וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השותפות לפשע של הגננת" - הוגשו כתבי אישום נגד הסייעות ממעון הזוועות בשדרות

עודכן לאחרונה: 13.9.2024 / 9:16

הסייעות, שהיו עדות להתעללות הסדרתית של הגננת בפעוטות, מואשמות בהפרת חובת אחראי וחובת דיווח. האם שחשפה את הפרשה: "הן היו צריכות להגן על התינוקות, ובמקום זאת היו עדות לעשרות מקרי אלימות נגדם. אני מצפה ומחכה שהצדק ייעשה"

בווידאו: הורים לפעוטות מפגינים בעקבות החשד נגד הגננת ממעון ויצו בשדרות/יניב כליף

לאחר שבחודש מאי גזר בית המשפט 7 שנות מאסר על הגננת אילנה סויסה ממעון ויצ"ו בשדרות, הוגשו בשבוע שעבר כתבי אישום נגד הסייעות הודיה בת ה-31, וטדלה בת ה-36, שעבדו עם הגננת במעון.

על פי כתב האישום שהוגש בבית המשפט השלום בבאר שבע, על ידי פרקליטות מחוז דרום, הסייעות עבדו בתאריכים בין ה-2.11.22 עד ה-9.1.23. במהלך התקופה, הודיה הסייעת הייתה עדה לכ-59 מקרי תקיפה מצד הגננת אילנה. בנוסף, ליטל הייתה עדה לכ-33 מקרים. שתיהן לא דיווחו על הנעשה ולא מנעו את מקרי התקיפה הקשים בילדים. הסייעות מואשמות בהפרת חובה של הורה או אחראי והפרת חובת דיווח.

הוגשו כתבי אישום נגד הסייעות מהמעון בויצו שדרות. ללא, באדיבות המצולמים
הורי הפעוטות בבית המשפט/באדיבות המצולמים, ללא

סויסה, בת ה-55, הורשעה על פי הודאתה בריבוי עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ובריבוי עבירות של תקיפת קטין או חסר ישע בידי אחראי.

סויסה תקפה את הפעוטות, הכתבה אותם, דחפה, הפילה, בעטה, הזיזה אותם בכוח בתוך הלול, הרימה בכוח, הושיבה פעוטות בכוח על הכיסא, ודחפה את הכיסא עם הפעוטות לשולחן. כמו כן, הגננת נהגה כלפי הילדים בקשיחות, צעקה עליהם וקיללה אותם.

מכתב האישום עלה כי סויסה התעללה בפעוטות באופן פיזי ונפשי, ומעשיה תועדו במצלמות האבטחה שהוצבו במקום. ההורי התינוקות הגישו תלונות במשטרה על בסיס התיעודים הללו.

צליל בן זכר, האם שחשפה את הפרשה, אמרה לאחר הגשת כתבי האישום נגד הסייעות: "אחרי שנה וחצי של המתנה זה סוף סוף קרה. אחרי הגזר הדין של אילנה סויסה המתעללת מויצ"ו הרצוג בשדרות, הגיע זמנן של השותפות לפשע שלה, אלה שתפקידן היה לשמור, לטפל, ולהגן על התינוקות, ובמקום זאת היו עדות לעשרות מקרי אלימות ב-18 תינוקות. אני מצפה ומחכה שהצדק ייעשה, שכולם יידעו שאי דיווח מהווה עבירה פלילית חמורה. אנחנו נלחם שכל מי שהיה מעורב ושותף בגן הזוועות ייענש".

עוד בוואלה

"אנחנו מרוסקים, החיים נעצרו": 7 שנות מאסר לגננת שאחראית על מאות מקרי התעללות בפעוטות

לכתבה המלאה
עו"ד נחמי מייזליש וולק. ללא, באדיבות המצולמים
עו"ד נחמי מייזליש וולק/באדיבות המצולמים, ללא

עו"ד נחמי מייזליש וולק, ממשרד חדד רוט שנהר, שמלווים את 18 המשפחות שנפגעו במעון, מסרה: "אנחנו מברכים על כך שהוחלט להגיש כתבי אישום גם נגד הסייעות שהיו נוכחות בעת מעשי הזוועה ולא דאגו להפסיקם או לדווחם. המשרד ילווה את ההורים גם בתביעה אזרחית שתנסה לפצות על הסבל הנורא שהם חוו כתוצאה מהתקיפות של הגננת וההתעלמות של הסייעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully