וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לכן לאן לברוח, נהרוג אתכן": 2 תושבי השומרון הואשמו בלינץ' בתושבות רהט

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 11:20

על פי האישום החמור, ארבע נשים ופעוטה נקלעו בטעות לגבעת רונן. המון זועם, בהם הנאשמים דוד חסדאי ויעקב גואלמן, החל לדלוק אחר רכבן - וליידות אבנים: "אתן בטח מעזה, שמחתן ב-7 באוקטובר". הן יצאו, פצועות ויחפות, ונמלטו על נפשן כשהרכב שהותירו מאחור הוצת ועלה באש

"בטח שמחת ב-7 באוקטובר": הוגשו כתבי אישום בפרשת הלינץ' במאחז גבעת רונן/ניב אהרונסון

דוד חסדאי בן ה-30 ויעקב גואלמן בן ה-33, תושבי גבעת רונן, הואשמו בתקיפת הנשים מרהט במאחז.

על פי האישום, רכבן הנשים, חמש בנות משפחה בהן פעוטה,, אחת מהן קטינה, נקלע לגבעת רונן לאחר טעות בניווט. אז, חסדאי, שהבחין כי מדובר ברכב הנושא לוחית זיהוי ישראלית, פתח אחריהן במרדף, יצא מרכבו והתקרב אל הנהגת. בשל חשש, היא האיצה את נסיעתה במטרה לשוב על עקבותיה ולצאת מהיישוב - אבל חסדאי החל לרדוף אחריה. אז, אנשים נוספים שהיו בסביבה החלו לקרוא לעבר הנשים "בואו אנחנו רוצים להרוג אתכן".

20 אנשים, בהם גם רעולי פנים וחמושים, החלו לרדוף אחרי הנשים הנמלטות. הם יידו אבנים וסלעים על רכבן, וקראו להן "אתן מחבלות", "באתן לעשות פיגוע", "אין לכן לאן לברוח", ו-"אין לכן מה לצעוק אף אחד לא ישמע אתכן כאן". הנשים התחננו לתוקפים שיפסיקו, הן ציינו שטעו בדרכן, ואפילו ניסו להציג בפניהם תעודות זהות ישראליות. אבל שמשות רכבן נופצו, והן נפגעו באופן ישיר מהאבנים והסלעים. אחת מהקורבנות הגנה בגופה על הפעוטה. בהמשך, חסדאי והאחרים דרשו מהנשים לצאת מהרכב ואיימו שאם לא יישמעו להם - הן לא יצאו ממנו בחיים. הן נכנעו לאיומים, ויצאו מהרכב כשהן יחפות. הן החלו לברוח, עדיין מותקפות על ידי ההמון הזועם שקרא "נהרוג אתכן" - והצית את הרכב שנותר מאחור.

נערים מיידים אבנים לעבר פלסטינים בסמוך לגבעת רונן ליד יצהר 23 בינואר 2021. יש דין, אתר רשמי
נערים מיידים אבנים לעבר פלסטינים בסמוך לגבעת רונן ליד יצהר 23 בינואר 2021/אתר רשמי, יש דין

בשלב זה, גואלמן הצטרף להמולה - והחל לרדוף אחר הנשים והפעוטה הנמלטות על נפשן. שתיים מהן נעצרו בכניעה - והוא הטיח לעברן: "אתן בטח מעזה, שמחתן ב-7 באוקטובר". הוא לקח את הטלפון של אחת מהן ושוחח בטלפון עם סבתה. כל זאת - למשמע תחנוניהן.

הנשים והפעוטה חולצו על ידי כוחות הביטחון. הן פונו מהמקום באמבולנסים, כשהן סובלות מפציעות קשות. אחת מהן הייתה בסכנת חיים. במקביל, כוחות כיבוי טיפלו ברכב הבוער, בתוכו נותר רכושן האישי של הנשים.

"עבור חלקו באירוע, נאשם דוד חסדאי בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, איומים בצוותא מתוך מניע גזענות, חבלה במזיד לרכב בצוותא מתוך מניע גזענות, הצתה בצוותא, היזק בזדון לרכוש בצוותא מתוך מניע גזענות. עבור חלקו באירוע, נאשם יעקב גואלמן בעבירות של סחיטה באיומים מתוך מניע גזענות, מתוך מניע גזענות, פגיעה בפרטיות, היזק בזדון לרכוש מתוך מניע גזענות", ציינה הפרקליטות.

חסדאי שממשיך להכחיש את מעורבותו בתקיפת הנשים ערך עימות עם נהגת הרכב המתלוננת במהלכו זיהתה אותו כמי שנטל חלק פעיל בלינץ' ואמרה "זה הוא בוודאות, 100 אחוז, אין לי ספק". עוד טוענים בפרקליטות כי חסדאי מסר אליבי שקרי לגבי הימצאותו בזמן התקיפה שנסתר בעדויות חברי כיתת הכוננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully