וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת הבטון המזויין, רגע כניסת הכוחות - והתוצאה הטרגית: כתב וואלה נכנס לפיר הרשע

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 19:06

מדינה שלמה זועזעה לאחר חילוץ ששת גופות החטופים, שנרצחו ימים ספורים לפני שנמצאו על ידי צה"ל. כתב וואלה הגיע ל"מנהרת הרצח" בה שמע על מציאת הגופות, החילוץ, והקדיש העוצמתי של כל האוגדה. תא"ל איציק כהן: "חטיבת רפיח הוכרעה"

רצועת עזה/יניר יגנה

ארבע וחצי שעות לקח לכוחות צהל לכבוש את ציר פילדלפי. כעת, 14 הקילומטרים שנסללו עבור כביש שחוצה מכרם שלום ואל הים עוזרים לעבור אותו במספר דקות בודדות . בצומת הצירים, מיד בכניסה לפילדלפי, אפשר לראות את הציר ההומניטרי ובו משאיות מכניסות סחורה אל הרצועה. על הציר עצמו עשרות מקדחים ובאגרים מחפשים מנהרות שלא התגלו עד כה. 203 מנהרות מצאו כוחות הצבא בקרבת הציר, רק 9 מהם חצו את הגדר למצרים. חלקן מוטטו על ידי חמאס.

מצד אחד של הציר ניתן לראות את עמדות השמירה של הצבא המצרי. מהצד השני, הבתים שבהם השתמש חמאס לטרור כבר נעלמו ורק שאריות בטון נמצאו. על פי הצבא, חטיבת רפיח הוכרעה. בכניסה לעיר רפיח, צמוד לציר המדובר, אנחנו נכנסים למנהרה הכי גדולה שצה"ל מצא באזור: 3 מטרים גובהה ואורכה חוצה את הגדר. חמאס מוטט אותה. לפני שכוחות צהל הגיעו לרפיח, היא התמוטטה גם מהצד המצרי. בצמוד למנהרה היה מסגד, ששימש את חמאס לכניסה ויציאה ממנה. המסגד כבר אינו קיים.

רצועת עזה , 12 בספטמבר 2024. יניר יגנה
בצמוד למנהרה היה מסגד, ששימש את חמאס לכניסה ויציאה ממנה. המסגד כבר אינו קיים. רצועת עזה/יניר יגנה
רצועת עזה , 12 בספטמבר 2024. יניר יגנה
מאות מטרים מפיר המנהרה שאליו הגענו אותר פרחאן אבו אל קאדי. רצועת עזה/יניר יגנה

מתחת לרפיח של מעלה, הצבא גילה עיר תחתית שכולה מחוברת במנהרות. בניגוד לערים אחרים ברצועה, ברפיח המנהרות מחוברות. כשנכנסים לתוך העיר מגלים כוחות צבא כמעט בכל מקום. ככל שמתקרבים לפיר "מנהרת הרצח", יותר ויותר חיילים נמצאים בגגות ובתוך הבתים ההרוסים. הפיר שאליו הגיעו כוחות צה"ל יוצא מחדר ילדים שעליו תמונות וספרי ילדים, שמסתירים את הרשע והאכזריות שהיו במקום.

רצועת עזה , 12 בספטמבר 2024. יניר יגנה
הבתים שבהם השתמש חמאס לטרור כבר נעלמו. רצועת עזה/יניר יגנה
רצועת עזה , 12 בספטמבר 2024. יניר יגנה
ככל שמתקרבים לפיר "מנהרת הרצח", יותר ויותר חיילים נמצאים בגגות ובתוך הבתים ההרוסים. רצועת עזה/יניר יגנה

ביום שלישי לפני כשבועיים מאות מטרים מפיר המנהרה שאליו הגענו אותר פרחאן אבו אל קאדי. כוחות צהל שהגיעו אליו זיהו באזור תכונה מסוימת, למרות הערכות המצב שעד אז לא דיברו על סיכויים גבוהים שיש באזור חטופים. ביום שישי כוחות צהל סרקו את האזור אך לא זיהו מנהרה, לאחר מכן שהבאגר הגיע לבית הוא קצת שקע - הפיר היה חסום בבטון. ביום שבת לאחר שהם אבטחו את המקום ופרצו את פיר הבטון, הכוחות נכנסו. אחרי 30 מטרים הם מצאו שלוש גופות. לאחר שהוציאו אותם המשיכו עוד 30 מטרים ומצאו עוד שלוש גופות. לאחר מכן התבצע הזיהוי והחיילים בראשות מפקד האוגדה אמרו קדיש. בצה"ל קבעו שהחטופים נרצחו יומיים קודם, ביום חמישי. בדרך החוצה החיילים מבקשים להעביר מסר: "אנחנו בסדר, עושים הכל בשבילכם".

רצועת עזה , 12 בספטמבר 2024. יניר יגנה
"לפני שלושה חודשים יצאנו להתקפה על חטיבת רפיח. חטיבת רפיח הוכרעה". רצועת עזה/יניר יגנה
רצועת עזה , 12 בספטמבר 2024. יניר יגנה
"איתרנו 200 מנהרות, את מרביתם השמדנו". רצועת עזה/יניר יגנה

הבגאר שעבד במקום גילה מנהרה ליד מסגד. בכניסה למנהרה מנעול, המנהרה מוטטה על ידי החמאס. "קדחנו לפני פילדלפי", תת אלוף איציק כהן מפקד האוגדה אמר. "לפני שלושה חודשים יצאנו להתקפה על חטיבת רפיח. חטיבת רפיח הוכרעה. "פעלנו במאמץ הנדסי ואיתרנו 200 מנהרות, את מרביתם השמדנו. 9 מנהרות שחוצות למצרים מוטטו, לא שמישיים ולא פעילים".

צה"ל הודיע היום כי אוגדה 162 הכריעה את חטיבת רפיח של חמאס. כוחות אוגדה 162 פועלים מזה כשלושה חודשים במרחב רפיח. עד כה חיסלו כוחות האוגדה למעלה מ-2000 מחבלים והשמידו כ-13 קילומטרים של תוואי תת-קרקעי. כוחות האוגדה פירקו את חטיבת רפיח של ארגון הטרור חמאס.

הכוחות השמידו 80% מהתוואים התת-קרקעיים שאותרו בסמוך ומתחת לציר פילדלפי. כוחות ההנדסה של האוגדה ויחידת יהל"ם ממשיכים לאתר ולהשמיד תוואי תת-קרקע ותשתיות טרור במרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully