וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצנו לממ"ד ואחרי כמה שניות התחילו הבומים": תושבי עמק יזרעאל משחזרים את פגיעת הרקטות

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 10:32

פגיעת הרקטות ליישובים שדה יעקב ומורשת זעזעו את התושבים. "יצאנו החוצה וראינו שנפער מכתש של שלושה מטרים", אמר שמעון סוויסה בריאיון ל-103fm. ישראל שבו, תושב היישוב מורשת, שחזר בריאיון: "כל החזית של הבית שפונה לכיוון הכביש נפגעה"

בווידאו: שריפת בית ומספר רכבים כתוצאה מנפילה, מורשת, 22 בספטמבר 2024/דוברות כב"ה

הירי המאסיבי של חיזבאללה לעבר הצפון זעזע את התושבים שחוו את הנפילות מטרים ספורים מביתם. תושבי עמק יזרעאל שחזרו הבוקר (ראשון) בריאיון ל-103fm את הרגעים הדרמטיים לאחר הנפילות.

"אתמול הלכנו לישון לא לפני שידענו שקורה משהו באוויר... ב-01:10 הייתה אזעקה ולא שמענו אזעקות עד עכשיו", אמר ישראל סוויסה משדה יעקב. "רצנו במהירות לפי הנהלים לממ"ד ומיד אחרי שנכנסו שמענו פיצוץ שהזיז פה את הכול. התכוננתי אבל לא חשבנו שזה יהיה כזה עוצמתי. יצאנו החוצה לאחר שהמתנו עשר דקות וראינו שהנפילה הייתה מטר או שניים מהבית, ושכל הכבישים מלאים בבולדרים של אדמה. נפער שם מכתש של שלושה מטרים פנימה, גם בעומק וגם בקוטר - זה משהו גדול", הוסיף.

לדבריו, "בגלל הקרבה לבית לא מעבדים את המטרים האחרונים... הבומבות שעפו כאן גרמו פה לנזק מאוד לא פשוט. יש כאן מכוניות שהושבתו, בתים שנפגעו וחלונות שהתנפצו. המשפחה שקרובה לנפילה היא לא 'משפחת שטח פתוח' - היא משפחה ככל המשפחות. אם יגידו לי שיש כזה דיוק, שמטר מחוץ לבית, הוא שטח פתוח עלא כיפאק אבל זה נשמע כמו מדע בדיוני. אנשים כואבים גם מזה שביטלו את הלימודים וגם מהלילה הזה... אנחנו לא מקיימים לימודים. התכנסויות אצלנו אסורות, אנחנו עם חצי רגל לרוץ לממ"ד...".

פגיעת טיל, עמק יזרעאל, 22 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתש של שלושה מטרים, גם בעומק וגם בקוטר. נפילה בעמק יזרעאל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שמעון סוויסה אמבד:
פגיעה ישירה ביישוב מורשת, 22 בספטמבר 2024. TPS
פגיעה ישירה ביישוב מורשת, 22 בספטמבר 2024/TPS
מפת האעזקות בצפון הארץ .22 בספטמבר 2024. גרפיקה, עיבוד תמונה
מפת האעזקות בצפון הארץ .22 בספטמבר 2024/עיבוד תמונה, גרפיקה

"רצנו לממ"ד ואחרי כמה שניות התחילו הבומים"

ישראל שבו, תושב היישוב מורשת, שיחזר גם הוא את פגיעת הרקטה סמוך לביתו. "...אנחנו מאורגנים יפה מאוד לאירועים מסוג כזה. יש לנו צוות חירום וחוסן יישובי מאוד מיומן. אנחנו גרים ברחוב יפה נוף, והנוף עכשיו לא יפה ברחוב הזה".

ישראל המשיך לשחזר את הבוקר הדרמטי וסיפר שהאזעקה השלישית הופעלה ב-05:15. "שתי נכדות שהתארחו אצלנו ישנו בממ"ד עוד מהאזעקות שהיו לפני כן. יש לנו זמן התרעה של דקה. הערתי את רעייתי, רצנו לממ"ד ואחרי כמה שניות התחילו הבומים. בהתחלה פצפוצים קטנים ואחר כך בום ענק. היינו בממ"ד, סגרנו את הדלתות, ולפתע שמענו שאחד הבומים לווה ברעש של זכוכיות, והבנו שזה קרוב מאוד אלינו. עברו 10 דקות לפי ההנחיות, התחלנו להוציא את האף לראות מה קרה", הוסיף.

לדבריו, "כל החזית של הבית שפונה לכיוון הכביש נפגעה, כל התריסים והחלונות עפו פנימה. הטיל נפל בערך 8 מטר מול הבית שלנו במרכז הכביש. ניתן לראות את הקונוס של ראש הטיל בתוך האספלט. הבתים מסביב נפגעו...". ישראל המשיל ואמר כי "התריסים למשל לא עולים. בכל פעם אתה מגלה איזה נזק חדש בבית. זה שאנחנו בשכנות לערבים לא נותן לנו שום ביטחון. הם יעד בדיוק כמונו. סגרנו את החלון של הממ"ד בלוח פלדה והחלון היה סגור ומאובטח...".

פגיעה ישירה ביישוב מורשת, 22 בספטמבר 2024. TPS
פגיעה ישירה ביישוב מורשת, 22 בספטמבר 2024/TPS
hartk acu tncs:
זירת נפילה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024. רויטרס
זירת נפילה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024/רויטרס

הלילה, כשעה לאחר חצות, הופעלו ברחבי הגליל, עמק יזרעאל, הכרמל, עפולה ונצרת. שריפה פרצה סמוך למגדל העמק בעקבות נפילת רסיס. בגליל התחתון, נפצע גבר כבן 60 באורח קל מפגיעת רסיס, ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים האנגלי שבנצרת.

מאוחר יותר, מעט לפני 05:00 הופעלו אזעקות ביקנעם, עין השופט, זרזיר ובסמת טבעון. שעה לאחר מכן, חודש הירי על הגליל המערבי. במהלך הירי - מד"א טיפלו בשלושה פצועים קל מנפילות ישירות בקריות.

במהלך האזעקות, בן 17 נהרג לאחר שהתנגש עם רכבו בגדר ההפרדה בכביש 77 סמוך למחלף ישי לכיוון זרזיר. צוותי מד"א הגיעו לזירה וקבעו את מותו, ופינו למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה בן 20 במצב בינוני עד קשה עם חבלות.

דובר צה"ל עדכן הבוקר כי זוהו כ-85 שיגורים שחצו משטח לבנון הבוקר, חלקם יורטו, וחלקם פגעו גם בשכונת צור שלום ומורשת. כוחות כיבוי פועלים כעת על מנת לכבות מספר שריפות שהתפתחו במקום. במרחב עמק יזרעאל זוהו כ-20 שיגורים, מרביתם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully