וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסולים הממוקדים בלבנון: מי עוד נותר על הכוונת?

21.9.2024 / 6:00

אחרי חיסולו המוצלח של ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, שדרת הפיקוד של הארגון על הכוונת. בהם, מפקד החזית הדרומית, מפעיל "המוסד של חיזבאללה", ואיש הקשר למדינות ציר הרשע. מה יהיו המשמעויות אם נסראללה יחוסל, ומה הם הקווים שישראל לא חוצה

תקיפה בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ישראל נטלה היום (שישי) באופן ישיר את האחריות על חיסולו של אברהים עקיל בביירות, מה שנראה כשינוי בכללי המשחק, ומצביע על כוונה לבצע חיסולים ממוקדים נוספים. אחרי החיסול של עקיל, והחיסול של פואד שוכר בסוף חודש יולי, נשאלת השאלה מי נותר על הכוונת של ישראל מקרב בכירי חיזבאללה.

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. ShutterStock
משמעות חיסולו - מלחמה כוללת. נסראללה/ShutterStock

האם נסראללה בן מוות?

שנים רבות עולה שמו של חסן נסראללה כמי שהיה ראוי לחסל עוד במלחמת לבנון השנייה. יחד עם זאת יש לכך השלכות שהתבהרו אחרי חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה הקודם עבאס מוסאווי. האם עדיף הרע המוכר או המחליף הטרי? לחיסולו של נסראללה תהיה משמעות ברורה והיא מלחמה כוללת. לכן נדמה שזה לא מה שממשלת ישראל מבצעת בשלב זה, לפחות לא לפי ההתנהלות עד כה. דומה שהכוונה הישראלית היא לכפות על חיזבאללה הסדרה כדי למנוע מלחמה כוללת. ואולם אם מלחמה כזו תפרוץ, או שבקהילת המודיעין יבינו שהאיראנים מובילים לכיוון כזה, מה שכרגע נראה כבעל סבירות נמוכה מאוד, אין ספק שנסראללה יעמוד על הכוונת.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סגן מנהיג חיזבאללה נעים קאסם בטקס זיכרון בביירות, 20 ביוני 2024. רויטרס
אבחנה בין דרג צבאי למדיני-דתי. נעים קאסם/רויטרס

אבחנה בין הדרגים

מתחילת הלחימה מתקיימת בישראל אבחנה ברורה מאוד בין דרג מדיני-פוליטי-דתי לדרג צבאי-מבצעי בארגון חיזבאללה, בכל מה שקשור לסיכול ממוקדים. להערכתי, ההנהגה הפוליטית-מדינית-דתית תעמוד בפני אפשרות של חיסול באותו אופן כמו נסראללה - במקרה שישראל תעריך שפני חיזבאללה למלחמה כוללת.

בכיר הזרוע הצבאית של חיזבאללה איבראהים עקיל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מי נותר על הכוונת של ישראל מקרב בכירי חיזבאללה? בכיר הזרוע הצבאית של חיזבאללה איבראהים עקיל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מי כן עשוי להיות על הכוונת?

עלי כרכי: מפקד החזית הדרומית של הארגון, ששני מפקדי האוגדות שלו, המזרחית והמערבית, חוסלו על ידי צה"ל. כרכי, מוגדר כיום כאחד הגורמים המבצעיים הבכירים ביותר בחיזבאללה, במיוחד אחרי חיסולו של עקיל. הוא בעל ידע רחב מאוד על פעילות צה"ל, והיכרות אינטימית עם היחידות והמפקדים בחיזבאללה, ועם התוכניות המבצעיות של הארגון, כולל אמצעי הלחימה האסטרטגיים.

טלאל חמיה (אבו ג'עפר): מפקד יחידת 910 שמוגדרת כ"מוסד של חיזבאללה". דמות בכירה מאוד בארגון, מקרוב לחסן נסראללה, מוגדר כמינוי אישי, ויועץ במעגל הקרוב. שמו של חמיה עלה וירד כמועמד לתפקיד הרמטכ"ל של חיזבאללה. חמיה מכיר היטב את יכולותיו של הארגון בחו"ל, ואת יכולתו לאסוף מודיעין ולהוציא לפועל פיגועים. הוא שלח את ידו בכמה פיגועי טרור.

מוחמד חיידר, אחד מיועציו הבכירים של נסראללה. אחראי על בניין כוח והברחות מאיראן, סוריה ויעדים נוספים ללבנון, כולל תיאום מבצעים עם ציר הרשע. בעל ניסיון מבצעי עשיר בלחימה. בעבר היה מפקד כוחות חיזבאללה בסוריה.

הפגיעה בעיר ביירות בלבנון. 20 בספטמבר 2024. רויטרס
ישראל וארגון חיזבאללה לא רוצים הסלמה. הפגיעה בעיר ביירות בלבנון/רויטרס

מה מטרת הסיכולים הממוקדים?

ישראל וארגון חיזבאללה, שבראשו חסן נסראללה, לא רוצים הסלמה. החיסול האחרון נועד כדי להבהיר לנסראללה שישראל נחושה, ומוכנה ללכת רחוק כדי להשיג שקט, על מנת לממש את מטרת המלחמה (להשיב את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם). לשם כך על חיזבאללה להפסיק לקשור את גורלו בעזה. אם נסראללה ימשיך את מלחמת ההתשה, יימשכו החיסולים הממוקדים. אם הוא יסלים את פעולותיו, בישראל ייאלצו להכניס לתוך המלחמה כלים חדשים, תוקפניים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully