וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח סורי נעצר בגרמניה בחשד שתכנן לרצוח חיילים במצ'טות

עודכן לאחרונה: 13.9.2024 / 12:55

התביעה בבוואריה אמרה שסורי בן 27 הצטייד במצ'טות באורך 45 ס"מ כדי לפגוע בחיילים בזמן הפסקת צהריים. בחודש שעבר רצח מהגר סורי שלושה בני אדם בפיגוע דקירה, שהוביל להחמרת ההגבלות על הגירה והמאבק בטרור

גרמניה: הרוגים במסע דקירות בפסטיבל במערב המדינה/סעיף 27

הרשויות בגרמניה עצרו אזרח סורי בחשד שתכנן לתקוף חיילים עם מאצ'טות - כך הודיעה היום (שישי) התביעה במדינה.

האזרח הסורי, בן 27, תואר כבעל השקפות אסלאמיסטיות קיצוניות. הוא תכנן לתקוף חיילים גרמנים בעיירה הוף, בזמן ארוחת הצהריים שלהם, "ולרצוח כמה שיותר מהם", לפי ההצהרה. לשם כך הוא הצטייד בשתי מאצ'טות באורך של כ-45 ס"מ.

לפי הודעת התביעה, הוא "רצה למשוך תשומת לב ולזרוע אי-ודאות בקרב האוכלוסייה". גרמניה הידקה בימים האחרונים את הפיקוח בגבולותיה והאיצה גירוש של אזרחים זרים אחרי שורת מעשי טרור ואלימות שבוצעו בידי מהגרים.

שוטר בסמוך לזירת דקירות בעיר זולינגן, גרמניה, 24 באוגוסט 2024. רויטרס
"רצה לרצוח כמה שיותר". כוחות משטרה בזולינגן בחודש שעבר/רויטרס

בחודש שעבר, אזרח סורי רצח בדקירות סכין שלושה בני אדם בעיר זולינגן שבמערב המדינה. הוא היה מזוהה עם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית", שקיבל אחריות על הפיגוע שאירע בפסטיבל מקומי.
בתחילת החודש, אזרח אוסטריה עם שורשים בוסניים פתח באש לעבר הקונסוליה הישראלית במינכן ונורה למוות בידי שוטרים. המתקפה הייתה ביום השנה לטבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן 72', שבוצע על ידי ארגון "ספטמבר השחור" הפלסטיני.

סוגיית ההגירה והמצב הביטחוני עומדים בראש סדר העדיפויות של רבים מהגרמנים, ואלו הובילו להתחזקותה של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", המתנגדת להגירה.

עוד בוואלה

גרמניה: הרוגים במסע דקירות בפסטיבל במערב המדינה, ארגון דאעש לקח אחריות

לכתבה המלאה
מהגרים שנעצרו בידי משטרת גרמניה בסמוך לגבול עם פולין באזור פורסט, 20 בספטמבר 2023. רויטרס
מהגרים שנעצרו בידי משטרת גרמניה סמוך לגבול עם פולין. ספטמבר/רויטרס

המפלגה רשמה בחודש שעבר ניצחון היסטורי בבחירות המחוזיות במדינת תורינגיה, שהיה הראשון של מפלגת ימין קיצוני בבחירות כלשהן בגרמניה מאז נפילת המשטר הנאצי בסוף מלחמת העולם השנייה.

המפלגה הגיעה גם למקום השני בבחירות במדינת סקסוניה השכנה, שתיהן במזרח הקומוניסטי לשעבר.
היא אף זוכה לתמיכה רבה בסקרים לקראת הבחירות במדינת המחוז ברנדנבורג, כל זאת כשנה לפני הבחירות הפדרליות בגרמניה. בניסיון לעצור את המפולת האלקטורלית, הקואליציה בברלין בהנהגת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של הקנצלר אולף שולץ הבטיחה להחריף את המאבק בהגירה הלא חוקית ובטרור.

בשבועות האחרונים אף התחדשו גירושיהם של פושעים אפגנים בחזרה למולדתם, בתום כשלוש שנים של הפסקה בעקבות עליית טליבאן לשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully