וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת משתי נושאות המטוסים האמריקניות במזרח התיכון עזבה את האזור

באופן חריג, ארה"ב החזיקה בשבועות האחרונים שתי נושאות מטוסים באזור אחרי שאחת מהן - "רוזוולט" - המתינה להגעתה של "לינקולן", על רקע איומיה של איראן. כעת, הראשונה נמצאת בדרכה חזרה לבסיסה

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

אחת משתי נושאות המטוסים האמריקניות שהיו במזרח התיכון בשבועות האחרונים נמצאת בדרכה חזרה לארצות הברית - כך אמרו הלילה (חמישי) גורמים אמריקניים רשמיים לסוכנות הידיעות אי-פי.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הורה בחודש שעבר להאריך את שהותה של נושאת המטוסים "תאודור רוזוולט" באזור עד הגעתה של נושאת המטוסים "אברהם לינקולן", לאור החשש מפני מתקפה של איראן על ישראל ועל כוחות אמריקניים במזרח התיכון.

כך, נוצר מצב נדיר שבו שתי נושאות מטוסים אמריקניות נמצאות במי המזרח התיכון הנפיץ. מפקדי הצבא האמריקני טוענים זה זמן רב שנוכחותן של ספינות אמריקניות היא גורם מרתיע, במיוחד בפני איראן. מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר ותחילת המלחמה בעזה, ממשל ביידן שמר על נוכחות ימית משמעותית בים התיכון ובאזורים סמוכים.

נושאת המטוסים האמריקנית "תאודור רוזוולט" מול חופי הפיליפינים. 5 במרץ, 2020. רויטרס
נושאת המטוסים "רוזוולט"/רויטרס

גורמים אמריקניים, שדיברו בעילום שם כדי לדון בתנועת הצי, אמרו ש"רוזוולט" והמשחתת "דניאל אינווי" צפויות להגיע לתחום הפיקוד של אזור הודו והפסיפיק במהלך היום. משחתת נוספת שהייתה בקבוצה של נושאת המטוסים, "ראסל", כבר עזבה את המזרח התיכון וכעת היא פועלת בים סין הדרומי.

מוקדם יותר השנה, נושאת המטוסים "דווייט אייזנהאור" פעלה בים האדום, שם היא סייעה ביירוט שיגורים לעבר ישראל ואל ספינות שהותקפו על ידי המורדים החות'ים בתימן. בתום שמונה חודשים של פעילות קרבית - האינטנסיבית ביותר של הצי האמריקני מאז מלחמת העולם השנייה - היא שבה לבסיסה בווירג'יניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully