וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין שלחם ב-7.10 בעדות מטלטלת: "אם היינו מחכים לפקודות, לא היה את מי להציל"

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 17:51

הקצין פירט את משנתו לגבי התנהלות הצבא בזמן אירועי 7.10 וטען שהצבא הסתמך יותר מדי על המכשול בגבול עד כדי הורדת כמות הכוחות בשטח. א' טען שבמבחן הזמן התנהלות הצבא לא צלחה והזהיר: "זו התפיסה בצפון"

פעילים הקימו ועדת חקירה אזרחית ל-7/10: "כשאין ממשלה האזרחים נקראים לדגל"/מערכת וואלה

א' הוא קצין בקבע בשירות פעיל שלחם בקיבוצי העוטף ב-7.10, הגיע היום (שלישי) להעיד בפני ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10. בעדותו הוא הטיח האשמות קשות נגד הדרג הבכיר וטען: "אם היינו מחכים לפקודות, לא היה נשאר את מי להציל. מי שהכריע את ה-7.10 היה הדרג הטקטי, הלוחם".

"נאמר לנו שהמכשול בגבול בלתי חדיר מעל ומתחת לקרקע. לכן הפסקנו בצורה מדורגת לבצע פעולות יזומות באזור", א' מסביר שהמכשול הטעה את הצבא שהוריד את כמות הכוחות בשטח: "הכוונה הייתה להשתמש בכוחות החי"ר כעתודה בלבד, להמעיט את הפעולות היזומות ואת הסיורים על הגדר כדי להגן על כוחותינו, הייתה הסתמכות גדולה על היכולת הטכנולוגית במרחב. במבחן המציאות הדברים האלה לא עומדים. בשנים האחרונות זו גם התפיסה בצפון".

א' בעדותו בפני ועדת החקירה האזרחית.. ועדת החקירה האזרחית, אתר רשמי
א' בעדותו בפני ועדת החקירה האזרחית, היום/אתר רשמי, ועדת החקירה האזרחית

א' הטיח האשמות בדרג הפיקודי וטוען: "אחד הלקחים שאני לקחתי מה-7.10 זה העדר פיקוד ושליטה. פשוט לא היה בשום צורה, לא ברמת האוגדה, חטיבה, יחידות אורגניות. הדבר גרם לדו"צים מטורפים, שאני יודע אותם שנה אחרי, לא באותו זמן."

הוא הסביר שהדרג הצבאי הבכיר למעשה לא תפקד כראוי: "אני הבנתי שאוגדת עזה הוכרעה רק אחרי ארבעה חודשים במסגרת כתבת טלוויזיה. אם היינו מחכים לפקודות, לא היה נשאר את מי להציל. מי שהכריע את ה-7.10 היה הדרג הטקטי, הלוחם, עד דרגת סא"ל. אנשים שפשוט לקחו את הציוד שלהם וחתרו למגע. מעולם לא ראיתי לוחמים שועטים ככה קדימה בשביל להציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully