וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר: "הטיל מתימן - הטווח הארוך שחווינו עד היום"

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 9:21

תא"ל (מיל') צביקה חיימוביץ' התייחס ב-103fm על הירי מתימן ואמר: "זה לא הטיל הראשון, היו באזור אילת, אנחנו מבינים שהוא יותר קרוב למרכז הארץ". על המצב בצפון: "אנחנו נמצאים במלחמה. אי אפשר לקרוא לזה בשם אחר ולא רק כשזה מגיע לת"א זו מלחמה"

שריפה פרצה בשפלה, 15 בספטמבר 2024/לפי סעיף

תא"ל (מיל') צביקה חיימוביץ', מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר התראיין הבוקר (ראשון) ב-103fm והגיב על שיגור טיל הקרקע-קרקע מתימן למרכז הארץ והמצב בצפון.

"מה שאני מבין, מהפרטים שאני מכיר כרגע, האירוע בתחקיר, מדובר על טיל ארוך טווח מתימן, ככל הנראה הארוך ממה שחווינו עד היום מתימן וזה לא הראשון, היו באזור אילת, אנחנו מבינים שהוא יותר קרוב למרכז הארץ", אמר.

"מעצם התהליך שתרגם התרעות לאזור המרכז, זה אומר שהטיל במעופו היחסית מוקדם היה בגילוי ומעקב מתמיד. לטווחים של מעל 1,600-1,700 קילומטר מדובר על 13-15 דקות, זה זמן ארוך מאוד. זמן ההתרעה לאזרח הוא דקה וחצי למרכז, לא משנה מאיפה זה מגיע. נעשו ניסיונות ליירט את הטיל המאיים".

לדבריו, "כל קולות הנפץ הם ככל הנראה מאותם מיירטים. האם הטיל נפגע מיירוט שלנו או התפרק באוויר? עוד מוקדם לדעת, מה שבטוח זה שהטיל המאיים הזה לא הגיע ליעד שלו ובסוף נפל בשטחים פתוחים. האם הסיבה היא כי הוא נפגע ממיירט שלנו או התפרק באוויר? את זה יצטרכו להמשיך ולתחקר".

זירת נפילה סמוך ליישוב כפר דניאל, 15 בספטמבר 2024. יוסי אלוני, פלאש 90
זירת נפילה סמוך ליישוב כפר דניאל, 15 בספטמבר 2024/פלאש 90, יוסי אלוני
הנזק בתחנת פאתי מודיעין מירי הטיל מתימן, 15 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנזק בתחנת פאתי מודיעין מירי הטיל מתימן, 15 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תא"ל (מיל') חיימוביץ' הוסיף על המצב בצפון כי "אנחנו נמצאים במלחמה בצפון גם אם לא קוראים לה כך, כל יום משגרים עשרות טילים ורקטות, אי אפשר לקרוא לזה בשם אחר. לא רק כשזה מגיע לתל אביב זו מלחמה. אין ספק שארסנל הטילים של חיזבאללה הרבה יותר משמעותי ממה שחווינו מול עזה, יש גם את עניין ההיקפים, זה יהיה אתגר גדול מאוד. בסוף חיזבאללה יפגוש פה חיל אוויר, מערך אווירי, צה"ל ברמת כשירות ומוכנות כשהוא ערוך כולו, כל המערכות באו לידי מבחן מבצעי בהצלחה גדולה מאוד בהתמודדות עם הטילים והרקטות".

"אנחנו מתחילים פה בנקודת פתיחה שאני חושב שהיא טובה, בטוח שיש על מי לסמוך, אבל מלחמה מול לבנון לא דומה למלחמה מול עזה או כל דבר אחר שחווינו", ביקש תא"ל (מיל') חיימוביץ' להבהיר. "אני חושב שהיה צריך לעסוק פה בין קמפיין כזה או אחר ברמת ההכנה, גם בתיאום הציפיות וגם בדגשים של התנהגות לעורף מהמרכז וצפונה, עדיין לא מאוחר, מקווה שמישהו ישכיל ויעשה את זה. יש פה גם היבטים של הכנה בזמן אמת. יש פה הרבה תהליכי הכנה שמוטב לעשות לפני ולא תוך כדי או אחרי".

  • עוד באותו נושא:
  • תימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully