וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר שב"כ לשעבר: "מלחמת הצללים מול חיזבאללה ואיראן עולה שלב"

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 9:35

על רקע הזירה המתחממת בגבול לבנון, שלום בן חנן סיפר ל-103FM על התרשמותו לגבי מוכנותה של ישראל להתנהל במקביל מול שני ארגוני טרור: "היכולות שלנו גבוהות". על סיכול ניסיון הפיגוע אתמול אמר: "זה מבצע תעוזה שעדיין לא ראינו מהצד שלהם"

בוידאו: זירת תקיפת מכשירי קשר בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

על רקע מתקפת הביפרים בלבנון אמש (שלישי) וסיכול פיגוע חיזבאללה שתוכנן לפגוע בבכיר במערכת הביטחון, שלום בן חנן, בכיר שכ"ב לשעבר, התראיין ל-103fm וסיפר על רשמיו ממוכנותה של ישראל למלחמה בצפון.

"עם היכולות שיש לנו, יכולנו לעשות לכאורה, על פי מקורות זרים, את מה שראינו אתמול (פיצוצי הביפרים). יכול להיות שגם צריך לקשור בין הדברים (המטען והביפרים) וייתכן שעיתוי הפרסום הוא לא מקרי. אבל ללא ספק אני חושב שמלחמת הצללים הזאת בין חיזבאללה, איראן וישראל עולה שלב בשני הצדדים ואנחנו כנראה עוד לא ראינו את השלב האחרון", אמר.

"הניתוח המקצועי אומר שזאת שעת כושר מאוד טובה, אפילו כרגע, שהכאוס חוגג. הדעת נותנת שזאת שעת כושר למכת פתיחה של מערכה בצפון, שנראית היום יותר מתמיד כמעט בלתי נמנעת. אני לא מכיר את כל השיקולים והמגבלות, אבל אם את שואלת אותי, אני חושב שזה מה שהיה צריך לעשות.".

לדבריו, "אני סבור שמדינת ישראל אמורה להיות, על פי כל מה שאנחנו יודעים, בעלת יכולות שיכולה להתמודד בשתי חזיתות מול שני ארגוני טרור. אני לא יודע מה השיקולים האחרים שיש. אני חושב שהיה אפשר לפתוח את המערכה בצפון, אם אכן יש כוונה כזאת".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים אליו הגיעו פעילי חזבאללה שנפצעו מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024. רויטרס
אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים אליו הגיעו פעילי חזבאללה שנפצעו מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024/רויטרס

לגבי אירוע המטען, אמר: "בעיקר בשנים האחרונות, חיזבאללה הגדיר את הפעילות שלו בתוך תחומי ישראל בגיוס של סייענים ופעילים לביצוע פעולות טרור, בגיבוי של מימון איראני ואמצעי לחימה איראניים. מטען הכלימגור הזה הוא מטען איראני, שהופיע לראשונה במלחמת לבנון הראשונה. זה מטען צבאי, תקני, ורב עוצמה".

"האמצעים האלה נכנסים לתחומי מדינת ישראל, לאיו"ש וגם לערים שלנו. הלבנוניזציה או העזתיזציה של שטחים נוספים פשוט נמצאת בעיצומה. זה נשען על הרבה כסף איראני, על הרבה צירי החדרת אמל"ח, על גיוס של פעילים, מימון ותמיכה ובסופו של דבר על הנחיות שמגיעות עד לכדי מבצעים ממוקדים. אם נשווה את שני האירועים שהיו אתמול, גם חיזבאללה והאיראנים בעצם ניסו לעשות פה מבצע ממוקד, מדויק, וניסו לפגוע באישיות בכירה. זה מבצע תעוזה שעדיין לא ראינו מהצד שלהם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully