וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האמירויות הציעה למצרים לפרוס כוחות ערביים בציר פילדלפי

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, ומפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, באזור התרסקות המסוק סמוך לציר פילדלפי, 11 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

מצרים קיבלה לאחרונה הצעה מאיחוד האמירויות הערביות לפריסת כוחות מציר פילדלפי, כחלק מהתכניות ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה - כך דיווח היום (חמישי) העיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד.

לפי הדיווח, אבו דאבי קיימה לאחרונה מגעים עם כמה מדינות ערביות, בהן מרוקו, מאוריטניה וג'יבוטי, כדי לבחון את עמדתן לגבי האפשרות להשתתף בכוח ערבי במסדרון נצרים שצה"ל סלל בעזה המפריד בין חלקה הצפוני של הרצועה לזה הדרומי.

מצרים מתנגדת להתעקשות שהשמיע ראש הממשלה בנימין נתניהו להישאר בציר פילדלפי בכל תרחיש שהוא, והסוגייה היא אחת מסלעי המחלוקת במשא ומתן מול חמאס על עסקה לשחרור חטופים. קהיר מעדיפה כוח משקיפים מערבי או ערבי שיפקח על פעילות כוחות הביטחון הפלסטיניים.

ציר פילדלפי ועבודות הנדסיות על הציר, 3 בספטמבר 2024. ללא, TPS
עבודות הנדסה בציר פילדלפי/TPS, ללא

במקביל, העיתון הלבנוני אל-אחבאר, שנחשב לשופר של חיזבאללה, דיווח שמצרים וקטאר עדכנו את ארצות הברית שייתכן שניתן לרכך את עמדות חמאס ביחס לעמדותיו החדשות במשא ומתן - ואולם הם דרשו לרכך את עמדתו של נתניהו בנוגע לפילדלפי.

נתניהו טוען שהנוכחות בציר הכרחית כדי למנוע הברחות נשק לחמאס ואף הברחת חטופים מחוץ לרצועה, אולם גורמים שונים, וכן משפחות של חטופים, סבורים שזהו מכשול נוסף שהציב ראש הממשלה כדי למנוע עסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully