וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטמן: למה המתווך של ביידן צריך להגיע לישראל? תודה שבאת, סע לשלום

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 7:57

חבר הכנסת סייר בקו העימות בצפון עם השדולה למען ארץ ישראל בכנסת, ושלח חיצי ארס לעבר עמוס הוכשטיין, ערב ביקורו בישראל. "הוא כבר מכר לנו את הסדר הגז. לבוא ולמכור את אותו הדבר שוב? במינימום, תחביא את עצמך", העיר. "אסור שיהיה כוח עוין בלבנון. פירוז או כיבוש"

השדולה למען ארץ ישראל במהלך בסיור בקו העימות בצפון, 16 בספטמבר 2024/תיעוד לפי סעיף 27 א'

"לא מצליח להבין מה הצורך בביקורו של המתווך האמריקני. צריך להגיד לו 'תודה שבאת, אבל סע לשלום - המפתחות בפנים'", אמר היום (ראשון) לוואלה ח"כ שמחה רוטמן, המכהן יחד עם ח"כ יולי אדלשטיין וח"כ לימור סון הר מלך, בראש השדולה למען ארץ ישראל בכנסת שסיירה היום בקו העימות בצפון - לראשונה כשדולה, על רקע המלחמה הבלתי פוסקת בגבול הצפון וערב ביקורו של יועצו הבכיר של ביידן, עמוס הוכשטיין, הנזעק לאיזור בניסיון לגבש הסדר מדיני, וזאת כדי "כדי למנוע חזית שניה".

"אחת הבעיות הקשות הן שלא הופקו הלקחים אחרי ה-7 באוקטובר - ואחד מהם הוא שבצד השני אין עם מי לעבוד", אמר רוטמן לוואלה, "עמוס הוכשטיין שלפני זמן קצר מכר לממשלה הקודמת הסדר גז וכך כביכול לחיזבאללה לא יהיה אינטרס לתקיפה, בדיוק כמו העולם הזה של 'חמאס מורתע'. המינימום - תחביא את עצמך. אבל לבוא ולמכור למדינת ישראל עוד מאותו דבר?"

"אני חושב שזו טעות, ואני אומר במפורש מפה מקריית שמונה, במקום ממנו נורתה פגעה פצצת המרגמה שפגעה בבית שאנחנו עומדים לידו - אסור שיהיה כוח עוין ושיקראו לזה איך שרוצים, או שטח מפורז או שטח כבוש להחזיק בו. שום הסכם. אסור שיהיה שם אף בן אדם. עושים את זה בכוח צבאי. עושים את זה בכל דרך אפשרית: בכניסה, מהאוויר, בים. אסור שתושבי קרית שמונה יהיו נתונים לחסדיו של מי שעובד עם החיזבאללה בצורה זו או אחרת".

חברי כנסת מהקואליציה עורכים סיור בקו העימות בצפון.15 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
חברי כנסת מהקואליציה עורכים סיור בקו העימות בצפון.15 בספטמבר 2024/יואב איתיאל

הסיור נפתח במועצה האזורית מרום הגליל שכלל מפגש עם ראש הרשות עמית סופר וראש מועצת מעלה גלבוע יוסף גואטה. בהמשך, נפגשו חברי השדולה עם חקלאים ובעלי עסקים מהאזור ושמאותגרים מאד בשנה האחרונה.

השתתפו בסיור גם חברי השדולה הח"כים משה סולומון, אריאל קלנר, אליהו רביבו, יצחק קרויזר ומשה סעדה. "אנחנו מחזקים את ראשי רשויות קו העימות, בדרישתם הצודקת להכרעה צבאית בחזית לבנון. אחרי כמעט שנה של הפגזות בלתי פוסקות, כחברי קואליציה אנו קוראים לממשלת ישראל לשנות את הפרדיגמה מהכלה להכרעה", מסרו חברי השדולה בתום הסיור.

יו"ר שדולת ארץ ישראל ח"כ יולי אדלשטיין אמר כי הוא מודע היטב לדרישות של ראשי הרשויות בצפון ושל התושבים: "רק הסדר מספק, כזה שלא מבוסס על הבטחות שווא יחזיר את התושבים לבתיהם. נעקוב אחר החלטות הקבינט בנושא."

לא מספיק. חברי השדולה שמעו מראשי הישובים הזדהות עם האידיאולוגיה שלהם אבל במקביל ביקורת קשה על התנהלות הממשלה ומדיניותה.

"אנחנו קרובים לנקודת אל חזור", הזהירה קרן פטל, מנכ"לית המועצה האזורית מרום הגליל, מפני השלכות התמשכות המלחמה, "החוסן נשחק. וכל זה על רקע משבר אמון כללי במדינה".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
חברי כנסת מהקואליציה עורכים סיור בקו העימות בצפון.15 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
חברי כנסת מהקואליציה עורכים סיור בקו העימות בצפון.15 בספטמבר 2024/יואב איתיאל

"בשנה האחרונה בנימין נתניהו וממשלתו שאתם חברים בה התנתקתם מהגליל", אמר להם דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה, הזדהה כ"איש ימין מלא מלא" שבבחירות הראשונות בהן הצביע נתן את קולו למאיר כהנא, "האכזבה שלי היא כאיש ימין וכאזרח המדינה ותושב הגליל שאתם מתריעים בפניו על שאנחנו מאבדים את הגליל ויודע שאנחנו איבדנו את הגליל כבר לפני אחד עשר חדשים. יש פה כאוס מוחלט, אין פה קהילות. העם הוא ימני וגם הממשלה הבאה תהיה ימנית ואני לא מצליח להבין איך תחת ממשלה הכי ימנית מאז קום המדינה אנחנו הגענו לשפל הזה. הממשלה שלנו לא עושה כלום". הוא ביקר את אנשי השדולה שבסה"כ הביעו הזדהות עם התסכול שלו, ואמר כי הם אינם מעמידים לממשלה אולטימטומים שלא יצביעו עם הקואליציה "כפי שעושים סמוטריץ', בן גביר וגולדקנופף".

"זו ממשלה שלכם, תעזרו לי לעשות סדר שם", קבל ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן על חוסר ההלימה בין הסימפטיה שמביעים שרי הממשלה כלפי העיר לאי יכולתו לממש באוצר ואצל שר האוצר אפילו הבטחות שכבר קיבל. הוא הביע חשש שמפונים רבים כבר לא ישובו והלין על חוסר במיגון בסיסי בבתים ובמוסדות החינוך שבלעדיו לא תשוב האוכלוסיה שתהיה מעוניינת לחזור.

שטרן הקרין לנוכחים, בהם כאמור יו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, סרט שהפיק חיזבאללה כבר ב-2015 אודות תכניתו לפלוש לגליל ואכן עיקר הביקורת שנשמעה במהלך היום הופנתה כלפי מדיניות ההבלגה וההכלה של תוקפנות חיזבאללה, שמוביל נתניהו.

חברי כנסת מהקואליציה עורכים סיור בקו העימות בצפון.15 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
חברי כנסת מהקואליציה עורכים סיור בקו העימות בצפון.15 בספטמבר 2024/יואב איתיאל

כך למשל חבר הכנסת מהליכוד אריאל קלנר שהבהיר חד וחלק כי "הגבול הנוכחי אינו בר קימא. צריך לתקן אותו ואין לנו ברירה אלא לתקן - או שנשלוט עד הליטני או שלא יהיו חיים פה".

ח"כ משה סעדה סבור כי אין לעצור שם: "הכתובת הינה איראן- לבנון היא שליח. יש לפגוע בראש הנחש איראן בנקודה החלשה שלה, שדות הנפט. שיקרנו לעצמנו בלבנון השניה ובעזה הכלנו,
צריך ללחוץ על ראש הממשלה לפגוע באיראן, כאן ועכשיו, שתכלה שנה וקללותיה".

חה"כ לימור סון הר מלך שמכהנת גם היא כיו"ר שדולת ארץ ישראל: "אזרחי ישראל ראויים וזכאים לא רק לתחושת ביטחון אלא לביטחון אמיתי. אני באופן אישי לא מאמינה שאפשר להגיע לזה תחת הסדר אלא רק כשיהיה מאוד ברור לאויב שלנו שאנחנו לא מפספסים הזדמנות להכריע אותו ולהבהיר שאנחנו לא מפחדים. את זה נדרוש."

"זה לא יכול להיות שיעברו שבועות וחדשים עד שישראל תגיב בצפון, יורים פה על מדינת ישראל כבר כמעט שנה- זה צריך להיות תוך שעות או ימים", אמר ח"כ שמחה רוטמן. לדבריו, "מכולם שמענו מסר ברור ואחיד: חייבים להשיב את השקט לצפון והדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות מלחמה חסרת פשרות בחיזבאללה ובטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully