וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהתיק בגין הצתה נגד חבר המועצה נסגר- דרישה ממח"ש לבדוק האם שוטרים זייפו הודאה

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 16:06

חבר מועצת אבו גוש לשעבר נחקר ב-2022 בחשד שהיה מעורב בהצתת משרדי המועצה. לימים התברר כי ההודאה שהפלילה אותו "השתרבב" שמו על ידי החוקרים לכאורה והוחלט על ביטול האישום, כעת עולה הדרישה לפתוח בחקירת מח"ש, המשטרה בתגובה: "דוחים את הטענות בשאט-נפש"

בווידאו: חשד לפשע שנאה באבו גוש, לאחר שארבעה רכבים הוצתו בישוב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דרישה חריגה הוגשה בשבוע שעבר למחלקה לחקירות שוטרים - ובמרכזה טענות כי במשטרה זייפו וערכו תמליל שיחה במהלך חקירת עובד ציבור שזוכה על ידי בית המשפט המחוזי והתיק נגדו נסגר לפני כשנה. הנאשם בפרשה הוא חבר מועצת אבו גוש לשעבר פרג' עבדלרחמן בן ה-45, שנחקר ב-2022 בחשד שהיה מעורב בהצתת משרדי המועצה.

במסגרת החקירה אותה ניהלה משטרת ירושלים נחקר חשוד נוסף בתיק, כאשר לתא המעצר בה שהה נכנס מדובב שהביא להודאה והפללת חבר המועצה במעורבות במעשה. בעקבות ההפללה הוגש כתב אישום נגד חבר המועצה בגין הצתה ומעצרו הוארך פעם אחר פעם.

עורך דין אריאל עטרי, המייצג את חבר המועצה שהואשם, עבר על חומרי החקירה וגילה כי בניגוד לאיזכור הנאשם בתמליל השיחה המפליל, בהקלטה עצמה בה נשמע החשוד האחר בשיחה עם מדובב לא הוזכר בכלל שמו של חבר המועצה, "עם קבלת חומר החקירה הסתבר לי שתמליל השיחה הנזכרת עם המדובב זוייף ע"י נציגי המשטרה, באופן שהמשטרה הוסיפה את שמו של מרשי במקום בו כלל לא נהגה ע"י הדובר בהקלטה, במקום בו שובץ, באופן שערורייתי" מאשים עו"ד עטרי בתלונה שהגיש למח"ש בגין זיוף ראיה, "מדובר בזיוף מהסוג החמור ביותר; הפללת אדם חף מפשע והוספת שמו של מרשי, ביזמת המשטרה, לדבריו של עד שכלל לא הזכיר אותו".

עוד טוען עו"ד עטרי, "חמור, במיוחד, מאחר שההקלטה היתה בידי השוטרים והם יכלו לדעת ששמו של מרשי לא נזכר בה, ולמעלה מכך - לשוטרים היה מידע על אותה שיחה גם מהמדובב שנטל חלק באותה שיחה, מטעמם והם ודאי ידעו מפיו, או ודאי היו חייבים ללמוד מפיו, ששמו של מרשי לא נאמר במקום המסויים שבו שובץ בתמליל".

עו"ד אריאל עטרי. ספק 500
עורך דין אריאל עטרי./ספק 500

כאמור, עם גילוי "הפערים" בעובדות כתב האישום, הורה שופט המחוזי ירושלים על שחרורו של הנאשם ובהמשך הודיעו בפרקליטות שהנאשם זוכה מכל אשמה והתיק נגדו נסגר. עו"ד עטרי עומד כעת גם על חקירת מח"ש על התנהלות המשטרה בפרשיה, "אבקש שתבחנו את ההתנהלות החמורה מאד של משטרת ישראל בפרשה חמורה זו. תמליצו על העמדה לדין של האחראים להתנהלות פושעת זו" סיכם עו"ד עטרי.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו דוחים בשאט-נפש כל הטלת דופי זו של הכתב כלפי התנהלות החקירה והשוטרים העומדים אחריה תוך האשמתם בהאשמות חמורות שמוציאות דיבתם של השוטרים וראוי שתידחה. בניגוד לנטען בפנייתכם, מדובר בחקירה שנוהלה במקצועיות רבה וללא דופי, במטרה להגיע לחקר האמת. במסגרת חקירת ניסיון הצתה של מבנה המועצה, נעצר הנאשם במעשה וכחלק מחקירתו, נאספו די ראיות כנגד שניים נוספים שמעורבים במעשיו. לאחר שהוארך מעצרם מעת לעת וגובשה תשתית ראייתית תוך ליווי נציג הפרקליטות, הוגש כתב האישום".

  • עוד באותו נושא:
  • אבו גוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully