וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "חיסלנו שני מחבלים שהחזיקו את החטופים שנרצחו במנהרה ברפיח"

עודכן לאחרונה: 21.9.2024 / 23:29

בהצהרה לתקשורת בנושא ההסלמה בגזרה הצפונית, הגרי טען שפעילות כוחות הביטחון ברצועת עזה ממשיכה, ושצה"ל עובד על פירוק הכוח הצבאי של חמאס. על פי חקירה ראשונית, עולה ששני מחבלים שחוסלו שהו במנהרה בה נרצחו כרמל, עדן, הרש, אלכס, אלמוג ואורי

תיעוד מצמרר של המנהרה בה נרצחו החטופים/דובר צה''ל

דובר צה"ל דניאל הגרי הודיע הערב כי חוסלו שני מחבלים ברצועת עזה שעל פי החשד היו נוכחים במנהרה בה הוחזקו ונרצחו החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הרש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ואורי דנינו. בתחילת החודש צה"ל איתר את גופות ששת החטופים במנהרה ברפיח.

"בעזה אנחנו ממשיכים להילחם לפירוק הזרוע הצבאית של החמאס. אנחנו לרגע לא שוכחים את החטופים שלנו. הערב עדכנו את משפחות ששת החטופים שנרצחו - כרמל, עדן, הרש, אלכס, אלמוג ואורי - שחיסלנו שני מחבלים שהחזיקו אותם במנהרה ברפיח. השניים חוסלו במהלך היתקלות עם כוחותינו. לאחר חקירה, מצאנו ממצאי דנ"א ופריטים אישיים של המחבלים, ועולה כי הם היו בתווי בו אותרו גופות ששת החטופים תרם שנרצחו. ככל שיהיה מידע נוסף, נעדכן את המשפחות והציבור. נרדוף את כל מי שביצע את הרצח המתועב הזה".

המחבלים שצה"ל חיסל.21 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
המחבלים שצה"ל חיסל.21 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

על פי התחקיר הראשוני של צה"ל, החטופים הוחזקו במנהרה קטנה וצרה, שבה התקשו לעמוד. רק שני חטופים יכלו לשכב בה בו-זמנית לרוחב המנהרה. לא היו פתחי אוורור, והחטופים התקשו מאוד לנשום. לא היו שירותים או מקלחות, והחטופים התקלחו עם בקבוקי מים ששימשו גם לשתייה. הממצאים מתארים סבל קשה של הקורבנות. החטופים סבלו מרעב ומירידה דרסטית במשקל - עדן ירושלמי ירדה למשקל של 36 ק"ג. נמצאו מעט חטיפי חלבון, אך לא מספיק למניעת הרעבה. לעיתים גם הגנרטור והפנס הקטן לא פעלו. כמו כן, נמצאו לוח שחמט, כלי כתיבה ומחברות. המחברות נאספו על ידי כוחות הביטחון ויועברו למשפחות.

דובר צה"ל הציג בסרטון את המנהרה בה הוחזקו ונרצחו החטופים. בתיעוד ניתן לראות שהחטופים הוחזקו במנהרת מעבר באורך 120 מטר שלא ניתן לעמוד בה, צרה ועם לחות גבוה מאוד. בנוסף, הציג הגרי בסרטון את הציוד שאותר שם, בהם ציוד היגיינה לנשים, בקבוקי שתן, כלי שחמט ותחמושת של מחבלי חמאס.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, הירש גולדברג פולין, כרמל גת
החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה. ללא, עיבוד תמונה
כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, הירש גולדברג פולין, כרמל גת החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה/עיבוד תמונה, ללא

ממשפחתה של כרמל גת נמסר בתגובה לפרסום: "אנחנו מודים לחיילי צה"ל שמסכנים את חייהם בתנאים בלתי אפשריים כבר 11 חודשים. לכרמל זה לא היה משנה אם רוצחיה או רוצחי אמה חיים או מתים. היא הייתה רוצה לדעת שהחטופים חזרו הביתה בחיים. אין נחמה בנקמה. התשובה לרצח של כרמל היא לא נקמה ברוצחים. התשובה למוות היא לא עוד מוות. היא חיים. התשובה היחידה לרצח של כרמל חייבת להיות עסקה שתחזיר את החטופים הביתה, ותמנע אסקלציה אזורית, לפני שיהיה מאוחר מדי. זה ההבדל בינינו לבין האויבים שלנו. הם מקדשים מוות. אנחנו מקדשים חיים. הניצחון של ישראל לא יימדד בכמה מחבלים נחסל, אלא בכמה חטופים נחזיר הביתה - החיים בחיים, והנרצחים לקבורה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully