וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיירט פגע בטיל - אך לא השמיד אותו: פרטים ראשונים מתחקיר הירי מתימן

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 19:45

טיל הקרקע-קרקע ששוגר הבוקר בשעה 06:21, על ידי המורדים החות'ים בתימן, היה במעקב של מערכות הצבא מהרגע הראשון. מהתחקיר ראשוני עולה כי תהליך יירוט הטיל החל כבר מיד עם זיהויו - אך צה"ל לא הצליח לעמוד במשימת היירוט, וחלקיקי הטיל, שהתפרק באוויר, נפלו על הארץ

הח'ותים מפרסמים את שיגור הטיל לישראל .15 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

טיל הקרקע-קרקע ששוגר הבוקר (ראשון) בשעה 06:21, על ידי המורדים החות'ים בתימן, היה במעקב של מערכות הצבא מהרגע הראשון. מהתחקיר הראשוני שבוצע בצה"ל עולה כי תהליך יירוט הטיל החל כבר מיד עם זיהויו - ואחד המיירטים ששוגרו אכן פגע במטרה - אולם לא הצליח להשמיד אותה באופן מלא. הטיל, שחלקיו התפרקו באוויר, נפלו על הקרקע.

בעקבות כך, צה"ל לא הצליח לעמוד במשימתו, בתרחיש שמדינת ישראל ערוכה להתמודד עימו. במוקד התחקיר של חיל האוויר, מנסים עוד להבין למה לא הושמד הטיל - אליו נשלחו כמה מיירטים.

דובר צה"ל עדכן בצהריים כי הטיל הבליסטי ששוגר מתימן התפרק ככל הנראה באוויר. לפי הודעת צה"ל, נעשו כמה ניסיונות ליירט אותו על ידי מערכות "חץ" ו"כיפת ברזל" וכי תוצאות ניסיונות אלה בבדיקה.

בעקבות הירי, אזעקות הופעלו הבוקר ביישובים במרכז הארץ. תשעה פצועים פונו באורח קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב המוגן. התרעות מפני ירי טילים ורקטות הופעלו בשורת יישובים בגוש דן ובשפלה. בצה"ל הדגישו כי מדובר בטיל ששוגר מתימן: "קולות הנפץ שנשמעו בדקות האחרונות מקורם במיירטים".

אזור הנפילה ליד מושב כפר דניאל , 15 בספטמבר 2024. יוסי אלוני, פלאש 90
אזור הנפילה ליד מושב כפר דניאל , 15 בספטמבר 2024/פלאש 90, יוסי אלוני

עוד הוסיפו בצבא: "בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרכז הארץ, זוהה שיגור טיל קרקע-קרקע שחצה לשטח הארץ מכיוון מזרח ונפל בשטח פתוח, אין נפגעים". למרות השיגור החריג למרכז הארץ, דובר צה"ל עדכן כי "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".

בצה"ל בודקים מדוע הטיל מתימן לא וכיצד עבר מרחק של 2,000 קילומטרים והתפוצץ בשטח ישראל ולא יורט באוויר. לצה"ל יש מספר מערכות שאמורות ליירט את הטיל גם במרחק גדול מגבולות המדינה וגם מערכות שנותנות מענה למרחק קטן. אל הטיל ששיגרו החות'ים נשלחו מספר מיירטים אך בחיל האוויר בודקים מדוע הטיל הצליח להיכנס לשטח ישראל, ומדוע המיירטים כמו טיל החץ לא הפילו אותו קודם. כמו כן, עדיין לא ברור האם הטיל ששוגר מתימן יורט או שמא התפוצץ.

  • עוד באותו נושא:
  • תימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully