וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "חיסול בכירי חיזבאללה - סגירת מעגל משמעותית לישראל, וגם לי באופן אישי"

עודכן לאחרונה: 21.9.2024 / 19:54

שר הביטחון סיפר ששניים מהבכירים שחוסלו במתקפת צה"ל בביירות פיקדו בקרבות בהם נפלו חבריו ב-1997. ""מאז ועד היום, אני מאמץ אל ליבי את המשפחות השכולות, פוקד את קברי הלוחמים, וזוכר בגאווה בכל יום את גבורתם. אתמול - המעגל נסגר"

בוידאו:תקיפות משגרים ותשתיות צבאיות של חיזבאללה.21 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט פרסם הערב (שבת) הצהרה, על רקע תקיפת צה"ל בביירות שחיסלה בכירים במפקדת חיזבאללה:

"התקיפה המרשימה של צה"ל בדאחייה של ביירות סיכלה את שרשרת הפיקוד המבצעי של חיזבאללה, אך גם הביאה לסגירת מעגל חשובה עבור מדינת ישראל, עבור צה"ל, ובאופן אישי - גם עבורי. לפני 27 שנים בדיוק, בספטמבר 97', נפלו בקרב הקשה באנצרייה 12 מלוחמי שייטת 13, חבריי ופקודיי, שיצאו לפעילות מבצעית בעומק לבנון תחת פיקודו של סא"ל יוסי קורקין ז"ל. 'אסון השייטת' קרה חודשים ספורים אחרי שסיימתי את תפקידי כמפקד היחידה. זכורה לי היטב הנסיעה המהירה מאוגדת עזה עליה פיקדתי אז, לבסיס השייטת בעתלית - אלו היו שעות קשות במיוחד".

תקיפת בכירי חיזבאללה בלב ביירות. רויטרס
תקיפת בכירי חיזבאללה בלב ביירות/רויטרס

"מאז ועד היום, אני מאמץ אל ליבי את המשפחות השכולות, פוקד את קברי הלוחמים, וזוכר בגאווה בכל יום את גבורתם. מפקדי אותו מארב טרור בחיזבאללה, היו איברהים עקיל ואחמד וואהבי - אתמול, הם חוסלו בשעה שעסקו בהכנת פעולות טרור נוספות כנגד מדינת ישראל - המעגל נסגר. זו מחויבותנו עבור הנופלים ויקיריהם, זו מחויבותנו עבור תושבי הצפון וזהו מסר חד וברור לכל מבקשי רעתנו".

דובר צה"ל הודיע אתמול שישראל ביצעה "תקיפה ממוקדת" בביירות בירת לבנון, שבה חוסל ראש מערך המבצעים של חיזבאללה אברהים עקיל. בלבנון דיווחו עדי ראייה על שמיעת פיצוץ עז במעוז החיזבאללה בעיר, בשכונת הדאחיה, ועל עשן העולה מעל לשכונה בעקבות הפיצוץ. עוד דווח מלבנון, מפי שני מקורות ביטחוניים, שהיעד למתקפה היה אישיות בכירה בחיזבאללה. רשויות הבריאות בלבנון הודיעו שבמתקפה נהרגו שמונה בני אדם ונפצעו 59.

"בכירי חיזבאללה שחוסלו תכננו לבצע בצפון מבצע דומה ל-7 באוקטובר", הצהיר דובר צה"ל בהמשך לידיעה על החיסול. ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב בלקוניות: "יעדינו ברורים, ומעשינו מדברים בעד עצמם". שר הביטחון יואב גלנט עדכן כי קיים הערכת מצב עם צמרת צה"ל והצהיר כי גל התקיפות יימשך עד להשבת תושבי הצפון לביתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully