וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הרבנות להשיב: האם דוד יוסף, שפרש כדי לא לעמוד לדין, יכול לכהן כרב הראשי לישראל?

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 14:03

הרב יוסף אמור היה לעמוד לדין בגין התבטאויותיו החריפות כרב שכונה, אך בג"ץ החליט שלא להתעקש על כך לאחר שפרש - וקבע כי ההליך יישקל מחדש אם הוא יתמודד שוב לתפקיד ציבורי. כעת, כשהוא מתמודד למשרת הרב הראשי, בג"ץ ביקש מהרבנות להביע את עמדתה בנושא עד ליום חמישי

הרב יצחק יוסף: "שיעשו מהר את העסקה, זה פיקוח נפש"/לפ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז הורתה היום (שלישי) לרבנות הראשית לישראל להגיש עד ליום חמישי הקרוב תגובה לשאלה האם הרב דוד יוסף יכול להתמודד לתפקיד הרב הראשי - לאור העובדה שהוא פרש מתפקידו כרב שכונה על מנת לא לעמוד לדין משמעתי בגין התבטאויות חריפות שנשמעו מפיו. זאת, בהמשך לעתירה ולפרסום בוואלה בנושא, כי הרב יוסף מתמודד לתפקיד תוך עקיפה לכאורה של פסיקת בג"ץ קודמת בעניינו.

הרב דוד יוסף הוא בנו של הרב עובדיה יוסף ואחיו של הרב הראשי הספרדי הנוכחי יצחק יוסף, ונחשב קרוב לאריה דרעי. הוא מתמודד כעת לתפקיד הרב הראשי הספרדי, הראשון לציון. בשנת 2021 ניתן פסק דין על ידי שופטי בג"ץ יצחק עמית, ענת ברון ויעל וילנר, שקבע כי בעקבות פרישתו של הרב דוד יוסף מתפקיד הרב הראשי לשכונת הר נוף בירושלים, בית המשפט העליון לא יתערב בהחלטה שלא להעמיד אותו לדין משמעתי. עוד נקבע כי ככל שהוא ירצה להתמודד שוב לתפקיד בשירות המדינה, העמדתו לדין משמעתי תצטרך להישקל מחדש. כעת, כאמור, הוא שואף להתמנות לתפקיד הרב הראשי לישראל.

האמירות שבגינם הוא היה צריך לעמוד לדין נגעו ליחסו לנשות הכותל: "המטומטמות האלו מניחות תפילין, הן בועטות ברגל גסה בדברי חז"ל, כן? אז הן אפיקורסיות ממש... נשות הכותל זה פריצות". וכן לגבי התנועה הרפורמית: "הרשע של ההגדה זה הרפורמי", "צריך לעמוד בכל מקום ולספר את השקר של הרפורמים. התנועה שלהם, כל המהות שלה הייתה להידמות לגויים. הם בנו את הטמפל שלהם כמו כנסייה של נוצרים".

הרב דוד יוסף, במהלך העברת שיעור תורה בצפת. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
מתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי. הרב דוד יוסף/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

בנוסף לכך, הרב דוד יוסף השתתף בעצרת פוליטית של ש"ס, דבר שאסור לרב שמכהן בתפקיד ציבורי, ושם הוא תקף את רבני הציונות הדתית (הציבור לא המפלגה, ב"א), ובייחוד את מפלגת יחד של אלי ישי, שהתמודדה לכנסת בשנת 2015 אבל לא עברה את אחוז החסימה, ובה היה חבר מי שהיה אז ראש עוצמה יהודית ברוך מרזל. "אל תאמינו לאף אחד", אמר הרב דוד יוסף בכנס בחירות של ש"ס בבית שמש, "נראה לכם שמרן הרב עובדיה יוסף, נתן למישהו רשות ללכת עם כהנא? ח"כ יוני שטבון בנושא ההקצבות היה חלק מהמזרחי (המפד"ל, ב"א), הוא היה לוחם בעולם הישיבות. הוא פושט את טלפיו ואומר כשר אני". מעניין לציין שכיום ש"ס יושבת באותה ממשלה עם עוצמה יהודית.

בעקבות כך, לאחרונה נשלח מכתב אל הרבנות הראשית מטעם נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים ועו"ד אילן קמינצקי, שמבקשים למנוע מהרב דוד יוסף להתמודד לתפקיד. במכתב נטען כי מאחורי הרב יוסף "שובל ארוך של התבטאויות קשות נגד ציבורים בחברה הישראלית, ו[כי הוא] מעורב בפעילות פוליטית בוטה בעודו מכהן בתפקיד ציבורי. מי שבסוף בחר להימלט מדין משמעתי בדרך של התפטרות פסול מלכהן בתפקיד הרם, הייצוגי והרוחני הגבוה ביותר בישראל. רב שכזה אף פסול מלעמוד בראש הערכאה השיפוטית הגבוהה של הדין הדתי בישראל".

בנוסף, במכתב שנוסח על ידי עו"ד אסף בנמלך וד"ר שאול כהן ממשרד עו"ד בעז בן צור ואורי קורב ושות' נטען גם כי הליך קודם, שנתן לו הכשר מטעם מועצת הרבנות הראשית לכהן כרב עיר, היה פגום, מאחר ש"על פי הנתונים שבידינו הדבר נעשה במשאל טלפוני אליו לא קדם דיון, ובלי שהוצגו לחברי המועצה מכלול הנסיבות ובכלל זאת נסיבות פסק דין האמור של בג"ץ וההחלטה להעמידו לדין משמעתי ונסיבות התפטרותו מכהונות כרב השכונה הר נוף בירושלים".

הנציגות אף עתרה לבג"ץ בנושא, מה שהוביל להחלטה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully