וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הלבנוני: "אנחנו מפחדים ולא רוצים מלחמה"

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 0:08

השר עבדאללה בו חביב אמר ל-CNN כי הוא חושש שהאירועים האחרונים יובילו למלחמה עם ישראל. "היו התכתשויות בגבולות, אבל עכשיו מדובר על מלחמה - וזו רק ההקדמה", אמר. "אנחנו לא יכולים לדבר עם חיזבאללה כמו שדיברנו איתם בעבר, כי, הם נפגעו קשות ונקמה היא חובה עבורם"

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו חביב, אמר הלילה (חמישי) ל-CNN כי הוא חושש שהאירועים האחרונים יובילו למלחמה עם ישראל.

"זה רגע מפחיד ואנחנו מפחדים ממלחמה, כי אנחנו לא רוצים מלחמה", אמר שר החוץ. "היו התכתשויות בגבולות, לפעמים הסלמה, אבל עכשיו מדובר על מלחמה - וזו רק ההקדמה", אמר וקרא למועצת הביטחון של האו"ם ולארצות הברית לסייע בשיקום השלום לאורך גבול לבנון-ישראל.

בנוסף, אמר כי אינו יכול לשכנע את חיזבאללה להוריד את גובה להבות המלחמה. "אנחנו לא יכולים לדבר עם חיזבאללה עכשיו כמו שדיברנו איתם בעבר, כי, כמובן, הם נפגעו קשות ולכן נקמה היא חובה עבורם", הוסיף.

פיצוצי מכשירי קשר בלבנון.18 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"נקמה היא חובה עבורם". פיצוצי מכשירי קשר בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כשהמוני פצועים הגיעו היום (רביעי) לבתי החולים בלבנון לאחר המכה השנייה של פיצוצי מכשירי הקשר, הציבור הלבנוני לא הצליח להישאר אדיש למראות המלחמה - שנכפתה על מדינה שלמה על ידי חיזבאללה.

העובדים תיארו "מראות גיהנום", שלא חשבו שיתמודדו איתן: אלפי פעילי חיזבאללה שמסתובבים ברחבי בתי החולים ללא עיניים או אצבעות בידיים. "לא חשבתי שאצטרך להתמודד עם דברים כאלה", סיפר בבכי מנתח לבנוני לסוכנות הידיעות רויטרס. "הייתי צריך להסיר תחבושות רק כדי לראות שלבנאדם אין עיניים", אמר.

אמש הגיעו יותר מ-2,700 בני אדם לכ-20 בתי חולים בלבנון לאחר גל המתקפה הראשון, והיום הגיעו עוד מאות נוספים בגל השני שהפתיע את תושבי המדינה. חלק מעובדי שירותי הבריאות תיארו תחושה חזקה של פחד לגבי מה שעלול לבוא - בעוד המתיחות בין ישראל לחיזבאללה מגיעה לדרגה גבוהה, מה שמעלה חשש למלחמה רחבה יותר. "ראיתי אנשים נשחטים בפעם הראשונה", אמרה דניה אל חלאק, רופאה בבית חולים בביירות, שהתרעמה על המצב: "האם אפשר אי פעם להתאושש ממראה כזה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיצוצי מכשירי קשר בלבנון.18 בספטמבר 2024. רויטרס
"ראיתי אנשים נשחטים בפעם הראשונה". פיצוצי מכשירי קשר בלבנון/רויטרס

לבנון התגלגלה ממשבר למשבר בשנים האחרונות, כולל קריסה פיננסית ב-2019 והפיצוץ בנמל ביירות ב-2020. עובדי בית החולים היו בספק שיוכלו להמשיך להתמודד עם קורבנות המלחמה. "אתמול היה מבחן גדול מאוד" אמר שר הבריאות הלבנוני. "יכול להיות שאנחנו הולכים לקראת מבחנים גדולים יותר? אני לא יודע", המשיך.

"היה כאוס ברחבי העיר כי אנשים לא הבינו ישר מה קרה", סיפרה ל-BBC קים גיטאס, סופרת ועיתונאית לשעבר ברשת ששבה מהלוויה בביירות. "תחילה חשבנו שמדובר בפיצוץ אחד גדול בדרום ביירות, ואז התברר שהיו פיצוצים קטנים בו זמנית בכל מקום".

לדבריה, אז התחלנו לראות תיעודים מתוך חנויות וסופרמרקטים של הפיצוצים הקטנים האלה נגד אנשים שעשו קניות או שילמו בקופה". "ואז במשך שעות על גבי שעות שמענו את קולות הסירנות. כוחות הביטחון ביקשו מאנשים לעזוב את הרחובות כי התנועה סתמה את העיר. זו הייתה באמת טראומה לאומית", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully