וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ץ: "בכירי חיזבאללה שחוסלו תכננו לבצע בצפון מבצע דומה ל-7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 19:46

אברהים עקיל והמפקדים האחרים שחוסלו תכננו לפלוש לשטח ישראל, לכבוש יישובים, לחטוף ולרצוח ישראלים. בצה"ל עדכנו שהם התכנסו מתחת לאדמה במעוז חיזבאללה בביירות, והשתמשו באזרחים כמגינים חיים. עוד נמסר שלעת עתה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף

הצהרת דובר צהל בנוגע לתקיפות הישראליות בלבנון/דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי אישר הערב (שישי) במסיבת עיתונאים את דבר חיסולו של אברהים עקיל, ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, מפקדה בפועל של יחידת רדואן ומפקד "התוכנית לכיבוש הגליל". הגרי אמר בעדכון: "בכירי חיזבאללה שחוסלו תכננו לבצע בצפון מבצע דומה ל-7 באוקטובר". לדבריו, עקיל ויתר המחוסלים התכנסו מתחת לאדמה, והשתמשו באזרחים כמגינים חיים. ביחד איתו חוסלו עוד 10 מפקדים בארגון.

הגרי אמר שבמסגרת התוכנית חיזבאללה תכנן לפלוש לישראל, לכבוש את יישובי הגליל, לחטוף ולרצוח אזרחים ישראלים. "עקיל היה אחראי על תחום הנ"ט, קידם פיגועים כמו הפיגוע בצומת מגידו, ניסיונות חדירה לישראל ועוד, והיה אחראי על פיגועי הארגון בחו"ל", אמר הגרי, "הוא מחבל עם דם רב על הידיים. אנחנו ערוכים במוכנות גבוהה בהתקפה ובהגנה ועוקבים אחרי ההתפתחויות. בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. לצד זאת, תמשיכו לגלות עירנות ודריכות. אנחנו בתקופה מתוחה. צה"ל נלחם במספר זירות ואויבינו ינסו לאתגר אותן". הדובר סירב להתייחס לשאלה אם נסראללה נמצא גם הוא על הכוונת של צה"ל.

הפגיעה בעיר ביירות בלבנון. 20 בספטמבר 2024. רויטרס
הפגיעה בעיר ביירות בלבנון. 20 בספטמבר 2024/רויטרס

ההודעה על התקיפה פורסמה היום, קצת אחרי השעה 16:00. בתחילה הגיעו דיווחים מעדי ראייה בלבנון על פיצוץ עז בשכונת הדאחיה בביירות, ועשן שהיתמר מעליה. כעבור זמן קצר אישר דובר צה"ל שבוצעה תקיפה ממוקדת בבירת לבנון. לאחר מכן התחילו לזרום הדיווחים שלפיהם יעד התקיפה היה עקיל, שאותם אישר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully