וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הוכחה האשמה": הסנגורים בפרשת האונס באיה נאפה דורשים לשחרר את הנאשמים הישראלים

עודכן לאחרונה: 13.9.2024 / 15:19

נאשמים בני 20-19 ממג'ד אל-כרום עצורים מחודש ספטמבר 2023 עד לתום ההליכים בגין עבירות אונס. הבוקר, בביהמ"ש בקפריסין, טענו הסנגורים ניר יסלוביץ ושותפו פאריס אילואיזו כי "העדות של המתלוננת זיכתה את הנאשמים באופן חד וברור". התביעה ביקשה זמן להשיב לבקשה החריגה

בווידאו: ניר יסלוביץ', עורך דינם של הנערים החשודים באונס בקפריסין: "אעשה כל שניתן כדי להגיע לשחרור מוקדם"/מערכת וואלה!

בקפריסין טענו (שישי) שני נאשמים ישראלים בפרשת "האונס באיה נאפה 2" כי יש לזכותם ולשחררם באופן מיידי. עורכי הדין שלהם הציגו את טענתם המשפטית ואמרו כי "אין להשיב לאשמה". התובע הקפריסאי ביקש זמן להשיב לבקשה החריגה.

השניים, בני 20-19 ממג'ד אל-כרום, עצורים מתחילת האירוע בחודש ספטמבר 2023 ועד לתום ההליכים. לנאשמים מיוחסות עבירות חמורות, בהן אונס, שהעונש המרבי עליה בקפריסין הוא מאסר עולם. המשפט החל ב-5 באוקטובר בהרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בעיר פמגוסטה.

הבוקר, בדיון בבית המשפט, טענו עורך הדין ניר יסלוביץ ושותפו הקפריסאי עורך הדין פאריס אילואיזו כי "לא הוכחה האשמה של לקוחותיהם ולו לכאורה על ידי כל עדי התביעה כלל, ועל ידי המתלוננת עצמה בפרט בעוד העדות של המתלוננת עצמה זיכתה את הנאשמים באופן חד וברור". זאת, לאחר שהסתיימה כבר עדותה של הצעירה הבריטית ועם סיום שמיעת כל עדי מערכת התביעה.

בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019/יואב איתיאל

לדבריהם, לאחר מתן עדות מסועפת וארוכה, בה מסרה המתלוננת את גרסתה והודתה כי ייתכן וטעתה במהלך התלונה הראשונית ובעיקר לא זיהתה את נאשמים 4 ו-5 אותם הם מייצגים. זאת, מאחר שבעוד השניים שהו בכלל מחוץ לחדר בו שהתה המתלוננת. עובדה שלטעמם נתמכה גם בעדות של התביעה שניתנה על ידי חדרנית המלון שאימתה כי היא ראתה את הנאשמים מחוץ לחדר ולא בתוכו, ולכן דורשים הסניגורים לשחררם באופן מיידי.

בספטמבר 2023 נעצרה החבורה הישראלית בחשד לאונס של תיירת בריטית צעירה. מאז כולם שוהים במעצר למעט אחד שעל פי הנטען שוחרר לביתו בשל מחדל בחקירה. הצעירה הבריטית טענה במשטרה כי היא יכולה לזהות את התוקפים אך לטענת הסניגורים "הסתירה מהמשטרה בעת שנתנה את העדות שהיא הייתה בגילופין ותחת השפעת כמות אדירה של סם פסיכואקטיבי מסוג MDMA. הסנגורים טענו כי הוכח בפרשת התביעה בין היתר באמצעות חוות דעת מדעית כי היא נטלה סם מסוג MDMA יחד עם כמות גדולה של אלכוהול בעת שהייתה במלון זמן קצר בטרם הגשת התלונה במשטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עורכי הדין ניר יסלוביץ ופאריס אילואיזו. ללא קרדיט, אתר רשמי
עורכי הדין ניר יסלוביץ ופאריס אילואיזו/אתר רשמי, ללא קרדיט

עורך הדין יסלוביץ אמר בשמו ובשם שותפו כי בתום פרשת התביעה ולאחר שהמתלוננת לא הצליחה לזהות את נאשמים 4 ו-5 לא כמי שהיו בחדר ולא כמי שפגעו בה, ולאור העובדה כי עדים רבים הוכיחו כי לשניים לא היה קשר לפרשה, הם דורשים מבית המשפט בניקוסיה את שחרורם באופן מיידי ביחד עם שאר עורכי הדין המייצגים בתיק.

"המתלוננת עברה חוויה נוראית וטראומתית וליבי יוצא אליה", אמר יסלוביץ'. "לא ברור אם מרשיי שוהים במעצר כי רשויות האכיפה הקפריסאיות מנסות לנקוט זהירות מיוחדת או בשל ניסיון לטייח מחדלי חקירה מספטמבר. השורה התחתונה היא שנאשמים שחפים מפשע שוהים במעצר זמן רב ומיותר ואף פיצוי לא יוכל לרפא את כאבם. אני סמוך ובטוח שבית המשפט בקפריסין יקבל את ההחלטה האמיצה ויורה של זיכוי הלקוחות שלי וכל מה שבכוונתי לטעון ייפרס בפני בית המשפט בלבד", הוסיף.

טרם התקבלה תגובתו של עורך הדין הבריטי, מייקל פולק, מארגון "צדק בחו"ל" שייצג את הבריטית שנאנסה ב-2019 ומייצג גם את התיירת הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully