וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים הכרעה בצפון וגלנט הוא לא האיש המתאים": סערה בעקבות האפשרות להדחת שר הביטחון

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 17:58

לאור הדיווחים כי נתניהו נועד עם יו"ר הימין הממלכתי בכוונה למנות אותו לתפקיד שר הביטחון, ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה הגיבו לשמועות. "הדבר מעיד על שיקול דעת לקוי", אמר גנץ. "גדעון, סקרים לא מחמיאים - לא סיבה לזרוק את כל הערכים", הוסיף יו"ר הדמוקרטים גולן

נתניהו מבטיח ב-2019: "אם ארכיב ממשלה - גדעון סער יהיה שר"/טל שלו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בשבועיים האחרונים עם יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, ודנו על האפשרות שסער יכהן בתפקיד שר הביטחון במקומו של גלנט או בתפקיד בכיר אחר - כפי שנחשפף לראשונה בוואלה.

הדיווחים על הצטרפותו על סער לממשלה גררו תגובות מהמערכת הפוליטית, בהם יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, שתקף את ראש הממשלה נתניהו על השיקולים הפוליטיים שהוא לוקח בחשבון בעת מלחמה: "ניתוק - קווים לדמותו: במקום שראש ממשלת ישראל יהיה עסוק בניצחון על החמאס, בהחזרת החטופים, במלחמה בחיזבאללה ובהחזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון - הוא עסוק בקומבינות פוליטיות בזויות ובהחלפת שר ביטחון לפני מערכה עצימה בצפון. הדבר מעיד על שיקול דעת לקוי וסדרי עדיפויות מעוותים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב: "במשך חודשים ארוכים אני קורא לראש הממשלה נתניהו לפטר את גלנט, והגיע הזמן לעשות זאת באופן מיידי. חייבים הכרעה בצפון וגלנט הוא לא האיש המתאים להוביל את זה".

גדעון סער -ישיבת סיעה 1 ביולי 2024. יואב דודקביץ/TPS, TPS
דיווחים על הצטרפותו לממשלה גררו תגובות מהמערכת הפוליטית. יו"ר הימין הממלכתי סער/TPS, יואב דודקביץ/TPS

יו"ר הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (מיל') יאיר גולן, הגיב גם הוא לדיווחים ואמר: "גדעון, סקרים לא מחמיאים זאת לא סיבה לזרוק את כל הערכים בצד. שנים שאתה מטיף כמה נתניהו מושחת ופועל ממניעים אישיים, אם תצטרף לממשלה אתה תהיה בדיוק מה שהטפת נגדו. מי שלא רוצה בחירות יודע למה. כשהן יתקיימו והציבור יעיף את ממשלת המחדלים אנחנו נהיה שם כאלטרנטיבה נקייה וישרת כפיים שלא מחליפה ערכים בג'ובים".

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הביע תמיכה באפשרות שסער ימונה לשר הביטחון ואמר: "אם הצטרפות גדעון סער לממשלה משמעותה שר ביטחון חזק יותר, התקפי יותר וכזה שיביא לשחרור החטופים מהר יותר - הגיע הזמן".

ח"כ הרב גלעד קריב (הדמוקרטים) בתגובה לפרסומים על הדחתו המתוכננת של שר הביטחון: "בזמן שבית הדין הבינ"ל הפלילי שוקל להוציא צו מעצר נגד שר הביטחון, ראש הממשלה עסוק בהדחתו. אין הוכחה טובה יותר לכך שאת נתניהו מעניין רק דבר אחד בעולם - נתניהו. לא בטחון המדינה, לא האמון הציבורי, לא העבודה השוטפת למול מפקדי הצבא ולא הקשר האסטרטגי עם מערכת הביטחון האמריקאית".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הבטחון יואב גלנט בכנסת. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
לפי הדיווחים רה"מ נתניהו פועל להדחתו. שר הביטחון גלנט/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) תמך באפשרות שגלנט יפוטר: "הגיע הזמן לשינוי התפיסה הביטחונית במדינת ישראל. הגיע הזמן לשר ביטחון שמסוגל לאתגר את המערכת ולדרוש תשובות, אחד שמאמין שניתן ונדרש להכריע את אויבינו".

ח"כ שלי מירון (יש עתיד): "אפילו במשחקי הכס דאגו יותר לאזרחים מאשר במשחק הכסאות של ממשלת ישראל. צריך לקוות שאויבינו לא ינצלו שוב את המצב כשהם משחקים באגו וג'ובים. גדעון, אל תהיה האסקופה הנרמסת של נתניהו ומחדליו".

מטה המאבק "חופשי בארצנו" בתגובה לדיווחים על הכוונה לפטר את השר גלנט: "המחשבה לפטר את שר הביטחון גלנט בעת חירום ההיסטורית הזו היא צעד מסוכן ובלתי אחראי שמסכן את ביטחון ישראל. זו קומבינה פוליטית שקופה שנועדה לאפשר לנתניהו להעביר את חוק הפטור מגיוס, תוך התעלמות מצורכי הביטחון הדחופים של המדינה. גלנט, שמבין את חשיבות גיוס החרדים למאמץ הלאומי, עומד כמכשול בפני האינטרסים הפוליטיים הצרים של נתניהו ושותפיו החרדים".

לדבריהם, "אם אפשר להזיז שר ביטחון באמצע מלחמה, בוודאי שאפשר וצריך להחליף ראש ממשלה כושל ולצאת לבחירות. אנו קוראים לציבור להתעורר ולצאת למחאה המונית נגד ממשלת החורבן הזו, שממשיכה להמיט אסון אחר אסון על מדינת ישראל. הגיע הזמן להחזיר את המנדט לעם ולאפשר לו לבחור הנהגה אחראית שתשים את ביטחון המדינה וצרכיה מעל לאינטרסים פוליטיים צרים".

בנימין נתניהו וגדעון סער בחנוכה
7 בדצמבר 2024. צילום: Kobi Gideon/Flash90, עיבוד תמונה
יכהן כשר הביטחון תחתיו? סער ונתניהו בחנוכה/עיבוד תמונה, צילום: Kobi Gideon/Flash90

"משחק הכיסאות בממשלת נתניהו לא ישפר את מצבה הביטחוני ולא את מצבה הכלכלי של מדינת ישראל", טען ח"כ אביגדור ליברמן". "זה לא יביא לשחרור החטופים, ולא יחזיר את תושבי הצפון לבתיהם".

"לכולם ברור שמטרת המהלך היא פוליטית ולא ביטחונית, ונועדה להעביר את חוק ההשתמטות ולרצות את השותפים הטבעיים של נתניהו - ש"ס ויהדות התורה. מדינת ישראל זקוקה לאלטרנטיבה שלטונית אמיתית, כזו שתחזיר את הביטחון, שתחוקק חוק גיוס חובה לכולם, חוק חובת לימודי ליבה וכינון חוקה".

התנועה לאיכות השלטון ופורום חומת מגן לישראל טוענים שהתוכנית של נתניהו למנות את סער למשרד הביטחון היא דיל פוליטי" שבמסגרתו יקודם מתן פטור מגיוס לחרדים: "פיטורי שר הביטחון בעיצומה של מלחמה המתנהלת במספר חזיתות הוא מעשה חסר אחריות המערב שיקולים זרים ופסולים", טען עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועת לאיכות השלטון.

"מתעורר חשש ממשי כי פיטוריו של גלנט ומינוי סער במקומו נועדו לאפשר לקואליציה לקדם מתן פטור גורף מגיוס לחרדים. זהו צעד מסוכן ובלתי אחראי המסכן את ביטחון המדינה באופן ממשי וחסר תקדים." בתנועה קראו לראש הממשלה לחזור בו מההחלטה: "להימנע מכל מהלך שעלול לפגוע בביטחון המדינה ולשקול אך ורק את טובת המדינה ואזרחיה בעת קבלת החלטות הנוגעות למערכת הביטחון, במיוחד בתקופה רגישה זו של מלחמה מתמשכת".

"כל מי שיבחר להמשיך ולכהן או להצטרף לממשלת הפקרת החטופים, יהיה שותף לדראון עולם על חלקו בהפקרה הגדולה בתולדות המדינה", נמסר מטעם מטה משפחות החטופים. הצטרפות גדעון סער לממשלה היא חיזוק הקו המנוגד לכל הערכים היהודיים והאנושיים, זהו קו אנטי ממלכתי שבמרכזו הפקרת החטופים ופגיעה אנושה בערכי היסוד שלא משאירים אף אחד מאחור. מטה משפחות החטופים קורא לכל הציבור להצטרף להפגנה הערב בשעה 18:30 מחוץ לביתו של גדעון סער ברחוב פנקס 76, ת"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully