וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיניות ההתגוננות הוחמרה: בערי הצפון נערכים להסלמה

עודכן לאחרונה: 21.9.2024 / 23:40

לאחר הכרזת דובר צה"ל על המעבר למתווה כוננות צהוב מצפון לחיפה, ברשויות המקומיות שורר חוסר ודאות ובלבול בניסיון להיערך למתקפה נרחבת. למרות הנחיות פיקוד העורף, חלק מהיישובים מעדיפים לא לקחת סיכון - להחמיר מעבר להנחיות ולבטל את הלימודים | כל העדכונים

הצהרת דובר צהל בנוגע לתקיפות הישראליות בלבנון/דובר צה"ל

דובר צה"ל הודיע על היערכות מערכת הביטחון למתקפה נרחבת של חיזבאללה ביממה הקרובה - לפיכך, החל מהערב - שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף צפונית לקו חיפה, באזורי ההנחיה גליל תחתון, גליל עליון, המפרץ, העמקים ומרכז הגליל, וחלק מיישובי גולן דרום (מועצה אזורית עמק הירדן).

בהתאם, בעיריית חיפה, העיר הגדולה בצפון ויעד מוצהר של חיזבאללה, הודיעו בתחילה להורים כי "בשלב זה" אין שינוי ופועלים על פי "המתווה הירוק" - כבשגרה. אבל שעה קלה אחר כך, ומעבר לנדרש בהנחיות פקע"ר, הודיעה כבר מנהלת מנהל החינוך, אילנה טרוק, כי עוברים למתווה צהוב - מתווה בו במערכת החינוך לומדים שלושה ימים בשבוע בצמוד למרחבים מוגנים אליהם ניתן להגיע תוך דקה.

הבלבול מאפיין את המצב ברוב הרשויות, ודומה כי בכולן מתקיימות התייעצויות בשלב זה. נשמעת ביקורת על כך שברגע האמת, הן נותרו לא ערוכים למרות שהיה זמן רב. גם הגדרת האזורים אינה ברורה. "מה זה 'מפרץ'?", שואל דובר אחת מערי הלווין של חיפה.

דובר צה"ל דניאל הגרי. אבשלום ששוני, פלאש 90
דובר צה"ל דניאל הגרי/פלאש 90, אבשלום ששוני

"מצב מיוחד" בעורף | אלו ההנחיות

  • על הישובים צפונית לעיר חלה מעתה הגבלת התקהלות של עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה.
  • מקומות עבודה ניתן לקיים במבנה או במקום שניתן להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
  • פעילויות חינוכיות ניתן לקיים במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
  • חופי הים באיזורים אלו סגורים מעתה לציבור.
sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כיבוי שריפה בגליל בעקבות ירי רקטות מלבנון, 20 בספטמבר 2024. רויטרס
כיבוי שריפה בגליל בעקבות ירי רקטות מלבנון, 20 בספטמבר 2024/רויטרס

הנחיות משרד החינוך

  • ההנחיות הרשמיות שפרסם משרד החינוך הינן
  • קו העימות, גולן צפון, גולן דרום, גולן דרום- יישובי מוא"ז עמק הירדן, גליל עליון, מרכז הגליל, גליל תחתון, המפרץ, העמקים:
  • שיגרת למידה בבתי הספר בהם ניתן להגיע למרחב מוגן תקני בזמני ההתגוננות.
  • היכן שאין מקומות מוגנים מערכת החינוך נערכת לקיים למידה חלופית (למידה מקוונת ומשמרות למידה)
  • הסעות למוסדות ומעיר לעיר מתקיימות כרגיל.
  • טיולים בשטח פתוח, באזורים אלו, יבוטלו, לא יתקיימו ויש לפעול על פי הנחיות חדר מצב טיולים בנושא.
  • פעילות בלתי פורמאלית ברשויות בהתאם להנחיות פיקוד העורף ובסמיכות למרחבים מוגנים.
  • בשאר הארץ הלמידה רגילה וללא שינוי.
  • למרות הנחיות אלה, יישובים רבים מעדיפים שלא לקחת את הסיכון ולבטל בכל זאת את הלימודים.
שריפה בשל נפילת רקטה על בית, קצרין, 21 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
שריפה בשל נפילת רקטה על בית, קצרין, 21 באוגוסט 2024/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קריית אתא

בהתאם להערכת מצב שקיים ראש העיר קרית אתא, יעקב פרץ, עם מערכת הביטחון ומשרד החינוך הוחלט כי הלימודים בקרית אתא יתקיימו בקפסולות בהתאם ליכולות המיגון של מוסדות החינוך. הודעות ימסרו להורים על ידי מוסדות החינוך.

חיפה

בחיפה מערכת החינוך תפעל פיזית במתכונת חלקית ובאופן שיאפשר לכל התלמידים להגיע למרחבים מוגנים תקניים תוך דקה. כל כיתה/גן שיוזמנו ללמוד במוסד החינוכי ימשיכו את היום כולל צהרונים וכולל ההסעות בחינוך המיוחד. שאר התלמידים ילמדו מרחוק באמצעות הזום או המערכות הבית ספריות האחרות. מנהלי בתי הספר והגננות יודיעו הערב להורים על מערכת השיבוץ.

המרכזים הקהילתיים ומתקני הספורט יפעלו רק במידה ויש להם מיגון תקני שמאפשר לנוכחים להגיע למרחב מוגן בתוך דקה. החופים נסגרו עד הודעה חדשה.

אוניברסיטת חיפה תגביל את הפעילות בקמפוסים מחר.

האוניברסיטה תעבור למתכונת עבודה מהבית, למעט פעילות חיונית הנדרשת לצורך שמירה על רציפות תפקודית ומניעת פגיעה במחקר. לא תתקיים פעילות לימודית, לרבות בחינות. פעילות חיונית אחרת (כולל במעבדות) תתבצע בתנאי שניתן להגיע ממקום ביצועה אל מרחב מוגן תקני תוך 60 שניות.

קמפוסי הטכניון יפעלו מחר, עבודה מרחוק תתאפשר באישור ראשי היחידות.

עכו

בשעה זו מכנס ראש העיר עכו, עמיחי בן שלוש, יחד עם מנכ"ל העירייה, אזי לוי, וראשי המכלולים בחירום הערכת מצב עקב ההסלמה. בתום הישיבה, הוחלט להחמיר מעבר להמלצות פיקוד העורף, ולא לסכן תלמידים. ילדי מעונות היום, גני הילדים ובתי הספר לא יגיעו מחר למסגרות, וכל מערכת החינוך בעיר עכו תפעיל נוהל למידה מרחוק ושמירה על קשר רציף עם התלמידים. כל מערך הפעילות הבלתי פורמלי מבוטל אף הוא וכל פעילות אחר צהריים בבתי הספר.

פגיעת טיל בכביש ליד יסוד המעלה, 20 בספטמבר 2024. דוברות משטרת ישראל
פגיעת טיל בכביש ליד יסוד המעלה, 20 בספטמבר 2024/דוברות משטרת ישראל

מועצה איזורית עמק יזרעאל

במערכת החינוך ילמדו פיזית במתכונת חלקית באופן שיאפשר לכל התלמידות והתלמידים להגיע למרחבים מוגנים תקניים אליהם ניתן להגיע תוך דקה. כל כיתה/גן שיוזמנו ללמוד במוסד החינוכי ימשיכו את היום כולל צהרונים וכולל הסעות בחינוך הפורמלי והמיוחד. שאר התלמידות והתלמידים ילמדו מרחוק באמצעות הזום או מערכות בית ספריות אחרות. מנהלות ומנהלי בתי הספר ומנהלות הגיל הרך ביישובים יודיעו הערב להורים על מערכת השיבוץ.

מועצה אזורית מרום הגליל

לאחר הערכת מצב עם גורמי פיקוד העורף הוחלט כי מחר לא יתקיימו לימודים.

עמית סופר ראש המועצה מסר: "לאחר הערכות מצב עם הגורמים המוסמכים ובהינתן מערך ההסעות המורכב והשינוי במדיניות ההתגוננות קיבלנו החלטה לא לקיים מחר לימודים, ההחלטה לא הייתה פשוטה , אבל בניהול הסיכונים אנחנו נדרשים גם לקבל החלטות קשות כי ביטחון ילדינו מעל לכל. אנחנו מחזקים את ידי צה"ל ודורשים מהממשלה להמשיך ולתקוף את האויב עד שיזוז מגבולינו הצפוני כדי שתושבי הצפון יוכלו לחזור בבטחה הבייתה וביישובי קו העימות שלא פונו יחזור השקט והביטחון"

מועצה אזורית מעלה יוסף

במועצה אזורית מעלה יוסף לא ילמדו בבתי הספר ובגנים. בתום הערכת מצב אשר התקיימה במועצה, החליט ראש המועצה שמעון גואטה כי מחר לא יתקיימו לימודים וכל פעילות חינוכית פרונטלית בכל מוסדות החינוך במעלה יוסף: מעונות יום, גני ילדים ובתי ספר. כמו כן, לא תתקיים פעילות בלתי פורמלית ולא יהיו הסעות. מנהלי בתי הספר יעדכנו לגבי למידה מקוונת מרחוק.

יירוט עשרות טילים של חיזבאללה מעל העיר צפת בידי כיפת ברזל
20 בספטמבר 2024. דוד כהן, פלאש 90
יירוט עשרות טילים של חיזבאללה מעל העיר צפת בידי כיפת ברזל 20 בספטמבר 2024/פלאש 90, דוד כהן

קריית ביאליק

בהתאם להנחיית פיקוד העורף ובהמשך להערכת מצב, מערכת החינוך בקרית ביאליק תפעל מחר כסדרה- בתי ספר וגני ילדים, למעט בית הספר נעורים - בו ילמדו מחר רק כיתות א' ו ב'. (מחר תתקיים הערכת מצב לגבי מתכונת הלמידה בהמשך השבוע).

לגבי הסעים מחוץ לקריה (מסגרות חינוך מיוחד) - מלוות ההסעה יעדכנו בהתאם לכל קו הסעה. מעונות ללא מרחב מוגן תקני - לא יפעלו. יש להישמע להנחיות פיקוד העורף ואנו נעדכן לגבי כל שינוי בהנחיות.

תיכון אורט: כיתות י' לא ילמדו מחר. רק תלמידי י"א , י"ב ילמדו מחר

כרמיאל

עיריית כרמיאל הודיעה כי לנוכח המצב הביטחוני, בתי הספר התיכוניים וחטיבות הביניים - לא יפעלו מחר. מעונות יום יפעלו כרגיל במידה ויש מספיק מיגון, באחריות המפעילים להודיע להורים.
בגני ילדים - הפעילות רגילה. חינוך מיוחד יפעל כרגיל כולל הסעות. חינוך מיוחד מחוץ לעיר לא יפעל ולא תתקיימנה הסעות. בתי ספר יסודיים: כיתות א' - ד' יפעלו כרגיל. כיתות ה' - ו' לא יפעלו. בתי ספר תיכוניים וחטיבות ביניים לא יפעלו כלל. צהרונים בבתי הספר ובגנים - יפעלו כרגיל.

בנוסף, אירועים במרחב הציבורי - יבוטלו. פעילות בלתי פורמאלית ומתנ"סים - תתאפשר בכפוף לביצוע ההנחיות - לא יותר מ- 300 איש במבנה ובהגעה למרחב מוגן ב- 30 שניות.

מעלות תרשיחא

כל מסגרות החינוך ומערך ההסעות כולל בחינוך המיוחד לא יפעלו מחר במעלות תרשיחא

"אנו צפויים לימים מאתגרים ומתוחים לכן אנו שבים וממליצים לגלות ערנות ודריכות, לצמצם תנועות לא הכרחיות, להימנע מהתקהלויות ולהשתדל לשהות בקרבת מרחבים מוגנים, להיות קשובים להתראות והנחיות פיקוד העורף ודיווחי דוברות העירייה בלבד", כך נמסר ממוטי בן דוד, ראש העיר מעלות תרשיחא.

נזקים שנגרמו לבתים שנפגעו מרסיסים, קצרין, 21 באוגוסט. טניה ביגון, אתר רשמי
נזקים שנגרמו לבתים שנפגעו מרסיסים, קצרין, 21 באוגוסט/אתר רשמי, טניה ביגון

המועצה האזורית גליל עליון

במועצה האזורית גליל עליון הוחלט לדחות את פתיחת כל בתי הספר של המועצה בשעה (כולל החינוך המיוחד). יסודיים ייפתחו בשעה 09:00 ותיכונים ב10:00. ההסעות יידחו גם הן בשעה (ביחס לשעת ההסעה הרגילה בכל מקום). מחר בבוקר יפתח במועצה חדר מצב לנושא חינוך, בו תתגבש הערכת מצב עדכנית בשיתוף הצבא. הודעה סופית לציבור תצא מחר בשעה 7:30.

מועצת חצור הגלילית

מחר לא תתקיים פעילות במוסדות החינוך (גנים, מעונות יום ובתי ספר) ברחבי הישוב. תלמידי כיתות ז-יב יעברו ללמידה מרחוק באמצעות הזום. לפנות בוקר תתקיים הערכת מצב נוספת ובמידה ויהיו שינויים או התפתחויות, התושבים יעודכנו בהתאם.

חריש

בעיר חריש של קו התפר הודיע ראש העיר שאין שינוי בהנחיות ההתגוננות: "אני עומד בקשר ישיר עם מפקד הנפה בפיקוד העורף, וגם אגף החירום והביטחון בעירייה בקשר שוטף עם הגורמים הרלוונטיים בפיקוד העורף. בחריש אין שום שינוי בהנחיות ההתגוננות, חריש ממשיכה בשגרה. נכון לעכשיו, הלימודים מחר בחריש יתקיימו כרגיל, כמו יתר הפעילויות השגרתיות".

שריפה ברמת הגולן בעקבות נפילת רקטה. מאור קינסבורסקי, פלאש 90
שריפה ברמת הגולן בעקבות נפילת רקטה/פלאש 90, מאור קינסבורסקי

המועצה האזורית מטה אשר

בישובי המועצה האזורית מטה אשר בגליל המערבי לא יתקיימו לימודים בכלל מוסדות החינוך, לא יהיו הסעות ולא תתקיים כל פעילות חינוכית פרונטלית ובכלל זה החינוך הבלתי פורמלי. מנהלי בתי הספר התבקשו להיערך ללמידה מקוונת.

שלומי

בית ספר אורט שלומי יפעל במתכונת למידה מקוונת. באחריות מנהלי בתי הספר לעדכן את התלמידים. בבתי הספר בן צבי והרב מימון אין למידה. במוסדות בעכו הלמידה מקוונת. באחריות מנהלות בתי הספר לעדכן את התלמידים.

בגני ילדים ומעונות היום בנהריה לא תהיה למידה.
בית ספר נחלים עכו ומעלות לא יופעלו.
חינוך מיוחד בכל מוסדות החינוך בהתאם להחלטת הרשויות .
המועצה לא תפעיל הסעות.

המועצה האיזורית עמק הירדן

במועצה האיזורית עמק הירדן לא יתקיימו לימודים מחר.

כיבוי שריפה בגליל בעקבות ירי רקטות מלבנון, 20 בספטמבר 2024. רויטרס
כיבוי שריפה בגליל בעקבות ירי רקטות מלבנון, 20 בספטמבר 2024/רויטרס

מועצה אזורית הגליל התחתון

הלימודים במועצה אזורית הגליל התחתון יתקיימו מחר באופן חלקי, ככל והמיגון במתקני החינוך מאפשר זאת - להלן צפי הפעילות:

יסודי כדורי א-ה
יד ששון, בית חינוך גלילי א-ד
שירת הגליל א-ד (בנים ובנות) ילמדו בבית חינוך גלילי
עלי גבעה קשת בגליל, כלל השכבות לימודים כסדרם
רוב גני הילדים במועצה יפעלו כסדרם - בגנים בהם לא יתקיימו לימודים, הדבר יפורסם באופן פרטני ליישובים.
מעונות יפעלו על פי הנחיות פיקוד העורף והחלטת הישוב בהתאם לאפשרות מיגון תקני בזמנים המתבקשים

כלל השכבות שאינן מגיעות לבתי הספר ילמדו באופן מקוון

בדבר הסעות התלמידים - מבוצעות התאמות להעלאה והורדה של תלמידים באופן בטוח

טבריה

לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בטבריה וזה כולל: מעונות יום, גנים, בתי ספר - יסודיים, חטיבות ביניים ותיכוניים, כולל החינוך המיוחד.

בתי הספר יעברו ללמידה מרחוק. מנהלות ומנהלי בתי הספר יעדכנו באופן פרטני את הורי בית הספר.

צפת

הוחלט כי כלל מוסדות החינוך (מעונות היום, גני הילדים ובתי ספר כולל בחינוך המיוחד) לא יפתחו מחר ללימודים פרונטליים.

מוסדות החינוך נערכים ללמידה מרחוק והודעה מפורטת תישלח להורים ממנהלי המוסדות.

גם מערך ההיסעים למוסדות החינוך יבוטל מחר

משירות בתי הסוהר נמסר כי לאור המצב הבטחוני לא יתאפשרו ביקורי משפחות אסירים בבתי הסוהר בצפון.

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר כי המרכז יפעל כרגיל, ופועל לאורך השנה האחרונה במתכונת ממוגנת, וכלל הפעילות הרפואית בו (בכלל זה חדרי הניתוח, האשפוז וחדרי הלידה) מתקיימת במרחבים מוגנים.

בחברה למתנ"סים התקיימה הערב הערכת מצב, ומטה החברה פועל בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות במחוזות חיפה והצפון למימוש הנחיות פיקוד העורף בכל רשות ורשות. הפעילות במרכזים הקהילתיים תתקיים מחר בכל רשות ורשות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, והודעה על כך תצא לתושבים בהתאם. צוותי החירום הקהילתיים של החברה בשיתוף עם ישראייד שעברו הכשרת חירום קהילתית בחודשים האחרונים כבר מתחילים במימוש התוכניות המקומיות בכל קהילה וקהילה.

בתוך כך, איגוד ערים כינרת הודיע כי על פי הנחיות פיקוד העורף נסגרים בשעה זו כל חניוני חופי הכינרת, עד להודעה חדשה. הציבור מתבקש לא להגיע לחופים.

קו הסיוע של עמותת נט"ל תוגבר בעקבות האירועים וההכרזה. לתמיכה וסיוע נפשי 24/7 חייגו: 3362*‎

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully