וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת מועצת התלמידים מגיעה לתל אביב: "לא נסכים להמשך הנזקים לשגרת לימודים אמתית"

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 11:14

השביתה הנודדת מגיעה למרכז הארץ על רק הפיצוץ במו"מ של האוצר וארגון המורים. סלע המחלוקת נותר סוגיית החוזים האישיים, לגביה שני הצדדים לא מוכנים להתפשר. רן ארז: "אנשי משרד האוצר אשר עשו כל מאמץ לחבל במו"מ"

רן ארז מכריז: שום דבר לא ימנע את השביתה ביום ראשון/ארגון המורים

לאחר יותר מיממה של שיחות על תנאי העסקת המורים, התפוצץ הבוקר (שישי) המו"מ בין ארגון המורים ומשרד האוצר.

בפגישה השתתפו רן ארז, שר החינוך יואב קיש ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וסגן הממונה על השכר במשרד האוצר אוהד אלקבץ. נושא החוזים האישיים נותר לב המחלוקת, כשארז עומד על כך שיהיה להם תאריך תפוגה, דבר שהאוצר לא מוכן לו. בארגון המורים דורשים גם לוותר על התביעה של מרכיבי השכר. באוצר הסכימו לוותר על חלק מדרישותיהם בנושא, כמו גם לכנות זאת "חוזים מיוחדים" במקום "אישיים". יתר הנושאים, אומרים גורמים במו"מ בהמשך לשבועות האחרונים, פתירים והפערים קטנים.

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר: "הגענו בנפש חפצה, לצערי הרב המדינה לא מתכוונת ולא מעוניינת לחתום על הסכם. כספים שנועדו לחינוך ילדינו נלקחו למטרות קואליציוניות. עלינו להמשיך במאבק למען עתיד החינוך. חבל ששר החינוך מר יואב קיש לא הצליח להתעלות מול אנשי משרד האוצר אשר עשו כל מאמץ לחבל במו"מ ולהביא את המורים העל-יסודיים לשביתה ובכך לשבירתם, ועל ידי כך להביא לפגיעה בעבודה המאורגנת. נמשיך להיאבק על מנת לשפר את שכרם ותנאי עבודתם של המורים ונגד החלשת מערכת החינוך".

בצלאל סמוטריץ'. חיים גולדברג, פלאש 90
"כספים שנועדו לחינוך ילדינו נלקחו למטרות קואליציוניות"/פלאש 90, חיים גולדברג

מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית מסרו הבוקר: "התנהלות משרדי החינוך והאוצר ועיצומי ארגון המורים פוגעים בתלמידות ובתלמידים כבר מעל לשנתיים. כל אלו אשמים אבל רק הילדים סובלים. לא נסכים לאפשר את המשך הנזקים לשגרה לימודית אמתית".

עוד נמסר כי ביום ראשון יימשכו שיבושי "השביתה הנודדת", הפעם בתל אביב - יפו, קריית מוצקין, קריית ים, מיתר, גדרה וחריש. התלמידים ברשויות אלו לא יגיעו למוסדות החינוך. חינוך מיוחד - מוחרג למעט מי שבוחר להצטרף להשבתה.

ראשי הנהגות ההורים בתיכונים נקראו לא לאשר תשלומי הורים עד לשגרת לימודים מלאה.

מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית: "כהורים חשוב לנו שכל הצדדים המעורבים במשא ומתן יבינו את חומרת הפגיעה בתלמידים ויפעלו למען פשרה אף צד לא יכול לנצח כאשר התלמידות והתלמידים מפסידים. הפגיעה בחינוך ובחוסן אינה הגיונית ואינה מקובלת, בייחוד בזמן מלחמה ואחרי מגפת הקורונה והשלכותיה על בני הנוער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully