וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מודה: אזרחית ארה"ב נורתה למוות בידי כוחותינו; ארה"ב: לשנות את הוראות הפתיחה באש

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 16:34

מתחקיר המשטרה הצבאית עולה כי הקליע שפגע באייסנור אייגי בת ה-26 כוון לעבר מתפרע שהיה במקום והשליך אבנים לעבר הכוחות. תוצאות התחקיר יועברו לבחינת פרקליטות הצבאית. בלינקן: "בלתי מקובל, ישראל צריכה לשנות את הוראות הפתיחה באש בגדה"

בווידאו: פלסטינים השחיתו את מתחם קבר יוסף/תיעוד ברשתות חברתית

אייסנור אייגי, האזרחית האמריקנית-טורקיה שנורתה למוות בהפגנה בשומרון שבוע שעבר בשומרון, נפגעה בשוגג מירי צה"ל - כך על פי תחקיר שערכה המשטרה הצבאית ופורסם היום (שלישי). ממנו עולה, כי הקליע שפגע באייגי כוון לעבר מתפרע שהיה במקום והשליך אבנים לעבר הכוחות. תוצאות התחקיר יועברו לבחינת פרקליטות הצבאית.

"מהממצאים עולה כי בסבירות גבוהה האזרחית נפגעה כתוצאה מפגיעה עקיפה ולא מכוונת של ירי כוח צה"ל, שכוון לעבר מסית מרכזי. האירוע התרחש במהלך התקהלות אלימה של עשרות חשודים פלסטינים, אשר הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות בצומת ביתא", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

אייסנור אייגי, שנהרגה על פי החשד מאש צה"ל בשטחים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אייסנור אייגי, שנהרגה על פי החשד מאש צה"ל בשטחים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זמן קצר לאחר פרסום ממצאי התחקיר, ביטא שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן את התרעומת של הממשל. לדבריו, הירי באייגי היה "בלתי מוצדק ונעשה ללא התגרות מצידה. אף אחד לא צריך להיפגע מירי כי השתתף בהפגנה. ישראל צריכה לעשות שינויים בדרך שבה היא פועלת בגדה המערבית, כולל בהוראות הפתיחה באש של צה"ל".

לפי שר החוץ האמריקני, "זו הפעם השניה לאחרונה שאזרחית אמריקנית נהרגת מירי של צה"ל בגדה המערבית. זה בלתי מקובל. זה חייב להשתנות. נבהיר זאת לגורמים הבכירים ביותר בממשלת ישראל. בקריאה ראשונה של התחקיר של צה"ל נראה שיש פה סוגיות רציניות שצריך לטפל בהן ואנחנו נעמוד על כך שהן יטופלו"

בשבת, משפחתה של אייגי בת ה-26 יצאה בדרישה לערוך חקירה עצמאית בנושא. כך, לפי דיווח, בו נמסר גם כי הדרישה הועברה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully