וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אם היא תהיה נשיאה ישראל לא תהיה קיימת תוך שנתיים; האריס: תומכת בישראל

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 7:25

המועמדים המרכזיים לנשיאות נפגשו לעימות טלוויזיוני ראשון, שעשוי להשפיע על תוצאות הבחירות. האריס: "לישראל יש זכות להגן על עצמה - אבל חייבים פתרון של שתי מדינות עם הגדרה עצמית לפלסטינים". טראמפ: "היא לא באה לנאום של נתניהו בקונגרס, העדיפה ללכת למסיבה"

מערכת וואלה

דונלד טראמפ וקמלה האריס התייצבו הלילה (רביעי) לעימות נשיאותי ראשון ביניהם, כשבסקרים בארה"ב המצב ביניהם צמוד מאוד. העימות נערך 55 ימים לפני הבחירות לנשיאות, וכל אחד מהמועמדים קיווה לשכנע ציבור גדול של מתלבטים ולייצר מומנטום לקראת הישורת האחרונה של הקמפיין.

לכל הציטוטים מהעימות הנשיאותי

בווידאו:עימות נשיאותי- דונלד טראמפ, קמלה האריס פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024/רויטרס

אחת הסוגיות המרכזיות שעלתה על הפרק במהלך העימות היא ישראל והמלחמה בעזה, ולנושא זה הוקדש זמן רב. "אני אמרתי אז ואומרת עכשיו - לישראל יש זכות להגן על עצמה אבל גם חשוב איך היא עושה את זה. המלחמה חייבת להסתיים", אמרה סגנית הנשיא האריס. "צריך הפסקת אש ושחרור של החטופים. נעבוד על זה מסביב לשעון. חייבם מסלול לפתרון שתי מדינות עם ביטחון לעם הישראלי. אני תמיד אתן לישראל את היכולת להגן על עצמה במיוחד מול איראן. אבל חייבים פתרון של שתי מדינות עם ביטחון והגדרה עצמית לפלסטינים".

טראמפ הגיב: "אם אני הייתי הנשיא זה בכלל לא היה קורה. היא שונאת את ישראל. היא לא באמה לנאום של נתניהו בקונגרס. היא העדיפה ללכת למסיבה. אם היא תהיה נשיאה ישראל לא תהיה קיימת תוך שנתיים".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
עימות נשיאותי- דונלד טראמפ, קמלה האריס פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024. רויטרס, עיבוד תמונה
עימות נשיאותי- דונלד טראמפ, קמלה האריס פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024/עיבוד תמונה, רויטרס

עוד אמר טראמפ: "האריס שונאת גם את הערבים. ישראל תיעלם. איראן היתה מרוששת בגלל הסנקציות שהטלתי עליהם. היום הם עשירים ומשתמשים בכסף שלהם. תראה מה קורה עם החותים". האריס הגיבה: "כל הקריירה שלי תמכתי בישראל. הוא יודע את זה. הוא מנסה להסיח את הדעת מהמציאות. טראמפ חלש בביטחון לאומי. זה ידוע. הוא אוהב דיקטטורים. הוא אמר שפוטין יוכל לעשות מה שהוא רוצה. הוא החליף מכתבי אהבה עם קים ג'ונג און. כל הדיקטטורים מקווים שהוא ייבחר כי הם יודעים שהם יוכלו לעבוד עליו".

דונלד טראמפ בעימות מול קמלה האריס, פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024. רויטרס
דונלד טראמפ בעימות מול קמלה האריס, פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024/רויטרס

בנוסף, האריס האשימה את טראמפ כי משיקולים פוליטיים הוא הפיל את הצעת החוק הדו מפלגתית לנושא הפיקוח על הגבול ומניעת הגירה לא חוקית. "הוא התקשר לחברי קונגרס רפובליקנים ואמר להם להרוג את הצעת החוק".

טראמפ הגיב: "הם אפשרו למליוני אנשים להכנס למדינה שלנו. מהגרים לא חוקיים אוכלים כלבים וחתולים של אזרחים אמריקנים בספרינגפילד. אם היא תהיה נשיאה המדינה שלנו תהפוך לוונצואלה על סטרואידים. המנחה של העימות אומר לטראמפ כי אין ראיה שדבר כזה אכן קרה בספרינגפילד".

האריס צחקה ואומרה שדברים כמו שטראמפ אומר הם הסיבה שרפובליקנים רבים תומכים בה. "אם אתם רוצים לדעת מי זה דונלנד טראמפ פשוט תשאלו את האנשים שעבדו איתו. שר ההגנה שלו אמר שארה"ב לא תשרוד עוד כהונה שלו כנשיא ארה"ב". טראמפ: "אני פיטרתי את רוב האנשים האלה כי הם עשו עבודה גרועה. הם לא פיטרו אף אחד מאלה שאחראים למחדל של הנסיגה מאפגניסטן".

קמלה האריס בעימות מול דונאלד טראמפ, פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024. רויטרס
קמלה האריס בעימות מול דונאלד טראמפ, פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024/רויטרס

עוד אמרה האריס: " לכו לעצרת של דונלד טראמפ. הוא מדבר על דמויות דמיוניות או על תחנות רוח שגורמות לסרטן. אנשים עוזבים מוקדם כי אין להם כוח לשמוע אותו. על דבר אחד הוא לא מדבר - על מה שחשוב לכם".

טראמפ לא נשאר חייב ואמר: "אנשים לא הולכים לעצרות הבחירות שלה. היא משלמת לאנשים לבוא לעצרות שלה. העצרות שלי הכי טובות בהיסטוריה של הפוליטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully