וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה הוציאה להורג 30 בכירים אחרי שיטפונות קטלניים

בדרום קוריאה דווח שקים ג'ונג און הורה על הוצאתם להורג של האחראים במחוז שבו אירע הקיץ אסון טבע כבד, שגבה לפי ההערכות את חייהם של אלפים. בצפון לא אישרו זאת, אלא רק דיווחו שהרודן הורה "להעניש בחומרה"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מבקר במוקד שיטפונות, 31 ביולי 2024. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מבקר במוקד שיטפונות, 31 ביולי 2024/רויטרס

כלי תקשורת בקוריאה הדרומית דיווח שמנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הורה על הוצאתם להורג של כ-30 גורמים בכירים, שבהם הוא תלה את האשמה בשיטפונות ובמפולות בוץ הרסניים שגבו את חייהם של אלפי בני אדם.

לפי הערוץ "צ'וסון TV", גורם במשטר קים אמר שבין 20 ל-30 בכירים הואשמו בשחיתות ובהזנחת תפקידם, והם נידונו לעונש מוות. "נודע שבין 20 ל-30 גורמים באזור מוכה השיטפונות הוצאו להורג באותו זמן בסוף החודש שעבר", צוטט אותו גורם. הדיווח לא אומת על ידי כלי תקשורת עצמאיים אחרים.

סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה לאחרונה שקים הורה לרשויות "להעניש בחומרה" את האחראים במחוז צ'אגאנג, שחווה ביולי האחרון אסון טבע קשה. על פי ההערכות בקוריאה הדרומית, שהוכחשו על ידי פיונגיאנג, בנוסף לכ-4,000 מתים, יותר מ-15 אלף תושבים נעקרו מבתיהם.

הבכירים שהוצאו להורג לא זוהו בשמותיהם, אך הדיווח הדרום קוריאני ציין כי קאנג בונג-הון, מזכיר ועדת המפלגה הקומוניסטית בצ'גאנג מאז 2019, היה בין אלו שהודחו על ידי קים ג'ונג און בישיבת חירום שכינס במהלך האסון.

לאחר הישיבה, הדיפלומט הצפון קוריאני לשעבר לי איל-גיו אמר לערוץ שברור שגורמים רשמיים במחוז "כל כך חרדים שהם לא יודעים מתי הראש שלהם ייפול".

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מבקר במוקד שיטפונות, 31 ביולי 2024. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מבקר במוקד שיטפונות, 31 ביולי 2024/רויטרס

בחודש שעבר, הרודן הצפון קוריאני תועד בתקשורת הרשמית כשהוא סוקר את האזורים שנפגעו, כולל בסירה, ונפגש עם תושבים. הוא העריך שיידרשו חודשים כדי לבנות מחדש את השכונות המוצפות. מנהיג הצפון הקומוניסטי גם תקף את הדיווחים בדרום על מניין ההרוגים בארצו, וההכחיש את הטענות שלפיהן אלפים נהרגו.

זו לא הפעם הראשונה שמתפרסמים דיווחים על כך שקים הורה על הוצאה להורג של בכירים במשטרו בשל כישלונותיהם, אך חלקם הופרכו לאורך השנים.

ב-2019 דווח בכמה כלי תקשורת שקים יוק צ'ול, השליח הצפון קוריאני לשיחות הגרעין עם ארצות הברית, הוצא להורג על כך כישלון השיחות שהתקיימו בין קים ג'ונג און לנשיא ארצות הברית דאז דונלד טראמפ. ואולם, לאחר מכן התברר שצ'ול היה עצור, ולא הוצא להורג.

קוריאה הצפונית לא חושפת את שיעור ההוצאות להורג בשטחה, אך לפי ההערכות, הוא גבוה במיוחד. לפי העיתון קוריאה טיימס, לפני מגיפת הקורונה, המדינה הקומוניסטית הוציאה להורג עשרה אנשים בממוצע בשנה, אך מאז נרשם זינוק במספרים, עם לפחות מאה הוצאות להורג שבוצעו בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully