וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת מהנשים שפיזרו עלונים עם תמונתו של אדלשטיין: "אני פושעת? מקווה שהמשטרה תתנצל"

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 19:05

שימרית בורלא, אחת מהנשים שפיזרו בבית כנסת עלונים לשחרור החטופים עם תמונת חבר הכנסת, התייחסה למעשה ולמעצר שהגיע אחריו. "אין פה התרסה. חשבנו על משהו שייגע בלב המתפללים", אמרה ל-103FM. "שמו לי אזיקים על הידיים והרגליים. דופקים לך בדלת ואתה הופך לפושע ברגע"

תגובתו של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, לנושא העבירה הפלילית שבוצעה בבית הכנסת בהרצליה על ידי שלוש נשים.15 בספטמבר 2024/לשכת יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין

"אני פושעת? מקווה שהמשטרה תתנצל" הצהירה היום (ראשון) שימרית בורלא, אחת משלושת הנשים שנעצרו פיזרו בבית כנסת בהרצליה עלונים לשחרור החטופים עם תמונתו של ח"כ יולי אדלשטיין. "אין בפלייר שהפצנו שום מחאה או התרסה. הוא היה אסיר ציון, כל הכוונה הייתה לגרום שיזוז משהו בלב. שכשבאים לסליחות, הוא רואה את זה, המתפללים לידו רואים את זה, ושיגיד 'די, צריך לשחרר אותם'. חשבנו על משהו שייגע בלב המתפללים. אין בפלייר הזה שום מחאה או התרסה".

"היום כולם מתקשרים להגיד לנו 'איזו גיבורות', אבל שלושתנו במבוכה. אנחנו לא עשינו שום דבר שמעורבת בו גבורה כלשהי. הדפסנו פליירים שהשקענו בהם מחשבה רבה כי ידענו שאנו רוצים לשים אותם בבית כנסת בחודש הרחמים והסליחות".

היא המשיכה וסיפרה על ההלם מהמעצר שהגיע בעקבות חלוקת העלונים: "אני לא חושבת שאפשר לתאר לאנשים מה זה המעבר החד כל כך שאתה יושב לך בבית לקראת שבת, הכול רגוע ושלו ופתאום דופקים לך בדלת ובשנייה אחת אתה הופך להיות מאדם נורמטיבי לפושע".

שימרית בורלא, אחת משלוש הנשים שנעצרו בשל חלוקת כרוזים של חטופים בבית כנסת בהרצליה, משוחררת מתחנת משטרת גלילות, 13 בספטמבר 2024. טל גל, פלאש 90
שימרית בורלא, אחת משלוש הנשים שנעצרו בשל חלוקת כרוזים של חטופים בבית כנסת בהרצליה, משוחררת מתחנת משטרת גלילות, 13 בספטמבר 2024/פלאש 90, טל גל

"שמו לי אזיקים על הידיים והרגליים. אני הייתי כל כך המומה. אמרו לי שאני חשודה בפריצה לבית תפילה ובקשירת קשר לביצוע פשע. אני פושעת? כשאני אומרת לכם את זה עכשיו עולות לי דמעות בעיניים. הקולות המדהימים של החברים שלנו בחוץ שאיני מכירה אותם נורא עודדו אותי. אני מקווה שהמשטרה תתנצל בפניי", אמרה.

אדלשטיין גיבה את משטרת ישראל על מעצר שלוש הנשים. את העילה למעצר תלה ב"פריצה", לטענתו, שביצעו הנשים למקום. "מבין את אנשי בית הכנסת שהגישו תלונה". "מודה לשוטרים שמעבר לפעילותם הרגילה באו לשמור עליי ועל המתפללים מפני 'מתפרעים'. אנחנו במדרון חלקלק ואם לא נשים גבולות מאוד ברורים למה זה 'הפגנה' ומה זה 'מחאה' נגיע למקומות לא טובים".

שלושת הנשים נעצרו על ידי המשטרה ביום שישי האחרון, זאת לאחר שפיזרו עלונים עם תמונות חטופים ותמונתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כאסיר ציון, בבית הכנסת שבו הוא מתפלל בהרצליה.

עורך הדין רן תגר ממערך העצורים עדכן ביום שישי שלאחר יותר מ-6 שעות חקירה הן שוחררו למעצר בית של חמישה ימים - שלאחר מכן בוטל: "לאחר שש וחצי של שעות של חקירה 'מאוד סבוכה', של 'שלושה ראשי ארגון פשע' שהניחו פליירים שקוראים לשחרור החטופים", העיר בעוקצניות. "הוחלט לשחרר אותן תמורת ערבות עצמית, וערבות צד ג'. ננסה לקצר את מעצר הבית ליומיים בלבד".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
פליירים עם תמונתו של ח"כ אדלשטיין. 13 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פליירים עם תמונתו של ח"כ אדלשטיין. 13 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully