וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר על הטיל החות'י: "לא חושב שהוא היפר-סוני"

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 18:26

חרף הערכתו, תא''ל במיל' רן כוכב הזהיר מפני "הפתעות נוספות" שהחות'ים עלולים לשלוף מהשרוול, שיפגעו בעורף הישראלי. "אפשר למצוא נקודות תורפה אצלנו גם בגבהים הנמוכים. כל מל"ט כזה שחודר הוא כישלון בהגנת שמי המדינה - אנחנו נהיה חייבים להשתפר" אמר בריאיון ל-103FM

הח'ותים מפרסמים את שיגור הטיל לישראל .15 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

תא''ל במיל' רן כוכב, לשעבר דובר צה''ל ומפקד מערך ההגנה האווירית, העריך הערב (ראשון) כי הטיל ששוגר על ידי החות'ים בתימן למרכז הארץ: "לא חושב שמדובר בטיל היפר-סוני". בריאיון ל-103fm, טען כי למרות זאת, לדעתו "החות'ים יכולים להפתיע"

"הטענה הכלכלית עתיקת היומין שהם יתישו אותנו מבחינה כללית, יש בה מין האמת וזה לא כל כך מופרך. אבל לחיי אדם אין מחיר והשיקולים הכלכלים הם שיקולים מדיניים ורחבים ואני לא חושב שמפקד ההגנה האווירית או מישהו מאנשיו שוקל או צריך לשקול את השיקולים הללו. אין ספק שמערכת החץ עולה הרבה יותר מרקטה של חזיבאללה אבל לא הרבה יותר מטיל 'שיהאד 3' מאיראן", הסביר.

"טילים כאלה שטסים 1,500 ק"מ, הנקודה הגבוהה ביותר שלהם היא 500 ק"מ בחלל, אם היו מצליחים ליירט בחלל היו פיזורים גם במדינות שכנות", הוסיף. "אני מציע להתכונן כנגד היפר-סוניקה ולהפתעות מסוגים שונים. אפשר למצוא נקודות תורפה אצלנו גם בגבהים הנמוכים. כל מל"ט כזה שחודר הוא כישלון בהגנת שמי המדינה, אנחנו נהיה חייבים להשתפר".

תת אלוף רן כוכב, מפקד מערך הגנה אווירי עם מפקד פיקוד אירופה של צבא ארצות הברית (EUCOM) ורס״ן רימון וייס, מפקד סוללת פלמחים בגדוד 136 (חץ). אביחי סוחר, אתר רשמי
תת אלוף רן כוכב, מפקד מערך הגנה אווירי עם מפקד פיקוד אירופה של צבא ארצות הברית (EUCOM) ורס״ן רימון וייס, מפקד סוללת פלמחים בגדוד 136 (חץ)/אתר רשמי, אביחי סוחר

דובר צה"ל עדכן בצהריים כי הטיל הבליסטי ששוגר מתימן התפרק ככל הנראה באוויר. לפי הודעת צה"ל, נעשו כמה ניסיונות ליירט אותו על ידי מערכות "חץ" ו"כיפת ברזל" וכי תוצאות ניסיונות אלה בבדיקה.

בעקבות הירי, אזעקות הופעלו הבוקר ביישובים במרכז הארץ. תשעה פצועים פונו באורח קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב המוגן. התרעות מפני ירי טילים ורקטות הופעלו בשורת יישובים בגוש דן ובשפלה. בצה"ל הדגישו כי מדובר בטיל ששוגר מתימן: "קולות הנפץ שנשמעו בדקות האחרונות מקורם במיירטים".

עוד הוסיפו בצבא: "בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרכז הארץ, זוהה שיגור טיל קרקע-קרקע שחצה לשטח הארץ מכיוון מזרח ונפל בשטח פתוח, אין נפגעים". למרות השיגור החריג למרכז הארץ, דובר צה"ל עדכן כי "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".

בצה"ל בודקים מדוע הטיל מתימן לא וכיצד עבר מרחק של 2,000 קילומטרים והתפוצץ בשטח ישראל ולא יורט באוויר. לצה"ל יש מספר מערכות שאמורות ליירט את הטיל גם במרחק גדול מגבולות המדינה וגם מערכות שנותנות מענה למרחק קטן. אל הטיל ששיגרו החות'ים נשלחו מספר מיירטים אך בחיל האוויר בודקים מדוע הטיל הצליח להיכנס לשטח ישראל, ומדוע המיירטים כמו טיל החץ לא הפילו אותו קודם. כמו כן, עדיין לא ברור האם הטיל ששוגר מתימן יורט או שמא התפוצץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully