וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון פוסט: צה"ל ירה בצעירה האמריקנית בשומרון - אחרי שההפגנה הסתיימה

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 8:32

הירי באייסנור אייגי אירע יותר מחצי שעה לאחר שהמוחים התפזרו מהמקום - כך נטען היום בתחקיר הוושינגטון פוסט. "היא נורתה לאחר שהמפגינים עברו בכביש הראשי - במרחק של יותר מ-200 מטרים מהכוחות". כזכור, שלשום חשף צה"ל את ממצאי תחקירו, לפיהם נפגעה מירי שלא כוון אליה

המפגינים סמוך לשכם תופסים מחסה בעקבות הירי/מועצה אזורית שומרון

הירי באייסנור אייגי, הצעירה האמריקנית-טורקיה שנהרגה מאש צה"ל בהפגנה בשומרון בשבוע שעבר, אירע יותר מחצי שעה לאחר שהמוחים התפזרו מהמקום - כך נטען היום (חמישי) בתחקיר הוושינגטון פוסט.

"אייגי נורתה לאחר שהמפגינים עברו בכביש הראשי - במרחק של יותר מ-200 מטרים מהכוחות הישראליים. נער פלסטיני, שלדברי עדים עמד כ-20 מטרים מאייגי, נפצע גם הוא מהירי. בצה"ל לא חושפים אם הוא היה מטרה", נכתב בתחקיר.

אייסנור אייגי מתנדבת טורקייה אמרקנית שנהרגה בשוגג מירי צה"ל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אייסנור אייגי מתנדבת טורקייה אמרקנית שנהרגה בשוגג מירי צה"ל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כיומיים צה"ל דיווח כי אייסנור אייגי, האזרחית האמריקנית-טורקיה שנורתה למוות בהפגנה בשומרון שבוע שעבר בשומרון, נפגעה בשוגג מירי צה"ל. על פי תחקיר שערכה המשטרה הצבאית עולה כי הקליע שפגע באייגי כוון לעבר מתפרע שהיה במקום והשליך אבנים לעבר הכוחות. תוצאות התחקיר יועברו לבחינת פרקליטות הצבאית. כעת, תחקיר של "וושינגטון פוסט" טוען אחרת.

התחקיר מצא כי אייגי נורתה יותר מחצי שעה לאחר העימותים בביתא שבשכם, וכ-20 דקות לאחר שהמפגינים עברו בכביש הראשי - במרחק של יותר מ-200 מטרים מכוחות צה"ל. נער פלסטיני, שלדברי עדים עמד כ-20 מטרים מאיגי, נפצע גם מאש ישראלית; צה"ל לא אמר שהוא היווה מטרה.

צה"ל סירב גם להשיב לשאלות של הוושינגטון הפוסט מדוע ירו לעבר המפגינים זמן כה רב לאחר שנסוגו, וממרחק שבו לא היוו איום ניכר.

  • עוד באותו נושא:
  • שומרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully