וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפצו שמשות ותקפו באלות: 3 צעירים יהודים הואשמו בתקיפת פלסטינים סמוך לשכם

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 11:50

לפי כתב האישום, השלושה שברו באמצעות אלה שמשות של כלי רכב בבעלות של פלסטינים בסמוך לכפרים בורין ועוורטא שבנפת שכם, וכן הכו את אחד הנהגים וגרמו לחבלות בגופו. זאת, ממניעים לאומניים ואידיאולוגיים. לנאשמים מיוחסות עבירות בנסיבות של מעשה טרור

בווידאו:תקיפת רכבים פלסטינים, עוורתא, 10 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיףף 27 א לחוק זכויות יוצרים

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד יוסף בר טל (18) תושב בת ים ושני קטינים נוספים, האחד תושב אלון מורה והשני תושב חברון, שתקיפת רכבים פלסטינים בשטחי יהודה ושומרון בחודש שעבר ממניע לאומני ואידיאולוגי. לנאשמים מיוחסות עבירות בנסיבות של מעשה טרור.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד תומר שטיינברג מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשמים החליטו לתקוף כלי רכב של ערבים פלסטינים בליל 9.8.2024. לשם כך החליפו את לוחית הרישוי ברכבם, והצטיידו באלה, מוט ברזל ואבנים. הנאשמים תקפו שלושה כלי רכב פלסטיניים אקראיים שנקרו בדרכם, כשנסעו בכבישים בסמוך לכפרים בורין ועוורטא שבאזור יהודה ושומרון. כתוצאה ממעשיהם, נגרמו חבלות לכלי הרכב שחלונותיהם ושמשותיהם נופצו.

בנוסף, הוכה אחד מן הנהגים הפלסטינים באמצעות אלה שכוונה לראשו ופגעה בכתפו הימנית. נהג הרכב אף סבל מחבלה בעינו הימנית לאחר שרסיס זכוכית מהחלון המנופץ ברכב נכנס לעינו.

תקיפת רכבים פלסטינים, עוורתא, 10 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפת רכבים פלסטינים, עוורתא, 10 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר ביצוע מעשיהם, ולאחר שהנוסעים בכלי הרכב הפלסטינים הצליחו לברוח מזירות התקיפה, שבו הנאשמים לרכב והחלו בנסיעה לכיוון ביתם ביישוב איתמר. בדרך לביתם נתפסו על ידי כוח צה"ל שביצע חיפוש ברכבם וביקש מהם להמתין במקום. הנאשמים התעלמו מדרישת החיילים וברחו מהמקום תוך נהיגה מהירה ופרועה, ובאופן שגרם למפקד הכוח הצבאי לקפוץ אחורה ממקומו בכדי לא להיפגע מהרכב. הנאשמים המשיכו במנוסתם עד שהגיעו לשטח פתוח ליד היישוב איתמר, שם יצאו מהרכב ועזבו את המקום ברגל.

לנאשמים מיוחסות עבירות של קשירת קשר לביצוע עבירה מסוג פשע שהיא מעשה טרור, שינוי זהות של רכב או של חלק של רכב בצוותא, חבלה במזיד לרכב בצוותא בנסיבות של מעשה טרור, יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה בצוותא בנסיבות של מעשה טרור, פציעה בנסיבות מחמירות בנסיבות של מעשה טרור, הפרעה לעובד ציבור בצוותא, נהיגה ללא רישיון רכב, חובת פוליסה, נהיגת רכב בקלות ראש או ברשלנות.

במקביל לכתב האישום, הוגשה נגד הנאשמים גם בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, בה ציינה הפרקליטות "שאט נפש וסלידה מוחלטת מהמעשים החמורים, הפסולים והמכוערים המיוחסים למשיבים בכתב האישום, שמצביעים על מסוכנותם - הן כלפי אדם, הן כלפי הציבור והן כלפי המדינה. מסוכנותם של הנאשמים אף מתעצמת נוכח הרקע הלאומני ואידיאולוגי אשר עמד ביסוד המעשים, ונוכח העובדה שהם בוצעו בתקופת מתיחות ביטחונית מיוחדת".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

כתבי אישום אלה, מצטרפים לאישומים נוספים שהוגשו לאחרונה נגד דוד חסדאי ויעקב גואלמן, תושבי גבעת רונן, שהיו מעורבים בתקיפה חמורה של ערביות ישראליות מרהט בחודש אוגוסט.

חסדאי (30) ויעקב גואלמן (33) הואשמו כאמור בתקיפת נשים מרהט לאחר שנכנסו בשוגג למאחז. על פי כתב האישום, חמש בנות משפחה בהן קטינה ופעוטה טעו בניווט ונכנסו למאחז. חסדאי, שהבחין שמדובר ברכב הנושא לוחית זיהוי ישראלית, פתח אחריהן במרדף, יצא מרכבו והתקרב אל הנהגת. בתגובה, האיצה הנהגת מחשש ובמטרה לשוב על עקבותיה ולצאת מהיישוב, אולם חסדאי החל לרדוף אחריהן. בנוסף, אנשים נוספים שהיו בסביבה החלו לקרוא לעבר הנשים "בואו אנחנו רוצים להרוג אתכן".

20 אנשים, בהם גם רעולי פנים וחמושים, החלו לרדוף אחרי הנשים ויידו אבנים וסלעים על רכבן, וקראו להן "אתן מחבלות, באתן לעשות פיגוע, אין לכן לאן לברוח ואין לכן מה לצעוק, אף אחד לא ישמע אתכן כאן". הנשים התחננו לתוקפים שיפסיקו וציינו שטעו בדרכן, ואפילו ניסו להציג בפניהם תעודות זהות ישראליות. אולם, שמשות רכבן נופצו בכל זאת והן נפגעו באופן ישיר מהאבנים והסלעים. אחת מהקורבנות הגנה בגופה על הפעוטה. בהמשך, חסדאי והאחרים דרשו מהנשים לצאת מהרכב ואיימו שאם לא יישמעו להם - הן לא יצאו ממנו בחיים. הנשים יצאו מהרכב כשהן יחפות והחלו לברוח תוך שהן עדיין מותקפות על ידי ההמון הזועם שקרא "נהרוג אתכן" - והצית את הרכב שנותר מאחור.

כיבוי הרכב של בנות המשפחה בגבעת רונן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כיבוי הרכב של בנות המשפחה בגבעת רונן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשלב זה, הנאשמם גואלמן הצטרף להמולה והחל לרדוף אחר הנשים והפעוטה שנסו על נפשן. שתיים מהן נעצרו בכניעה והנאשם הטיח לעברן: "אתן בטח מעזה, שמחתן ב-7 באוקטובר". הוא לקח את הטלפון של אחת מהן ושוחח בטלפון עם סבתה. כל זאת - למשמע תחנוניהן.

הנשים והפעוטה חולצו על ידי כוחות הביטחון ופונו מהמקום באמבולנסים כשהן סובלות מפציעות קשות. אחת מהן הייתה בסכנת חיים. במקביל, כוחות כיבוי טיפלו ברכב הבוער, בתוכו נותר רכושן האישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully