וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על ניסיון ההתנקשות: הכניסו אותי לעגלת גולף; החשוד המתין בשיחים 12 שעות

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 9:53

נשיא ארה"ב לשעבר תיאר כיצד השירות החשאי הגן עליו בזמן הניסיון לעצור את ראיין רות', שנצפה עם רובה במועדון הגולף בפלורידה. "אנחנו צריכים עוד אנשי אבטחה", אמר טראמפ, אחרי ניסיון ההתנקשות השני בו בתוך חודשיים

תיעוד: מעצר החשוד בניסיון ההתנקשות בטראמפ/X

החשוד בניסיון ההתנקשות בנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הואשם אמש (שני) בשתי עבירות נשק בבית משפט פדרלי, יממה אחרי שנצפה מתחבא עם רובה בשיחים של מועדון הגולף של המועמד הרפובליקני בפלורידה.

ראיין רות', בן 58, צפוי להיות מואשם בעבירות נוספות, אך העבירות הראשונות - אחזקת כלי נשק בתור פושע מורשע ואחזקת נשק עם מספר סידורי מחוק - יאפשרו לרשויות להחזיק אותו במעצר בעודן ממשיכות בחקירת ניסיון ההתנקשות השני בטראמפ בתוך חודשיים בלבד.

בניגוד לירי בעצרת בפנסילבניה, אז נפצע טראמפ באוזנו, הוא יצא הפעם ללא פגע. ואולם, התקרית העלתה מחדש שאלות לגבי אבטחה סביב המועמד הרפובליקני ופוליטיקאים אחרים בארצות הברית, כחודש וחצי לפני הבחירות הדרמטיות לנשיאות.

ראיין רות', החשוד בניסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. רויטרס
לא ברור אם הוא ידע שטראמפ יהיה במסלול הגולף. רות'/רויטרס

לפי כתב האישום, רישומי הטלפון של רות' הראו שהוא המתין במקום החל מהשעה 1:59. רק בחלוף 12 שעות, סוכן של השירות החשאי פתח באש אחרי שהבחין בקנה של רובה מבצבץ מהשיחים במסלול הגולף בווסט פאלם ביץ' - כמה מאות מטרים בלבד מהיכן שהנשיא לשעבר שיחק.

הוא נתפס אחרי 40 דקות בעודו נוסע צפונה בכביש המהיר 95. כשהוא נשאל הוא יודע מדוע הוא נעצר, רות' "השיב בחיוב", לפי כתב האישום. לוחיות הרישוי של המכונית שלו דווחה כגנובה ממכונית אחרת.
לרות' היו שתי הרשעות קודמות, שתיהן בקרוליינה הצפונית. ב-2002, הוא הורשע בהחזקת נשק של השמדה ומוות המוניים. ב-2010, הוא הורשע בהחזקת סחורות גנובות.

ראש השירות החשאי בפועל, רונלד רואו, אמר שהביקור של טראמפ במסלול הגולף שלו לא הופיע בלוח הזמנים הפומבי שלו, כך שלא ברור אם רות' ידע שהוא יהיה שם. הוא ברח במכונית ספורט מדגם "ניסאן", והשוטרים מצאו רובה טעון עם כוונת, מצלמה דיגיטלית ושקית של מזון שהותיר מאחור.

עוד בוואלה

השירות החשאי סיכל ניסיון התנקשות נוסף בטראמפ, חמוש נעצר

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעגלת גולף במועדון שלו בניו ג'רזי, 13 באוגוסט 2024. רויטרס
"פתאום שמענו כמה יריות באוויר". טראמפ בעגלת גולף במועדון שלו בניו ג'רזי/רויטרס

"פתאום שמענו כמה יריות באוויר. אני מנחש שהיו ארבע, או חמש", אמר טראמפ במהלך אירוע מקוון ששודר ב-X. "השירות החשאי ידע מיד שאלו כדורים, והם אחזו בי. הכניסו אותנו לעגלות גולף ונענו בצורה טובה, טובה מאוד. הייתי עם סוכן, והסוכן עשה עבודה נפלא". עם זאת, טראמפ הוסיף: "אנחנו צריכים עוד אנשים בצוות האבטחה שלי".

טראמפ האשים את הנשיא ג'ו ביידן ואת סגניתו והמועמדת הדמוקרטית, קמלה האריס, בניסיון ההתנקשות. הוא ציין את "הרטוריקה" שלהם וטען שקות' פעל על פי "השפה המסיתה מאוד" של הדמוקרטים". זאת על אף שביידן והאריס גינו את ניסיון ההתנקשות. הרשויות אף טרם ציינו מה לפי החשד היה המניע של רות', שבעבר אף הצביע לטראמפ ולאחרונה הפך למבקר בולט שלו.

"הרטוריקה שלהם גורמת לירי עליי, כשאני זה שהולך להציל את המדינה, והם אלה שהורסים את המדינה - מבפנים ומבחוץ", אמר טראמפ.

השירות החשאי תחת זכוכית מגדלת

השירות החשאי, שמגן על נשיאי ארצות הברית, מועמדים לנשיאות ובכירים אחרים, נמצא תחת ביקורת אינטנסיבית מאז הניסיון הקודם להתנקש בחייו של טראמפ וראש השירות, קימברלי צ'יטל, התפטרה בעקבות המחדל. השירות החשאי חיזק מאז את האבטחה סביב.

ביידן אמר אתמול שהשירות החשאי "זקוק לעזרה נוספת", כולל אולי עוד כוח אדם. הוא הוסיף: "תודה לאל שהנשיא בסדר". האריס כתבה ב-X: "לאלימות אין מקום באמריקה".

יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון, שהקים צוות חקירה דו-מפלגתי כדי לחקור את ניסיון ההתנקשות הראשון, אמר ברייון לרשת פוקס ניוז כי הקונגרס יבחן גם את התקרית האחרונה.

"אנחנו צריכים דין וחשבון", אמר ג'ונסון, שקרא גם למשאבים נוספים כדי להגן על טראמפ. "עלינו לדרוש שהעבודה הזו תיעשה".

מחליפה של צ'יטל, רואו, נסע לפי דיווחים שונים לפלורידה לאחר ניסיון ההתנקשות האחרון. רואו, שנכנס לתפקידו לאחר התפטרותה של צ'יטל ביולי, אמר לקונגרס ב-30 ביולי כי הוא "מתבייש" במחדלי האבטחה במתקפה הקודמת.

שוטר מחוץ לאחוזתו של דונלד טראמפ מאר-א-לאגו, פלורידה, 16 בספטמבר 2024. רויטרס
שוטר מחוץ לאחוזתו של טראמפ במאר-א-לאגו, אתמול/רויטרס

רות' הוא תומך נלהב של אוקראינה והוא אף נסע לשם לאחר הפלישה הרוסית ב-2022, בניסיון לגייס לוחמים זרים. הוא פרסם ברשתות החברתיות הודעות תמיכה באוקראינה ותיאר את טראמפ כאיום על הדמוקרטיה האמריקנית.

האריס ודמוקרטים אחרים סימנו את טראמפ כסכנה לדמוקרטיה האמריקנית, וציינו את מאמציו להפוך את תבוסתו בבחירות 2020, שהובילו להסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021. האריס הבטיחה תמיכה בלתי מעורערת באוקראינה אם תיבחר.

טראמפ הביע ספקנות לגבי היקף הסיוע שארצות הברית סיפקה לאוקראינה והבטיח לסיים את המלחמה באופן מיידי אם ייבחר. הוא אמר בשנה שעברה כי ייתכן שאוקראינה תצטרך לוותר על שטחים מסוימים כדי להשיג שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully