וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 אלף לבחינה: שני רופאים חשודים בסיוע לסטודנטים לרפואה לעבור את מבחני ההסמכה

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 12:57

ככל הנראה הנבחנים המעורבים בפרשה הם סטודנטים לרפואה וסיעוד שלמדנו בחו"ל. הם ניגשו כבר כמה פעמים למבחני ההסמכה של משרד הבריאות ונכשלו. בחיפוש על גופם נמצאה ערכה עם רכיבים אלקטרונים ששידרו את צילומי המבחן לרופא - שהיה מחובר גם הוא והעביר את התשובות מרחוק

בית חולים, פנים, אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

שני רופאים ושני חשודים נוספים נעצרו אתמול (חמישי) בחשד לסיוע במרמה לסטודנטים לרפואה לעבור את מבחני ההסמכה ולקבל רישיון. 12 נבחנים נעצרו גם הם. לפי החשד כל אחד מהרופאים קיבל עבור כל מבחן 50 אלף שקלים, מתווך העסקה קיבל תשלום של 20 אלף שקלים.

הפרשה התנהלה ביחידת ההונאה של המחוז הדרומי במהלך החודש האחרון. על פי החשד סטודנטים לרפואה וסיעוד אחיות שלמדו בחוץ לארץ, ניגשו למבחן הסמכה של משרד הבריאות בכדי לקבל את הרישיון ונכשלו מספר פעמים.

בית חולים. ערן גילווארג
אילוסטרציה/ערן גילווארג

החשודים ציידו את הנבחנים בערכה הכוללת רכיבים אלקטרוניים המשדרים מתוך המבחן צילומים של מסכי הנבחנים ואת התשובות קיבלו הנבחנים מהרופא המחובר לאמצעי מרחוק. בכך סייעו לכמה סטודנטים לעבור את המבחן בהצלחה ולקבל רישיון לעסוק ברפואה.

היחידה בשת"פ משרד הבריאות פעלה במשך השבועיים האחרונים בתוך מתחם בו נערכו הבחינות. במהלך פעילות זו נתפסו 12 נבחנים שהעלו את חשדם של הבוחנים, הוצאו לחיפוש ועל גופם נתפסה ערכה עם רכיבים אלקטרוניים.

עם יציאה לחקירה גלויה, פשטו אתמול שוטרי יחידת ההונאה יחד עם כוחות נוספים במחוז הדרומי על בתיהם של השניים ושל מעורבים נוספים הקשורים לפרשיה. בסיום חקירה הובאו לבית המשפט ומעצרם הוארך בשמונה ימים. החקירה נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully