וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: צפון קוריאה חשפה מתקן סודי להעשרת אורניום

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 8:15

בניסיון להפעיל לחץ על ארה"ב ובעלות בריתה, פיונגיאנג פרסמה תמונות מביקור של המנהיג קים ג'ונג און באתר להפקת אורניום הנדרש ליצור נשק גרעיני. קים קרא להגביר את המאמצים להרחיב את הארסנל הגרעיני של ארצו

פוטין וקים ג'ונג און חותמים על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי/סוכנות הידיעות הרוסית TASS

קוריאה הצפונית סיפקה הצצה נדירה למתקן סודי לייצור אורניום לנשק גרעיני, שבו ביקר המנהיג קים ג'ונג און וקרא להגביר את המאמצים להרחבת הארסנל הגרעיני שלו.

לא ברור אם התיעוד שפרסמה התקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית הוא מהמתחם הגרעיני הראשי של פיונגיאנג, ביונגביון. אך זו חשיפה ראשונה שנותנת קוריאה הצפונית למתקן העשרת אורניום מאז שמומחים אמריקנים ביקרו ביונגביון ב-2010.

בנוסף ללחץ שאמור התיעוד להפעיל על ארצות הברית ובעלות בריתה, התמונות שפרסמה קוריאה הצפונית יוכלו לספק למומחים בעולם מקור מידע חשוב להערכת הארסנל הגרעיני של המדינה המבודדת.

סוכנות הידיעות הצפון הקוריאנית הרשמית דיווחה שקים הביע במהלך ביקורו במכון הנשק הגרעיני ובמתקן ליצור חומרים לנשק גרעיני "סיפוק רב שוב ושוב" מהיכולת "הנפלאה" של פיונגיאנג בתחום הגרעין.

עוד דווח שקים סייר בחדר הבקרה של המתקן להעשרת אורניום ובאתר בנייה שירחיב את יכולת היצור של נשק גרעיני. הרודן הצפון קוריאני תועד מתודרך על ידי מדענים וצועד לאורך שורות ארוכות של צנטריפוגות. לא דווח מתי אירע הביקור והיכן המתקנים נמצאים.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג׳ונג און מבקר במתקן להעשרת אורניום, בתמונות שפרסמה התקשורת הרשמית ב-13 בספטמבר 2024. רויטרס
קים ג'ונג און בסיור במתקן העשרת האורניום/רויטרס

הרודן הצפון קוריאני הדגיש, לפי הדיווח של סוכנות הידיעות של ארצו, את הצורך להגדיל עוד יותר את מספר הצנטריפוגות כדי להרחיב את ארסנל הגרעין "באופן אקספוננציאלי", בהמשך למטרה שהציב בשנים האחרונים. הוא הורה על האצת פיתוחה של צנטריפוגה מסוג חדש.

קים אמר שקוריאה הצפונית זקוקה ליכולות הגנתיות ולתקיפות מנע גדולות יותר מכיוון ש"איומים גרעיניים" מצד "הכוחות הווסאלים בהנהגת האימפריאליסטים של ארה"ב הפכו יותר בלתי מוסווים וחצו את הקו האדום".

סיאול גינתה בחריפות את הכוונה של פיונגיאנג להאיץ את תכנית הגרעין שלה. בהודעת משרד האיחוד של קוריאה הדרומית נאמר שפיתוחה "הלא חוקית" היא איום משמעותי על השלום הבינלאומי, ועל קוריאה הצפונית להבין שהיא לא תשיג דבר עם תוכנית הגרעין שלה.

עוד בוואלה

דיווח: צפון קוריאה הוציאה להורג 30 בכירים אחרי שיטפונות קטלניים

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג׳ונג און מבקר במתקן להעשרת אורניום, בתמונות שפרסמה התקשורת הרשמית ב-13 בספטמבר 2024. רויטרס
קים דורש לפתח דור חדש של צנטריפוגות/רויטרס

מאז 2022, קוריאה הצפונית האיצה את ניסוייה הטילים ופיתוח תכנית הגרעין שלה, והגבירה את איומיה כלפי ארצות הברית וקוריאה הדרומית. לפי ההערכות, משטר קים עשוי לבצע ניסוי גרעיני או בטיל ארוך-טווח לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר, שבהן מתמודד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. קים וטראמפ נפגשו לכמה מפגשי פסגה היסטוריים בזמן, אך אלו לא הובילו לפריצת דרך ושיחות הגרעין קרסו, ולא חודשו תחת ממשל ביידן.

במקביל, קוריאה הצפונית הידקה את קשריה עם רוסיה מאז שזו פלשה לאוקראינה בתחילת 2022. שתי המדינות הנתונות לסנקציות מערביות הרחיבו את שיתופי הפעולה הצבאיים והביטחוניים ביניהן, עם ביקורים רשמיים של המנהיגים בכל אחת מהמדינות. רק אתמול נפגש קים עם משלחת רוסית בראשות מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, סרגיי שויגו.

מדינות המערב טוענות שפיונגיאנג מספקת למוסקבה כלי נשק עבור מלחמתה באוקראינה, בתמורה לסיוע צבאי וכלכלי. שתיהן מכחישות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully