וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חוקר פיזור כרוזים ללא אישור, זעם בצפון: "המדינה מעדיפה לספוג ולא להכות"

בלבנון דיווחו כי כרוזים פוזרו בעיירה בדרום לבנון שקראו לאוכלוסיה להתפנות, אלא שצה"ל חוקר את ההחלטה שנעשתה ללא אישור. בצפון זועמים על היעדר התגובה למטחי הרקטות לעבר האזור כשברקע אירוע הטיל החות'י. ח"כ מהליכוד: "הממשלה איבדה את הצפון"

זירת הנפילה בשטח פתוח באזור בן שמן, 15 בספטמבר/TPS

סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה היום (ראשון) כי צה"ל פיזר כרוזים לתושבי העיירה אל-וזאני שבדרום לבנון הקוראים להם להתפנות מבתיהם וזאת ברקע המטחים הגדולים משטח המדינה לעבר צפון הארץ. כטב"ם התפוצץ הבוקר במטולה וכ-40 שיגורים חצו מלבנון לשטח ישראל. במקביל, טיל קרקע-קרקע שוגר מתימן לעבר מרכז הארץ, וגם לשריפה באזור ונזקים בתחנת מודיעין.

תושבי הצפון, בהם רן גולן מקריית שמונה שלא התפנה מהעיר, אמר בנוגע להתייחסות השונה כשיורים למרכז הארץ. "עוד בוקר שיודעים שהולך להתבצע ירי מלבנון ומאיפה ומודיעים לנו להתמגן, אבל מעדיפים לספוג ולא לתת מכת מנע. פה זה לא תל אביב. בוא נראה איזה מכה יקבלו עכשיו התימנים", אמר גולן.

לדבריו, "אצלנו הבוקר ידעו שהולך להתבצע ירי והודיעו על דחיית הלימודים בשעתיים. שני ילדים שלי ישנו בסוף השבוע איתי בבית שלנו בקריית שמונה. אחרי חצי שנה מחוץ לבית הם ביקשו לבוא לישון במיטות שלהם". הם אפילו אמרו שפה מרגישים יותר מוגנים כי בשדה אליעזר הם בקראוון. בכל מקרה, הם רק עכשיו יצאו לבתי הספר בראש פינה ובכפר בלום. הלימודים יתחילו רק בשעה 10:00".

כרוזים שפוזרו על ידי צה"ל באל-וזאני, דרום לבנון, 15 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כרוזים שפיזר צה"ל בדרום לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שוטרים בזירת נפילה סמוך ליישוב כפר דניאל, 15 בספטמבר 2024. יוסי אלוני, פלאש 90
שוטרים בזירת נפילה סמוך ליישוב כפר דניאל, 15 בספטמבר 2024/פלאש 90, יוסי אלוני

המועצה האזורית גולן הודיעה הבוקר כי בתי הספר היסודיים ייפתחו בשעה 10:00. חטיבות הביניים והתיכונים צפויים להיפתח בשעה 11:00. השעות תקפות גם למסגרות החינוך המיוחד.

אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן, הגיב על הירי: "כך נראים החיים בצפון. כל יום. לא פעם בכמה חודשים. האזעקה הבוקר במרכז הארץ היא דוגמה קטנה לאיך נראים חייהם של אלפים בצפון בכל יום, גם היום. מדינת ישראל צריכה אומץ מדיני ומבצעי, חייבים להחזיר את ההרתעה, ולקטוע את זרועות התמנון האירני. ילדינו צריכים להתעורר ברוגע ולא מאזעקה, לא במרכז, לא בדרום ולא בצפון".

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ: "לפנות בוקר קיבלנו התרעות על מטחים צפויים בצפון העמק בגליל העליון, ולכן קיבלנו החלטה לדחות את פתיחת הספר לאמצע היום. ההחלטה על הדחייה ולא על הביטול היא בשל החשיבות שאנחנו רואים בכך שכאשר 200,000 אנשים חיים כאן בקו העימות ביישובים שלהם, חייבים לתת להם גם מערכת חינוך".

זלץ הוסיף כי "יש קושי גדול, יש אחריות גדולה ואנחנו מבינים את זה, אנחנו בתיאום מלא עם הצבא וככל שאפשר נמשיך לפתוח את בתי הספר שלנו"

הנזק בתחנת פאתי מודיעין מירי הטיל מתימן, 15 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנזק בתחנת פאתי מודיעין מירי הטיל מתימן, 15 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יורם אבן צור, תושב עמיר וחבר מליאת המועצה האזורית הגליל העליון, אמר: "החזית הצפונית מאוד מורכבת ולא צפויה. לצבא אין עדיין פתרון איך להשתלט על האירוע הזה וכרגע זה משחק פינג פונג. זאת תחושה מועקה גדולה של חוסר אונים והקושי הגדול הוא שזה לא מתוחם בזמן. זה מצב מורכב מאוד וליבי גם עם תושבי המרכז כשנופל שם טיל. לא נכון לעשות השוואות, הייתי שמח שבעורף יהיה שקט ככל הניתן. עורף חזק הוא מרכיב של מדינה חזקה, זה נותן כוח למדינה".

במקביל, שדולת ארץ ישראל בכנסת סיירה היום באזור הצפון. "זה לא יכול להיות שיעברו שבועות וחודשים עד שישראל תגיב בצפון, זה צריך להיות תוך שעות או ימים", אמר הבוקר ח"כ שמחה רוטמן בסיור שדולת ארץ ישראל בקו העימות במועצה האזורית מטה אשר. "זה יום טוב לדבר על זה כי אנשים קמו הבוקר עם השאלה איך זה שיורים על המדינה שלנו וכבר מודיעים שבודקים. אולי על מדינת תל אביב. אבל על המדינה שלנו יורים כבר שנה".

ח"כ אלי דלל מהליכוד מתח ביקורת קשה על הממשלה: "ממשלת ישראל איבדה את הצפון. לא משנה הסיבה, לא יכול להיות שהמדינה מפקירה בצורה כזאת את האזרחים שלה בצפון".

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן ,יולי אדילשטיין, לימור סון הר מלך,שמחה רוטמן במסגרת סיור שדולת א"י בצפון ,15 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן ,יולי אדילשטיין, לימור סון הר מלך,שמחה רוטמן במסגרת סיור שדולת א"י בצפון ,15 בספטמבר 2024/יואב איתיאל

חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד הוסיף: "הגבול הנוכחי אינו בר קימא. צריך לתקן אותו ואין לנו ברירה אלא לתקן - או שנשלוט עד הליטני או שלא יהיו חיים פה. יש בגליל מיעוט יהודי קטן ויש היעדר מדיניות גאו-אסטרטגית נכונה והמציאות בעייתית. המציאות שחונקת את המיעוט היהודי צריכה להשתנות".

הבוקר, התרעות מפני ירי טילים ורקטות הופעלו בשורת יישובים בגוש דן ובשפלה. דובר צה"ל אישר כי שוגר טיל קרקע-קרקע מתימן לעבר מרכז הארץ. לפי מד"א, תשעה פצועים פונו באורח קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב המוגן. למרות השיגור החריג למרכז הארץ, דובר צה"ל עדכן כי "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully