וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מרוסקים, החיים נעצרו": 7 שנות מאסר לגננת שאחראית על מאות מקרי התעללות בפעוטות

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 22:27

בנוסף למאסר בפועל, על הגננת אילנה סויסה נגזרו גם תשלום פיצוי בגובה 90,000 ש''ח ומאסר על תנאי. מכתב האישום עולה כי סויסה התעללה בפעוטות באופן פיזי ונפשי "התנהגותה החריגה והאלימה של החשודה חזרה על עצמה פעם אחר פעם לאורך מאות מקרים קשים מאוד לצפייה"

גזר דין של הגננת המתעללת משדרות אילנה סויסה/מערכת וואלה

שופט ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, גזר היום (רביעי) 7 שנות מאסר בפועל על הגננת אילנה סויסה ממעון ויצו בשדרות. כמו כן, נגזרו עליה תשלום פיצוי בגובה 90,000 ש''ח ומאסר על תנאי. כזכור, סויסה הורשעה, על פי הודאתה, בריבוי עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ובריבוי עבירות של תקיפת קטין או חסר ישע בידי אחראי.

מכתב האישום עולה כי סויסה התעללה בפעוטות באופן פיזי ונפשי, ומעשיה תועדו במצלמות האבטחה שהוצבו במקום. 18 תינוקות חוו את ההתעללות, וההורים, שיזהו אותם בצילומים, הגישו תלונות במשטרה.

"החקירה החלה בתלונה שהתקבלה ובה הקלטה קולית בלבד, שמיד הדליקה אצלנו נורה אדומה. הוחלט להקים צוות חקירה מיוחד לבדיקת התנהלות המעון והצוות", סיפר פקד דוד תאגורי, ראש צוות החקירה. "במשך השבועות שבהן התנהלה החקירה צפינו במאות שעות שתיעדו את הנעשה במעון לאורך החודשיים האחרונים. התנהגותה החריגה והאלימה של החשודה כלפי הפעוטות הייתה מובהקת וחזרה על עצמה פעם אחר פעם לאורך מאות מקרים קשים מאוד לצפייה".

הגננת משדרות, אילנה סוויסה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הגננת משדרות, אילנה סוויסה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אנחנו נמצאים בסיוט גדול. לא האמנתי בהתחלה", סיפרה רווית שמואלב, אם לפעוט במעון. "במשטרה הראו לנו סרטונים נוראיים. אנחנו מרוסקים ומרגישים שנעצרו לי החיים. עכשיו אני מבינה מדוע ילדים החלו להרביץ. אנחנו כואבים את מה שקרה".

גם הבן של יותם עבר התעללות על ידי המטפלת החשודה: "סוף סוף כולם יוכלו לראות את פני השטן של הגננת שחשודה בהתעללות בבן שלי ובשאר הילדים במעון, זה לא מנחם אבל זו הרגשה טובה יותר שיראו וידעו מי היא, אין עונש שיכול לספק או לתאר התעללות בילדים. מקווה שהיא תקבל כמה שיותר שנים בכלא - אנחנו נמשיך להפגין כל ערב מול ביתה בשדרות. שום דבר לא יפצה על הכאב והסבל שאנחנו ובעיקר הילדים חווינו וחווים".

בתום הדיון מסרה עו"ד הילה דרימר - יאיר, מפרקליטות מחוז דרום: "בית המשפט גזר היום 7 שנות מאסר על הגננת אילנה סוויסה משדרות. הנאשמת הורשעה בעבירות אלימות והתעללות רבות ב-18 פעוטות שהיו תחת אחריותה. בית המשפט העביר היום מסר חד וברור כי יש להעניש בחומרה את מי שהייתה אחראית לפעוטות רבים תחת פיקוחה ולמעשה פגעה בהם באלימות ותוך גרימת נזקים רבים. אנו תקווה כי מסר זה יהדהד ויילמד על ידי כל מי שלוקחת על עצמה לטפל בפעוטות חסרי ישע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully