וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקת המשפחות: "נתניהו מעביר את מרכז הכובד לצפון - ונוטש את החטופים במנהרות המוות"

עודכן לאחרונה: 14.9.2024 / 19:16

בהצהרתם סמוך לשער בגין בקריה, האשימו משפחות חטופים את רה"מ: "כולם יודעים שיש עסקה שמחכה לחתימה, כל עוד נתניהו בשלטון המלחמה תימשך". יפעת קלדרון, שבן דודה חטוף בעזה, פנתה לקואליציה: "איך אתם מפחדים מנתניהו, אבל לא כשאתם מאשרים הפקרת אזרחים וחיילים למוות?"

אלפים מפגינים ברחבי הארץ: "השיבו את החטופים עכשיו!"/חני ברוכין, ארז ניצן, רוני טבקוף, משטרת ישראל וידין גלעדי

משפחות חטופים יישאו הערב (שבת) הצהרה לתקשורת בשער בגין של הקרייה בתל אביב. ההצהרה נגעה לתקיעות במו"מ להשבת החטופים על רקע חשיפת הסרטון הקשה מהמנהרות בהם שהו ששת החטופים שגופותיהם חולצו לפני שבועיים מהרצועה. בנוסף, ההצהרה נגענ גם להעברת מרכז הכובד הביטחוני לצפון הארץ, בעוד שברצועת עזה נותרו עדיין 101 חטופים בשבי החמאס.

עינב צנגאוקר אמרה: "בני מתן נחטף בחיים, אבל נתניהו החליט להעביר את מרכז הכובד של המלחמה לצפון ולנטוש אותו ואת כל החטופים במנהרות המוות. דורשים מהממשלה: קודם מחזירים את החטופים. במקום להחזיר 101 חטופים, נתניהו מביא עלינו עוד 101 רון ארדים. הדם על ידיו ועל ידי השרים שמקריבים את החטופים עבור אינטרסים פוליטיים. כולם רואים שהלחץ הצבאי הורג את החטופים, ושיש עסקה על השולחן שמוכנה לחתימה כבר עכשיו. זו העסקה שנתניהו הציע במאי, ביידן והאום אימצו ביוני, וחמאס הסכים ביולי. והשבוע חמאס שוב חזר על ההסכמה. אבל נתניהו ממשיך להתעקש על ספין פילדלפי החלול, כדי לתקוע את העסקה".

עינב צנגאוקר בהצהרת משפחות החטופים בשער בגין, 14 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
עינב צנגאוקר בהצהרת משפחות החטופים בשער בגין, 14 בספטמבר 2024/שלומי גבאי

יהודה כהן, אביו של נמרוד, אמר: "בני נחטף בחיים מהטנק, אבל נתניהו החליט להעביר את מרכז הכובד של המלחמה לצפון, ולנטוש אותו ואת כל החטופים במנהרות המוות. השבוע הזדעזענו לראות באיזה תנאים לא אנושיים נמצאים החטופים במנהרות. החטופים עוברים שם זוועות שלא יכולנו לדמיין. הם גוססים שם".

מרב סבירסקי, אחותו של איתי, אמרה: "אנחנו שוב פונים לממשל האמריקאי,אנחנו מבינים שמשיקולים שונים אתם נמנעים מהפעלת לחץ מקסימלי על נתניהו.אבל לחטופים אין זמן. הפעלת לחץ על נתניהו שיסגור עסקה היא אינטרס של מדינת ישראל!רוב מוחלט בציבור רוצה את החטופים בבית. מערכת הביטחון תומכת בעסקה ללא התנאים החדשים שדחף נתניהו!עסקה תציל גם את החטופים וגם את ישראל. אל תרפו מהמאמץ להביא עסקה".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
יהודה כהן, אביו של נמרוד כהן החטוף, בהצהרה לתקשורת. שלומי גבאי, שלומי גבאי
יהודה כהן, אביו של נמרוד כהן החטוף, בהצהרה לתקשורת/שלומי גבאי, שלומי גבאי
מרב סבירסקי, אחותו של איתי החטוף, בהצהרה לתקשורת. שלומי גבאי, שלומי גבאי
מרב סבירסקי, אחותו של איתי החטוף, בהצהרה לתקשורת/שלומי גבאי, שלומי גבאי

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון, אמרה: "אנחנו קוראים לחברי הקואליציה - איפה הערכים האנושיים שלכם? איפה הערכים היהודיים שלכם? איפה הלב שלכם? איפה המצפון שלכם? איך אתם מסתכלים לעצמכם בעיניים במראה בכל בוקר? איך אתם מפחדים מנתניהו, אבל לא רועדת לכם היד כשאתם מאשרים הפקרת אזרחים וחיילים למוות? איך אחרי סרטון הזוועות ממנהרות הזוועות, לא הודעתם שתפרקו את הממשלה אם לא תהיה עסקה? החטופים זועקים אליכם - כן אליכם - ממנהרות הזוועות. קומו ועשו מעשה - תזיזו אותו מהשלטון".

עמרי ליפשיץ אמר: "אבי עודד ליפשיץ נחטף בחיים, אבל נתניהו החליט להעביר את מרכז הכובד לצפון, ולנטוש אותו ואת כל החטופים במנהרות המוות. אנחנו פונים לציבור המדהים שיוצא יום יום, ושבוע אחר שבוע, למען החזרת החטופים - אתם התקווה שלנו, אתם הכוח שלנו. בזכות הכוח שאתם נותנים, הספינים לטרפוד העסקה נחשפים כשקרים חלולים לציבור כולו. בזכותכם הלחץ לעסקה, ממשיך להתגבר. תמשיכו לצאת לרחובות, בכל יום בכל מקום, ובמוצ"ש בהפגנת הענק בשער בגין. הממשלה הפקירה - העם יחזיר".

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר החטוף, בהצהרה לתקשורת. שלומי גבאי, שלומי גבאי
יפעת קלדרון, בת דודו של עופר החטוף, בהצהרה לתקשורת/שלומי גבאי, שלומי גבאי
הצהרת משפחות חטופים בשער בגין בתל אביב, 14 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
הצהרת משפחות חטופים בשער בגין בתל אביב, 14 בספטמבר 2024/שלומי גבאי

בהמשך הערב מתוכננת הפגנה בצומת בגין למען שחרור החטופים. בהפגנה זו מתוכנן לחשוף לראשונה קטע אודיו של החייל החטוף מתן אנגרסט, בו הוא פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיציל אותו מהשבי. הקטע הוא חלק מסרטון שאותר ברצועת עזה לפני מספר חודשים, וטרם נחשף לציבור על ידי המשפחה. הסרטון הוא אות חיים ראשון ממתן, והערב תהיה הפעם הראשונה בה הוא יושמע באופן פומבי.

בתחילת השבוע פורסם כי הבית הלבן מבצע הערכה מחדש של האסטרטגיה שלו כלפי המו"מ על העסקה לשחרור החטופים והפסקת האש בעזה, כאשר כמה מיועציו הבכירים של הנשיא ביידן מתלבטים האם יש בכלל טעם להציג הצעת גישור חדשה כאשר הפערים בין חמאס לבין ישראל רק הולכים וגדלים - כך אומרים בכירים אמריקנים.

הפגנה למען עסקת שחרור חטופים, שער בגין, תל אביב. 10 בספטמבר 2024. ניב אהרונסון
הפגנה למען עסקת שחרור חטופים, שער בגין, תל אביב. 10 בספטמבר 2024/ניב אהרונסון

לפני מספר ימים דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הציג את המנהרה בה הוחזקו ונרצחו כרמל גת, עדן ירושלמי, הרש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ואורי דנינו. הסרטון המזעזע חשף את התנאים הקשים שבהם שהו החטופים.

בתיעוד של דובר צה"ל ניתן לראות שהחטופים הוחזקו במנהרת מעבר באורך 120 מטר שלא ניתן לעמוד בה, צרה ועם לחות גבוה מאוד. בנוסף, הציג הגרי בסרטון את הציוד שאותר שם, בהם ציוד היגיינה לנשים, בקבוקי שתן, כלי שחמט ותחמושת של מחבלי חמאס.

דניאל הגרי דובר צה"ל. דובר צהל, צילום מסך
דניאל הגרי דובר צה"ל/צילום מסך, דובר צהל

עוד השבוע, שר הביטחון יואב גלנט אמר ללוחמי צה"ל "אנחנו מעבירים את מרכז הכובד צפונה לקראת השלמת המשימות בדרום. ראיתי הרבה לוחמים שחשבו שאנחנו רק מדברים, ואחרי שבוע פגשתי אותם בתוך השטח - אנחנו נדע מתי להפעיל אתכם".

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן עמוס הוכשטיין צפוי להגיע לישראל השבוע לשיחות בנושא לבנון. בכירים אמריקנים אומרים שהם מודאגים מהרטוריקה המחריפה בצה"ל, בעיקר בפיקוד צפון, בנוגע ליציאה למלחמה בלבנון. הוכשטיין צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ובכירים במערכת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully