וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף הסייבר בשב"כ לשעבר על התקיפה בלבנון: "עוד ילמדו את זה בספרי ההיסטוריה"

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 8:56

אריק ברבינג, המכונה "האריס", התראיין ל-103FM והתייחס לעומק המודיעיני הנדרש לביצוע פעולה מורכבת כמו אירוע הביפרים נגד חיזבאללה, שגרמה לאלפי פצועים בארגון הטרור: "יכול לקחת בין חודשים לבין שנים ספורות כדי להבין את המנגנון. חושב שהעיתוי נבע מאיזושהי הזדמנות"

פיצוץ מכשירי קשר של חיזבאללה/מעריב

אריק ברבינג, לשעבר ראש אגף סייבר בשב"כ, התראיין היום (רביעי) ל-103FM ושוחח על תקיפת הביפרים של ארגון חיזבאללה אתמול, שגרמה לפציעתם של אלפי מחבלים ו-11 הרוגים. "מי שביצע אותה ומי שמבצע פעולות מהסוג הזה צריך להיות עם ידע רב, טכנולוגיה, הבנה של הצד השני לעומק. יש פה הרבה מאוד שכבות של מידע", אמר והוסיף: "זה יכול לקחת בין חודשים לבין שנים ספורות כדי להבין את המנגנון של הפעילות של הארגון, במקרה הזה זה חיזבאללה ואת הצרכים שלו. אתה מראש מסמן יעד אסטרטגי, מה אתה רוצה להשיג".

עוד אמר כי "כשאנחנו נלחמים בטרור, החוכמה היא לפגוע ברעים ולא בחפים מפשע ופה אנחנו רואים - מי שבעצם הוביל את הפעילות הזאת ומימש אותה, ידע להגיע באמצעות טכנולוגיה לאנשים הנכונים בפיזור עצום ורחב שלדעתי אין לו אח ורע בשום מלחמה בטרור שהייתה עד היום בעשורים, אולי אפילו יותר, האחרונים".

הסוללה שהתפוצצה אצל מחבלי חיזבאללה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מי שמבצע פעולות מהסוג הזה צריך להיות עם ידע רב וטכנולוגיה". הסוללה שהתפוצצה במכשירי הביפר של חיזבאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהמשך פירט על אפשרויות פעולה שונות שיכולות לגרום לתוצאה כזאת: "מכשירים, כתוצאה מחדירות טכנולוגית, אני יכול להשפיע על חום הטלפון, על חום של כל מיני אמצעים אחרים שיכולים לגרום לאיזשהו סוג של פיצוץ המכשיר. יש כל מיני אופציות, חוץ מחומר נפץ, להפעיל מרחוק באמצעות תשתית טכנולוגית מורכבת, לגרום לכך שחלק מהמכשירים מבצעים חימום או ניתוק או כל מיני פעולות שמעניינות את הצד שיזם את הפעולה. המכוניות החכמות שצה"ל נמנע מלרכוש אותן או רכש ומנסה עכשיו להיפטר מחלקן, זו דוגמה טובה לכך שכשזה חכם, אתה גם פגיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

בתוך כך, דיבר על החשיבות של העיתוי והחשש שהדברים יתגלו. "אי אפשר למשוך את זה לאורך זמן כי הראשון שפתאום הסלולר שלו או אחד מהאמצעים האחרים שיש לו, יש לו תקלה, ייקחו את המכשיר שלו למעבדה ושם זה יתפוצץ או שיזהו שיש איזשהו שינוי ובהחלט יש פה מגבלת זמן. יש פה חלונות זמנים שיש להם גם קצה. ההחלטה על העיתוי יכולה להיות גם קשורה בהבנה שיש חשד לאמצעי כזה או אחר".

בסיום הראיון אמר כי "ארגון שחוטף כזה אירוע זו תחושת חדירות וזה מייצר בארגון פחד, חשש, חוסר ביטחון. הדבר השני, המאמצים התודעתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully