וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד נגד נתניהו: "מה התוכנית שלו בכלל? חוץ מלהדיח את שר הביטחון - מעשה חסר אחריות"

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 9:32

האלוף במיל' ומתאם פעולות הממשלה בשטחים לשעבר התראיין ל-103FM והתייחס למתקפת הביפרים בלבנון, היעדר האסטרטגיה בדרג המדיני וההסלמה בצפון. בתוך כך, התבטא בחריפות נגד ראש הממשלה: "דיבר על ניצחון מוחלט, אף אחד לא יודע מה זה. אין לו תוכנית"

נתניהו מבטיח ב-2019: "אם ארכיב ממשלה - גדעון סער יהיה שר"/טל שלו

האלוף במיל' ומתאם פעולות הממשלה בשטחים לשעבר עמוס גלעד התראיין הבוקר (רביעי) ל-103FM ותקף את נתניהו בטענה כי אין לו אופק לניהול המלחמה. "הדבר שחסר לנו כל הזמן זו אסטרטגיה", אמר ברקע מתקפת הביפרים והוסיף: "מה עם החטופים והחטופות שיחזירו אותם חיים? זה ערך עליון, אף אחד לא מדבר על זה, זה כאילו נמחק. מה העתיד של עזה? שלטון צבאי ישיר או שאנחנו עושים חלופה? מה עם האיום האיראני? מה עם היכולת לכונן ציר אסטרטגי? בסופו של דבר, סוף מעשה במחשבה תחילה - האם זה משנה את מצבנו או שאנחנו נגררים לעימות בעיתוי שהוא לא נוח לנו, עימות כולל, האם זו הדרך הנכונה כאשר יש לנו אופציה להסדר? אלה השאלות האסטרטגיות המשמעותיות חוץ מההתפעלות והדמיון והיצירתיות של מי שעשה את זה".

לדבריו, חזרת החטופים והחטופות "מניע תהליך של פתרון ארוך טווח לעזה, מסיר את הנטל מאותן יחידות צה"ל שמילואימניקים נשחקים בהן, הכלכלה שלנו כל הזמן במדרון וזה נותן פתרון לצפון כי אפילו נסראללה אמר 'אם זה ייפסק בעזה, אני מפסיק' וכנ"ל כל המיליציות האחרות כאשר האמריקנים מרתיעים את איראן לא לתקוף אותנו ישירות, אבל איראן נחושה להמשיך להתקדם בגרעין. המילה חשיבה אסטרטגית היא קצת מנופחת, הכוונה היא במילים פשוטות שאנחנו חוזרים למציאות של שקט ושיקום והיערכות לאתגרי העתיד, גם מול איומים וגם מול הזדמנויות אדירות שעדיין יש לנו בכל התחומים שיחזירו את המדינה לנתיב הנכון".

"ראש הממשלה מגיע לארה"ב בשבוע הבא, נפגש עם ביידן ואומר לו 'אני מאמץ את התוכנית שלך'. האמריקנים, בניגוד לנו, יש להם תוכנית אסטרטגית. ראש הממשלה דיבר על ניצחון מוחלט, אף אחד לא יודע מה זה. במציאות זה לא כך. מה התוכנית שלו בכלל? אין לו תוכנית, חוץ מלהדיח את שר הביטחון באמצע מלחמה שזה מעשה חסר אחריות לחלוטין".

עמוס גלעד טרם השתתפותו ב"שולחן עגול" לציון 40 שנה למלחמה לבנון הראשונה באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה)
 14 ביוני 2022. ניב אהרונסון
"אין לו תוכנית, חוץ מלהדיח את שר הביטחון באמצע מלחמה שזה מעשה חסר אחריות לחלוטין". עמוס גלעד/ניב אהרונסון

"היחיד שאני רואה אותו מבסוט מהיעדר אסטרטגיה זה סינוואר"

בהמשך אמר לגבי הדיווחים על החלפת שר הביטחון יואב גלנט ביו"ר הימין הממלכתי גדעון סער, ותקף בחריפות את המהלך. "זו חשיבה מופקרת שיש בה רק שיקולים פוליטיים, שקשורים למה? לא יהיה חוק גיוס, חלוקת הנטל וזה יהפוך לחוק השתמטות, זה יפגע בצבא. בלי הצבא אין לנו קיום פה חמש דקות. לא יהיה הסדר שרואים אותו באופק, אנחנו נאבד תמיכה בין־לאומית, הכלכלה כבר גולשת במדרון, כולם מזהירים מזה", אמר גלעד.

"בעזה, אם לא תהיה חלופה מדינית לשלטון צבאי ישיר, אז אנחנו נמצא את עצמנו בנטל של עשרות מיליארדים. ביהודה ושומרון תימשך החלשת הרשות, תימנע פרנסה מהפלסטינים. הדוקטרינה של סמוטריץ' תהפוך את זה לכיבוש ישיר ועימות הולך ומחריף עם העולם, הפלסטינים, ובקיעים עם מדינות ערב. היחיד שאני רואה אותו מבסוט מהיעדר אסטרטגיה זה סינוואר שאומר 'הצלחתי לגרום לפגיעה בישראל, מנעתי בריתות אסטרטגיות, שגשוג כלכלי, ברית עם סעודיה'. כל הזמן צריך להסתכל על התמונה הכוללת ושוב אני מזכיר ומדגיש את החטופות והחטופים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully