וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות ברחבי הארץ בקריאה לשחרור החטופים: "עשינו הכול כדי להחזיר אותם, מה עשתה המדינה?"

עודכן לאחרונה: 14.9.2024 / 23:23

ערב נוסף של הפגנות בכל המדינה, על רקע המגעים המדשדשים במו"מ להשבת החטופים. מיכל לובנוב, שבעלה נרצח במנהרה: "היה אפשר להציל אותם, עכשיו הם מטרים מתחת לאדמה". רז בן עמי, ששוחררה מהשבי: "כשחזרתי אמרתי שאם הם לא יחזרו בעסקה, הם יחזרו בארונות. צדקתי"

שוטרים מפנים מיצג שקי גופות בהפגנה בצומת כרכור/לירז רימון

הערב (שבת) המציין 344 ימים מתחילת המלחמה ולשבי החטופים בידי חמאס מתקיימות שורת הפגנות ברחבי הארץ יחד עם מטה משפחות החטופים. בהפגנה המרכזית בשער בגין של הקריה בתל אביב נאמו מיכל לובנוב, אשתו של החטוף אלכס לובנוב שנרצח בשבי, שורדת השבי רז בן עמי, אשתו של אוהד בן עמי, עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר, ועידו ושני, חבריהם של גלי וזיו ברמן. במהלך ההפגנה נרשמו עימותים בין המפגינים לצוותי משטרה.

עוד דיברה ענת אנגרסט, אמו של החייל החטוף מתן אנגרסט, ובמהלך נאומה חשפה קטע אודיו בו נשמע בנה מהשבי פונה ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לחלץ אותו. הקטע הוא חלק מסרטון שאותר ברצועת עזה לפני מספר חודשים, וטרם נחשף לציבור על ידי המשפחה. הסרטון הוא אות חיים ראשון ממתן, והערב תהיה הפעם הראשונה שבה הושמע באופן פומבי.

הפגנות נוספות בנוכחות משפחות החטופים מתקיימות הערב גם בכיכר פריז בירושלים, בצומת שער הנגב, ובשדרות לכיש בכרמי גת. "הממשלה ויתרה עליהם - אבל אין סיכוי שאזרחי מדינת ישראל יוותרו עליהם. הם האחים והאחיות שלנו - אנחנו הסיכוי היחיד שלהם", כך נכתב בהודעת מטה משפחות החטופים.

הפגנה להחזרת החטופים, בגין, 14 בספטמבר 2024. רויטרס, צילום מסך
הפגנה להחזרת החטופים, בגין, 14 בספטמבר 2024/צילום מסך, רויטרס

מיכל לובנוב, אשתו של אלכס, שנרצח בשבי, אמרה בעצרת בתל אביב: "הם החזיקו מעמד בתנאים קשים, התעללות נפשית ופיזות, חום, מחנק ויובש, עשו הכול כדי לשרוד. עשינו הכול כדי להחזיר אותם, אז למה המדינה ומנהיגיה לא עשו הכול?"

"היה אפשר להציל אותם. אלכס שלי לא יזכה לעולם לשאוף אוויר. הם הועברו בשקים לקבר, יישארו לעולם בעומק מטרים מתחת לאדמה".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הפגנה להחזרת החטופים, בגין, 14 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
הפגנה להחזרת החטופים, בגין, 14 בספטמבר 2024/שלומי גבאי

רז בן עמי, ששוחררה מהשבי בעסקת החטופים הקודמת, אמרה בהפגנה כי "הייתי בשבי חמאס 54 יום, ואם הייתי נשארת דקה נוספת כבר לא הייתי בחיים. נמאס לי מהממשלה שלא עושה מספיק, שלא עושה כל מה שהיא יכולה להחזיר את החטופים. מנהיגינו רק דואגים שכל פעם יהיה משהו חדש יעכב את חזרתם של האהובים שלנו הביתה. נמאס לי מרכבת ההרחם שבה אני חיה, סיוט מתמשך בהמתנה לחזרת החטופים. נמאס להתעורר כל בוקר לסיוט הזה אם בכלל הצלחתי לישון. בידיעה שאוהד בעלי ואבי בנותיי סובל במנהרות חמאס, להתגעגע עד כאב, שקשה לי לנשום. ואם לי אין אוויר, מה לאוהד? נמאס לי וכואב לקבור את החטופים שבמקום לחזור בחיים חוזרים אלינו בארונות".

"כשחזרתי מהשבי אמרתי שאם לא יחזירו אותם עכשיו יחזירו בארונות. צדקתי. הלחץ הצבאי הורג אותם. הדרך היחידה לשחרר את יקירינו זו עסקה. ראיתי את הפנים האכזריות של המחבלים, חוויתי על בשרי את הרוע של חמאס, ואני מפחדת ממה שקורה שם בחדרים הסגורים שאין איך להימלט מהם. חמאס אכזריים ולא יעזרו לנו. הממשלה שלנו, מי שאחראי עלינו יכול להחזיר אותם".

המונים בהפגנה למען שחרור החטופים בצומת בגין בתל אביב, 14 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
המונים בהפגנה למען שחרור החטופים בצומת בגין בתל אביב, 14 בספטמבר 2024/שלומי גבאי

במסגרת מפגני המחאה הערב, עשרות חברות, תצפיתניות ובנות משפחה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי יזמו מייצג "מתלבשות כמו נעמה", והתלבשו בבגדים זהים לבגדים שלבשה בסרטון החטיפה שלה. הן צעדו מכיכר החטופים לשער בגין, שם תתקיים העצרת.

כלנית שרון, מובילת החזית הוורודה, אמרה: "ממשלת ישראל ממשיכה למשוך זמן יקר מדי. היום ברור לכולם שעסקת החטופים תלויה באינטרסים הצרים של נתניהו. אנחנו יוצאות לשער בגין לצעוק עם משפחות החטופות והחטופים ולהאבק על חייהם ועל צביונה של מדינת ישראל. אין לנו עתיד אם נפקיר את אחינו ואחיותנו בשבי. אין גם מי שידאג לעתידנו אם נשים נאספות מבתיהן כי חלקו כרזות חטופים בבית כנסת. צאו לרחוב. למען עתיד ורוד יותר".

עשרות חברות, תצפיתניות ובנות משפחה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי יזמו ולקחו חלק במיצג ״מתלבשות כמו נעמה״ כדי לזעוק את זעקתה של נעמה. פאולינה פטימר, אתר רשמי
עשרות חברות, תצפיתניות ובנות משפחה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי יזמו ולקחו חלק במיצג ״מתלבשות כמו נעמה״ כדי לזעוק את זעקתה של נעמה/אתר רשמי, פאולינה פטימר
עשרות חברות, תצפיתניות ובנות משפחה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי יזמו ולקחו חלק במיצג ״מתלבשות כמו נעמה״ כדי לזעוק את זעקתה של נעמה. פאולינה פטימר, אתר רשמי
עשרות חברות, תצפיתניות ובנות משפחה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי יזמו ולקחו חלק במיצג ״מתלבשות כמו נעמה״ כדי לזעוק את זעקתה של נעמה/אתר רשמי, פאולינה פטימר
עשרות חברות, תצפיתניות ובנות משפחה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי יזמו ולקחו חלק במיצג ״מתלבשות כמו נעמה״ כדי לזעוק את זעקתה של נעמה. פאולינה פטימר, אתר רשמי
עשרות חברות, תצפיתניות ובנות משפחה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי יזמו ולקחו חלק במיצג ״מתלבשות כמו נעמה״ כדי לזעוק את זעקתה של נעמה/אתר רשמי, פאולינה פטימר

עמי איילון קרא למרי אזרחי בהפגנה בצומת חורב בחיפה: "מרי אזרחי בלתי אלים הוא צו השעה, זו זכותנו וזו חובתנו". מוקדם יותר צעדו לשם אלפים ממרכז הכרמל, ולדברי "מחאת העם חיפה", המארגנת את האירוע השבועי, התכנסו בשיא כעשרת אלפים בני אדם. איילון קרא "להתעורר עכשיו, לפני שנתניהו יפטר את שר הביטחון, את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ וימנה את נאמניו במקומם, לפני שבן גביר ישלים את הפיכת המשטרה למגינת השלטון מפני האזרחים ולפני שיריב לוין מפורר את המערכת המשפטית".

הוא אמר כי "אם לא נעשה דבר, אם נכנע, נוותר - החטופים שהופקרו - לא ייצאו מכלאם. צעירנו הנשלחים לקרב - לא יחזרו הביתה. עשרות האלפים שבצוו הממשלה פונו מביתם - לא ימצאו בית. המלחמה, על כל המוות, השכול, ההרס ואובדן צלם האנוש - לא תסתיים. הדרך בה בחרה ממשלת נתניהו סמוטריץ' ובן גביר - מובילה ליעד שבראייתנו הוא סוף החזון הציוני".

בצומת כרכור חסמו אלפי מפגינים את הכביש לסרוגין, הניחו עליו ששה שקים עטופים דגל ישראל המדמים שקי גופות (Body Bags) ומסמלים את ששת החטופים הנרצחים האחרונים במנהרה ברפיח. שוטרי זכרון יעקב חשו לפנות מהכביש את המיצג המטלטל, ואת המפגינים.

סמוך למעונה של משפחת נתניהו עיכבו מפגיני "מוקד קיסריה" את יציאת שיירת כלי הרכב המשוריינים של ראש הממשלה, שבסופו של דבר חמק דרכם בנסיעה מהירה תחת אבטחה כבדה ובליווי ניידות ותוך שהמפגינים קוראים קריאות בוז. המפגינים מדווחים על "מאות שוטרים מול אלפי מפגינים".

אלפים מפגינים בצומת כרכור להשבת החטופים,  חוסמים את כביש 65 לסירוגין. 7 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
אלפים מפגינים בצומת כרכור להשבת החטופים, חוסמים את כביש 65 לסירוגין. 7 בספטמבר 2024/יואב איתיאל

מוקדם יותר הערב נשאו משפחות חטופים הצהרה לתקשורת, זאת על רקע התקיעות במו"מ והכוונות בממשלה ובמשרד הביטחון להעביר את מרכז הכובד של הלחימה לגזרה הצפונית, זאת כאשר עדיין נותרו 101 חטופים חיים בשבי החמאס בעזה.

"בני מתן נחטף בחיים, אבל נתניהו החליט להעביר את מרכז הכובד של המלחמה לצפון ולנטוש אותו ואת כל החטופים במנהרות המוות. דורשים מהממשלה: קודם מחזירים את החטופים. הדם על ידיו ועל ידי השרים שמקריבים את החטופים עבור אינטרסים פוליטיים" אמרה צנגאוקר הערב.

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון, אמרה: "אנחנו קוראים לחברי הקואליציה - איפה הערכים האנושיים שלכם? איפה הערכים היהודיים שלכם? איפה הלב שלכם? איפה המצפון שלכם? איך אתם מסתכלים לעצמכם בעיניים במראה בכל בוקר? איך אתם מפחדים מנתניהו, אבל לא רועדת לכם היד כשאתם מאשרים הפקרת אזרחים וחיילים למוות? איך אחרי סרטון הזוועות ממנהרות הזוועות, לא הודעתם שתפרקו את הממשלה אם לא תהיה עסקה? החטופים זועקים אליכם - כן אליכם - ממנהרות הזוועות. קומו ועשו מעשה - תזיזו אותו מהשלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully