחרון בו איומי נסראללה יצאו לפועל וצפון המדינה חווה אזעקות רבות. לדבריהם התקיפות נגד חיזבאללה יתגברו ועמידה במטרות המלחמה תהיה כפופה להסדרה

יירוטים בשמי חיפה/איחוד הצלה

בצה"ל מדגישים היום (ראשון) כי יימשכו מתקפות מנע נגד איומים שונים, וטוענים כי הסדרה מדינית בלבנון תגיע בסופו של דבר באמצעות התנאים הביטחוניים שצה"ל ייצר. השבוע, כך צופים בצבא, יהיה משמעותי מאוד מול חיזבאללה בשל ההתפתחויות בלבנון, שכללו את החיסול הממוקד של איברהים עקיל ובכירי כוח רדואן וגלי הפיצוצים ברחבי המדינה.

כמו כן, בצבא לא שוללים אפשרות לניסיונות חדירה של חיזבאללה לשטח ישראל, בדומה לניסיון החדירה למוצב "ציפורן" שעל קו הגבול. בד בבד ובצל ההסלמה, אוגדה 98 הועברה מרצועת עזה לגבול הצפון ופיקוד העורף החל לתגבר במחוזות השונים ברחבי הארץ כוחות חילוץ והצלה.

יירוטים בשמי הצפון. 22 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יירוטים בשמי צפון הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיזבאללה היכו את יישובי הצפון בשלושה גלי ירי משמעותיים: בשעה 01:00 לפנות בוקר עם 7 רקטות, גל נוסף ב-04:50, 05:10, בסך הכול 25 רקטות של חיזבאללה. בתגובה, תקף צה"ל בלבנון עמדות שיגור לעבר רמת דוד ועמק יזרעאל. בצה"ל טוענים כי כל מה ששוגר לעבר ישראל יורט. בנוסף, שני כטב"מים מעיראק יורטו הלילה על ידי חיל האוויר מחוץ לגבולות המדינה.

ביממה האחרונה כוחות צה"ל ביצעו גלי תקיפה רחבים מאוד בלבנון. הותקפו כ-300 מטרות בהם משגרים, אלפי קני שיגור של רקטות שחלקם היו לפני שיגור לעבר מדינת מדינת ישראל. בצה"ל מעריכים שלא מעט מהמטח שתוכנן - סוכל. כמו כן, למרות השימוש ברקטות "פאדי 1" ו"פאדי 2", שהזניקו את תושבי הצפון למרחבים המוגנים - אין פגיעות בעורף הישראלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת נפילה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024. ללא, פלאש 90
זירת נפילה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024/פלאש 90, ללא

הלילה הופעלו ברחבי הגליל, עמק יזרעאל, הכרמל, עפולה ונצרת התרעות. שריפה פרצה סמוך למגדל העמק בעקבות נפילת רסיס. בגליל התחתון, נפצע גבר כבן 60 באורח קל מפגיעת רסיס, ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים האנגלי שבנצרת. מאוחר יותר, מעט לפני 05:00 הופעלו אזעקות ביקנעם, עין השופט, זרזיר ובסמת טבעון. שעה לאחר מכן, חודש הירי על הגליל המערבי. במהלך הירי - מד"א טיפלו בשלושה פצועים קל מנפילות ישירות בקריות.

במהלך האזעקות, בן 17 נהרג לאחר שהתנגש עם רכבו בגדר ההפרדה בכביש 77 סמוך למחלף ישי לכיוון זרזיר. צוותי מד"א הגיעו לזירה וקבעו את מותו, ופינו למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה בן 20 במצב בינוני עד קשה עם חבלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully